Beetje jammer weer dat de Regeling Verkeersregelaars 2009 het niet toelaat dat er teksten of logo's achterop een verkeersregelaarsjas worden gedrukt, en dat RWS daar met al haar wijsheid weer op eigen houtje vanaf gaat wijken.......
Overigens heeft dat "wetgeving" simpelweg te maken met de EN-471 normering. Een jas is namelijk klasse 3, een vestje maar klasse 2. En als je een vestje klasse 3 wilt laten zijn, moet je er een fluorescerende broek bij aantrekken....
Heuh, Overste,
in de tekst van bijlage 2 Regeling voor verkeersregelaars 2009:
"Op de jas/hes kan links op de borst een logo met de bedrijfsnaam geplaatst worden ter grootte van maximaal 11 × 11cm".
Hierbij heb ik geen verboden gezien. Ik ben het eens met de redenering dat de wetgever niet de bedoeling heeft gehad dat op de hes/vest de rug volledig bekladderd wordt met reclametekst.
Echter, in de bijlage 2 staat ook "Dit logo mag geen onderdelen van het retroreflecterende patroon afdekken". Daarbij moet ik eerlijk zeggen dat het niet onflatteus is afgedrukt en nog bescheiden van afmeting is, in tegenstelling tot sommige gebruikers van dit vest reeds hebben gedaan......
Als de opdruk op de rug de retroreflecterende strepen niet af-/bedekt, zie ik geen wettelijke belemmeringen voor dergelijke opdruk.
Als ik het juridisch niet juist heb, wordt ik graag gecorrigeerd, maar hierbij heb ik slechts de wettekst gehanteerd.