De wetgeving + toelichting is heel duidelijk, zoals ik hierboven heb geprobeerd uit te leggen. Daar mogen opleiders natuurlijk wat van vinden, maar er hoeft juridisch gezien niet iets geschreven te zijn over de achterkant om alleen een logo op de voorkant te mogen hebben.
Ter vergelijk, neem het bord D-05r, ofwel "U moet hier rechtsaf slaan." Er wordt niks genoemd over linksaf slaan, maar omdat men rechtsaf moet, is het niet meer nodig om iets over linksaf te melden. De redenering volgend dat alles expliciet benoemd moet zijn, zou men voor D-05r dus moeten opschrijven "U mag niet keren, u mag niet linksaf slaan, u mag niet rechtdoor, u mag niet schuin oversteken, u mag niet stoppen" en dan ben ik vast nog wat mogelijkheden vergeten.
Op de manier waarop uw opleider en Bremmie redeneren, moet de wetgever altijd aangeven wat niet mag, en dat kan in sommige gevallen zomaar een onuitputtelijke lijst zijn. Juist daarom kiest de wetgever ervoor om voor te schrijven wat WEL MOET, en niet wat er NIET MAG. Kunnen we het met zijn allen wel of niet mee eens zijn, maar dit is simpelweg een feit. Dat het op zichzelf weinig zeggend is, ben ik verder wel met u eens. Het gaat me ook absoluut niet om de vraag of het mooi is, functioneel is, etc., maar dat de wet op zich duidelijk is en dat de overheid zelf daar weer vrolijk van afwijkt.
Overigens ben ik benieuwd wie uw opleider is. Met de huidige markt aan opleiders zijn er ook heel veel opleiders die er een sport van maken om zo snel mogelijk verkeersregelaars op te leiden zonder zich verder te bekommeren om de randzaken. Mag eventueel ook per PM als u dat niet in het topic wilt delen.