Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar

Auteur Topic: Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar  (gelezen 144652 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #200 Gepost op: 9 februari 2013, 18:45:27
;D
Ik wil ze ook niet op ideeen brengen hoor. Was eerder de bedoeling om te laten zien hoe onzinnig sommige dingen zijn.

offtopic> Ik zie iemand die zijn avatar en naam in Donquichot gaat veranderen??? 098uo e050 <offtopic
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Marcel

  • Directiechauffeur
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 25
Reactie #201 Gepost op: 11 februari 2013, 13:42:50
Het nieuwe uniform is wel goed als het ijn iederland gedragen wordt alleen haast niemand weet de betekenis van het "uniform".
Als er nu wel in ieder land het eigen woord Verkeersregelaar op komt te staan dan herkennen ze in iedergeval het uniform van de verkeersregelaar in het buitenland. Lijkt me toch juist logisch.
Nu is het juist onduidelijk.

Marcel


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #202 Gepost op: 18 februari 2013, 19:36:42
De berichten gerelateerd aan het uitschrijven van boetes door verkeersregelaars zijn samengevoegd in het topic Boetes uitschrijven door verkeersregelaar?.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #203 Gepost op: 13 april 2013, 20:23:28
Vandaag was de zuiderzeeronde en mocht ik mijn eerste rijles ervaren.
Compleet geïrriteerd ben ik geworden om de VKR's die bij deze ronde betrokken waren.
-wegen afsluiten zonder melding en op eigen initiatief.
-Rotonde's afsluiten en ADR voertuigen woonwijken proberen in te sturen.
-Niet juiste of helemaal geen VKR kleding aan.
-VKR zonder pas en opleiding(ook niet ingelicht betreffende evenement).

En dan rijd je als motorrijder een rotonde op waar ineens een ventje in een geel hesje (met twee horizontale streepjes) de rotonde op springt en mij probeert te verhinderen door te rijden. Omdat ik nog aan het bekomen was van de schrik begreep ik hem eerst niet en reed door, mijn instructeur via de com melde wat er aan de hand was. Inmiddels was er een agent die mij staande hield en woest begon met "je moet stoppen voor die meneer".
Toen ik de helm afzette om de agent ter woord te staan werd hij alleen maar bozer, ik heb hem zijn naam gevraagd gekregen en maandag ga ik naar het buro hier om mijn beklag te doen. Als ik had gezien dat er een VKR bij de rotonde stond had ik ook gestopt en/of zijn aanwijzing opgevolgd. Nu stond hier iemand die volgens zijn uitlating op last van de politie zo het verkeer mocht regelen. Wat mij nog het meest stoorde was dat de politieagent met VKR hesje zelf ongeveer 100m verderop in de straat stond, als hij zijn hesje aan de VKR had gegeven had deze ook beter opgevallen en niet op een motorrijder met pech geleken.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #204 Gepost op: 13 april 2013, 20:35:07
politieagent met VKR hesje ????
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #205 Gepost op: 13 april 2013, 20:35:53
En het zijn juist die figuren die het voor ons beroepsregelaars lastig maken. De meerderheid van de automobilisten zien het verschil niet meer en doen maar wat
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #206 Gepost op: 13 april 2013, 20:40:33
Dat zijn wel heel veel fouten in een kort tijdsbestek HIT.
Als je ADR voertuigen een woonwijk in wilt sturen dan ben je echt niet goed bij je hoofd.
Zou eens kijken of je contact kan opnemen met de vergunningverstrekker om deze zaken aan te kaarten.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Chris81

  • Rechercheur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
Reactie #207 Gepost op: 13 april 2013, 20:44:12
politieagent met VKR hesje ????

Ook politie agenten hebben "nevenfuncties"
Hoofd Evenementenhulpverlening Twente Instructeur & Examinator verkeersregelaars Verkeersregelaar (landelijke aanstelling)


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #208 Gepost op: 13 april 2013, 20:46:44
politieagent met VKR hesje ????

Ik heb het ook al vaker gezien maar wel vreemd om het aan te zien maar waarom hun hem aan hebben dat weet ik ook niet ????
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #209 Gepost op: 13 april 2013, 20:46:58
Afgelopen week de verkeersmarinier gebeld omdat er in een straat bij mij in de buurt een om en om regeling was waar 2 figuren stonden om het verkeer te regelen waar geen moer van de kleding klopte.
Ze stonden in een oranje wegwerkersbroek met een geel RWS hesje.
Kreeg al vrij snel terugkoppeling met een bedankje en dat ze een waarschuwing hebben gehad en een volgende keer wordt de boel plat gelegd daar.
Er is gelijk stadstoezicht heen gestuurd en die kreeg als antwoord we stoppen want we zijn klaar voor vandaag.
Vandaag langs gereden en de tijdelijke borden waren niet terug gedraaid dus straks na me nachtdienst foto's maken en maandag weer kijken of ze er weer staan. Waren bouwvakkers namelijk die er stonden.
De verkeersmarinier was het me eens dat dit broodroof voor de verkeersregelaars is en verwarrend voor de weggebruikers.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen