Vandaag was de zuiderzeeronde en mocht ik mijn eerste rijles ervaren.
Compleet geïrriteerd ben ik geworden om de VKR's die bij deze ronde betrokken waren.
-wegen afsluiten zonder melding en op eigen initiatief.
-Rotonde's afsluiten en ADR voertuigen woonwijken proberen in te sturen.
-Niet juiste of helemaal geen VKR kleding aan.
-VKR zonder pas en opleiding(ook niet ingelicht betreffende evenement).
En dan rijd je als motorrijder een rotonde op waar ineens een ventje in een geel hesje (met twee horizontale streepjes) de rotonde op springt en mij probeert te verhinderen door te rijden. Omdat ik nog aan het bekomen was van de schrik begreep ik hem eerst niet en reed door, mijn instructeur via de com melde wat er aan de hand was. Inmiddels was er een agent die mij staande hield en woest begon met "je moet stoppen voor die meneer".
Toen ik de helm afzette om de agent ter woord te staan werd hij alleen maar bozer, ik heb hem zijn naam gevraagd gekregen en maandag ga ik naar het buro hier om mijn beklag te doen. Als ik had gezien dat er een VKR bij de rotonde stond had ik ook gestopt en/of zijn aanwijzing opgevolgd. Nu stond hier iemand die volgens zijn uitlating op last van de politie zo het verkeer mocht regelen. Wat mij nog het meest stoorde was dat de politieagent met VKR hesje zelf ongeveer 100m verderop in de straat stond, als hij zijn hesje aan de VKR had gegeven had deze ook beter opgevallen en niet op een motorrijder met pech geleken.