Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar

Auteur Topic: Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar  (gelezen 148553 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #190 Gepost op: 27 april 2012, 18:24:19
Daarvoor zijn we toch op dit forum? Om elkaar te helpen.

Dit is al mooi uitgelegd door Kaasje en onze leek auditor. Auditor je hebt het heel mooi verwoord hoor! Zeker als leek  O0 O0
Kaasje jij hebt een mooie aanvulling gegeven, ook top!  O0 O0

Helaas dat het bericht op de bekeuring niet spreekt over welke straf de man heeft gekregen en voor welk(e) feit(en).
Ik ben ook een leek hoor ;) (dus dat is denk ik ook een compliment an sich :P)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #191 Gepost op: 25 november 2012, 23:55:51
Wat ik bij de parka uitvoering mis is een rits aan beide zijden van de jas net als wat de politie parka heeft zodat je de porto netjes
weg kan hangen aan de ene kant en je lamp met kegel aan de andere kant als je hem niet nodig hebt.
Als je nu je lamp weg wilt hangen dan zit je jas opgestroopt wat geen gezicht is en je porto kan je ook niet normaal gebruiken.
En nee het zakje wat op de voorkant van de parka zit voor je porto is bij lange na niet groot genoeg voor alle soorten porto's.
Tevens is het ook niet comfortabel aan de voorkant als hij wel groot genoeg zou zijn voor alle porto's omdat het gaat doorhangen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #192 Gepost op: 26 november 2012, 16:30:33
porto hangt bij mij altijd op de rug als ik gebruik maak van een losse spreeksleutel/oortje dus daar heb ik geen extra rits voor aan de zijkant voor nodig.
en de lamp hangt bij mij als ik um niet gebruik maar binnen bereik wil houden ook meer op de kont dan op de zijkant dus dat is dan ook weer zinloos om een rits aan de zijkant te maken
daarbij als ik door de jas niet met de lamp goed weg kan komen heb ik ook altijd nog een "duimstokzak" waar de lamp ook perfect in past
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #193 Gepost op: 26 november 2012, 21:14:50
Wat ik bij de parka uitvoering mis is een rits aan beide zijden van de jas net als wat de politie parka heeft zodat je de porto netjes
weg kan hangen aan de ene kant en je lamp met kegel aan de andere kant als je hem niet nodig hebt.
Als je nu je lamp weg wilt hangen dan zit je jas opgestroopt wat geen gezicht is en je porto kan je ook niet normaal gebruiken.
En nee het zakje wat op de voorkant van de parka zit voor je porto is bij lange na niet groot genoeg voor alle soorten porto's.
Tevens is het ook niet comfortabel aan de voorkant als hij wel groot genoeg zou zijn voor alle porto's omdat het gaat doorhangen.

Ben het wel met je eens. Zo'n rits zou best handig zijn.

Ook met "gewoon'' evenementen draaien met kouder weer is alles aan mijn koppel lastig te bereiken, dus in mijn gewone reflectie-jas is 't ook nog wel een idee. Ik bedoel dan dus niet als VKR, maar als coördinator op-afbouw  998765
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #194 Gepost op: 5 februari 2013, 23:30:07
Veel agressie tegen verkeersregelaars
di 05 feb 2013, 17:56

DEN HAAG
Verkeersregelaars, zoals verkeersbrigadiers en mensen die het verkeer regelen bij werkzaamheden en dergelijke, hebben dagelijks te maken met scheldpartijen, bedreigingen met fysiek geweld en (bijna-)aanrijdingen. Hun werkgevers nemen te weinig maatregelen om hen te beschermen. Ze moeten meer aandacht besteden aan voorlichting en training van hun medewerkers. Ook moeten er instructies komen over hoe verkeersregelaars het beste kunnen handelen bij incidenten.


Dat heeft de Inspectie SZW (de vroegere arbeidsinspectie) dinsdag gezegd. Horecabedrijven en tankstations doen wel genoeg om hun personeel te beschermen tegen agressie en geweld van klanten, vindt de Inspectie SZW. Zij verrichte controles bij 737 horecagelegenheden, 245 tankstations en 36 werkgevers van verkeersregelaars.

In de horeca worden vaak maatregelen getroffen in samenwerking met politie en gemeenten. De nadruk ligt daarbij op de gevolgen van agressie voor de klanten, maar het risico voor de werknemers wordt hiermee ook tegengegaan. In tankstations bevinden zich goede bouwkundige en technische veiligheidsvoorzieningen, zoals alarminstallaties en camera's.

BRON: http://www.telegraaf.nl/binnenland/21271431/__Agressie_tegen_regelaars__.html
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #195 Gepost op: 6 februari 2013, 11:53:57
Het rapportje is HIER te downloaden.

