Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar

Auteur Topic: Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar  (gelezen 144654 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #210 Gepost op: 13 april 2013, 20:50:01
Ook politie agenten hebben "nevenfuncties"

Zoals HIT het schrijft was het een agent in politie uniform en dan strookt het niet om een VKR-hesje aan te trekken dan is het beter om het RWS hesje aan te trekken.
Tevens kan een VKR niet iemand staande houden en verbaliseren als iemand een aanwijzing van een VKR negeert.
Je kan namelijk niet met 2 spreekwoordelijke petten op werken als agent zijnde. Het is of als politie daar staan of als VKR.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Chris81

  • Rechercheur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
Reactie #211 Gepost op: 13 april 2013, 20:57:02
Zoals HIT het schrijft was het een agent in politie uniform en dan strookt het niet om een VKR-hesje aan te trekken dan is het beter om het RWS hesje aan te trekken.
Tevens kan een VKR niet iemand staande houden en verbaliseren als iemand een aanwijzing van een VKR negeert.
Je kan namelijk niet met 2 spreekwoordelijke petten op werken als agent zijnde. Het is of als politie daar staan of als VKR.

Ik lees niet uit de woorden van HIT dat er een agent in uniform stond. Maar als dat zo is, dan ben ik het met je eens dat dat niet zo handig is.
Daarnaast, als het echt te gortig word en ik sta in de buurt van mijn collega die "belaagd" word, dan heb ik die jas zo uit, komt er een andere pas te voorschijn en ga ik gebruik maken van andere bevoegdheden. Nog nooit problemen mee gehad, als je het maar goed op papier zet..... (ik heb het dan niet over een "simpele" doorrijder....)

Chris
Hoofd Evenementenhulpverlening Twente Instructeur & Examinator verkeersregelaars Verkeersregelaar (landelijke aanstelling)


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #212 Gepost op: 13 april 2013, 20:59:45
Ik lees niet uit de woorden van HIT dat er een agent in uniform stond. Maar als dat zo is, dan ben ik het met je eens dat dat niet zo handig is.
Daarnaast, als het echt te gortig word en ik sta in de buurt van mijn collega die "belaagd" word, dan heb ik die jas zo uit, komt er een andere pas te voorschijn en ga ik gebruik maken van andere bevoegdheden. Nog nooit problemen mee gehad, als je het maar goed op papier zet..... (ik heb het dan niet over een "simpele" doorrijder....)

Chris

Maar ik heb het meegemaakt dat ze die hesjes op de noodhulp voertuig hebben liggen is het gewoon niet beter de hesjes met politie erop is voldoende voor een diender.
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


Chris81

  • Rechercheur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
Reactie #213 Gepost op: 13 april 2013, 21:04:52
Maar ik heb het meegemaakt dat ze die hesjes op de noodhulp voertuig hebben liggen is het gewoon niet beter de hesjes met politie erop is voldoende voor een diender.

Ik weet ook niet beter alsdat politieagenten in uniform tijdens hun dienst, geen VKR hesjes dragen, maar idd de gele met Politie erop.
Hoofd Evenementenhulpverlening Twente Instructeur & Examinator verkeersregelaars Verkeersregelaar (landelijke aanstelling)


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #214 Gepost op: 13 april 2013, 21:08:14
Ik weet ook niet beter alsdat politieagenten in uniform tijdens hun dienst, geen VKR hesjes dragen, maar idd de gele met Politie erop.

Zou het soms zijn omdat er iemand nog in opleiding voor agent,ik vraag het maar??
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #215 Gepost op: 13 april 2013, 21:19:53
Was een agent in uniform met daaroverheen een vkr hesje.

Maar ik ben gewoon verbouwereerd om zijn houding tegen mij om de fout van een ander.

Ze stonden in een oranje wegwerkersbroek met een geel RWS hesje.

Dan was de broek nog toegestaan..... dus half goed ;D
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Chris81

  • Rechercheur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
Reactie #216 Gepost op: 13 april 2013, 21:40:54
Was een agent in uniform met daaroverheen een vkr hesje.

Maar ik ben gewoon verbouwereerd om zijn houding tegen mij om de fout van een ander.Dan was de broek nog toegestaan..... dus half goed ;D

Daar heb ik beeld bij, ik zou ook gek staan kijken... Maarja, hopelijk word je maandag wat wijzer....
Laat even weten wat eruit komt.... Ik ben erg benieuwd.
Hoofd Evenementenhulpverlening Twente Instructeur & Examinator verkeersregelaars Verkeersregelaar (landelijke aanstelling)


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #217 Gepost op: 13 april 2013, 23:21:47
Maar ik heb het meegemaakt dat ze die hesjes op de noodhulp voertuig hebben liggen is het gewoon niet beter de hesjes met politie erop is voldoende voor een diender.
Ik heb het op dit forum ook wel eens voorbij zien komen in een filmpje en ook in een foto rapportage (meen Regio 15). Overigens zou het niet iemand van stadstoezicht kunnen zijn?
Hobby Bobby eenheid Den Haag


sylvester1986

  • Gast
Reactie #218 Gepost op: 14 april 2013, 00:04:39
politieagent met VKR hesje ????
Na wat zoeken op het forum, kwam ik erachter: Het bestaat echt! e050


Bron: Omroep Gelderland


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #219 Gepost op: 14 april 2013, 01:38:27
Na wat zoeken op het forum, kwam ik erachter: Het bestaat echt! e050

Heej gast 8) je wou toch niet gaan beweren dat ik geen agent kan herkennen he?! >:D

Ik heb het op dit forum ook wel eens voorbij zien komen in een filmpje en ook in een foto rapportage (meen Regio 15). Overigens zou het niet iemand van stadstoezicht kunnen zijn?

enneh ik kan zeker iemand van stadstoezicht onderscheiden van een agent der politiediensten ^-^

(Overigens hielp het ook dat er heel groot een embleem van Politie op zijn jasje zat 998765 )
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.