De conclusie voor wat betreft verkeersregelaars is als volgt:

Citaat van: ISZW, 2013
Conclusies
A&G [Agressie en Geweld, LCM] is een belangrijk arbeidsrisico bij de verkeersregelaars. Werknemers geven aan dagelijks te worden uitgescholden. Ook (dreiging met) fysiek geweld en (bijna-)aanrijdingen komen voor. Volgens de verkeersregelaars is het een probleem dat veel automobilisten niet weten dat zij volgens de Wegenverkeerswet verplicht zijn de aanwijzingen van de verkeersregelaar op te volgen. Deze onbekendheid met de wettelijke bevoegdheden van de verkeersregelaars leidt vaak tot weerstand bij automobilisten en daarmee tot A&G.

Werkgevers nemen nog onvoldoende maatregelen om hun werknemers te beschermen tegen A&G. De werkgevers dienen meer aandacht te besteden aan het inventariseren en evalueren van het risico A&G, het vastleggen van een protocol/duidelijke afspraken over hoe te handelen bij een incident en het geven van voorlichting en training op het gebied van A&G.

Het probleem wordt hier wederom verkeerd neergelegd. Omdat de automobilist de wet niet kent, krijgt de verkeersregelaar een probleem. Nee, dit is grotendeels onjuist. Natuurlijk zijn veel mensen onbekend met de verplichting om een aanwijzing op te volgen (en sowieso onbekend met wat borden eigenlijk betekenen), maar het is aan de verkeersregelaar om daar op een correcte manier mee om te gaan. Als ik soms zie hoe grof en agressief verkeersregelaars richting automobilisten zijn, dan vind ik het niet raar dat een verkeersregelaar dit gedrag terug krijgt van de automobilist.

Verder kan een werkgever een werknemer moeilijk beschermen tegen A&G. Verkeersregelaars staan "out in the open", midden op straat vaak. Het is niet te doen om er een hokje omheen te zetten om de verkeersregelaar zo te beschermen, zoals bij tankstations kan. Ik ben het met de Inspectie eens dat er wel meer aandacht macht worden besteed aan de omgang met agressie, en hoe de gevallen van agressie verder afgewikkeld kunnen worden.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Marcel

  • Directiechauffeur
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 25
Reactie #196 Gepost op: 6 februari 2013, 16:19:44
Zelf ben ik een evenementenverkeersregelaar en sta af en toe ook op grote kruisingen het verkeer te regelen. Wat mij opvalt met het nieuwe "uniform" dat mensen geen idee hebben dat je een regelaar bent. Vroeger en soms nog steeds stond/staat er verkeersregelaar op het hesje/jas gedrukt wat veeeeeeel duidelijker is voor de automoblist.
Ik begrijp nog steeds niet waarom dat veranderd moet/gaat worden.
Opzich is het duidelijk omdat het internationaal zo gaat worden maar kan er dan echt geen woord regelaar op komen te staan?


Groeten,
Marcel


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #197 Gepost op: 7 februari 2013, 08:58:22
Zelf ben ik een evenementenverkeersregelaar en sta af en toe ook op grote kruisingen het verkeer te regelen. Wat mij opvalt met het nieuwe "uniform" dat mensen geen idee hebben dat je een regelaar bent. Vroeger en soms nog steeds stond/staat er verkeersregelaar op het hesje/jas gedrukt wat veeeeeeel duidelijker is voor de automoblist.
Ik begrijp nog steeds niet waarom dat veranderd moet/gaat worden.
Opzich is het duidelijk omdat het internationaal zo gaat worden maar kan er dan echt geen woord regelaar op komen te staan?


Groeten,
Marcel

In welke taal moet het er dan op komen staan? Want een toerist snapt verkeersregelaar niet hoor.
Zeker als het internationaal wordt, dan moet daar een eenduidig uniform voor komen zonder nationale bij verzinsels.
En liever geen 1 bepaalde taal, want dan wordt Europa wel heel erg 1. Dan kunnen we net zo goed 1 Europese voertaal gaan bepalen.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Bremmie

  • Eigenaar Van de Veer Infratransport, verkeersregelaar, specialist verkeersmaatregelen
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
  • Alleen de mens is tot het onmogelijke in staat.
Reactie #198 Gepost op: 8 februari 2013, 21:33:10
SSSSTTT Pully, breng de dames en heren in Brussel niet op gekke ideeën
Er is niets dat zo onkennelijk van zichzelf vervreemdt als een mens die in een groep belandt. Bron: Het begeren


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #199 Gepost op: 9 februari 2013, 16:50:38
SSSSTTT Pully, breng de dames en heren in Brussel niet op gekke ideeën
;D
Ik wil ze ook niet op ideeen brengen hoor. Was eerder de bedoeling om te laten zien hoe onzinnig sommige dingen zijn.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.