Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar

Auteur Topic: Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar  (gelezen 144856 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #320 Gepost op: 22 mei 2013, 21:49:51
De wetgeving + toelichting is heel duidelijk, zoals ik hierboven heb geprobeerd uit te leggen. Daar mogen opleiders natuurlijk wat van vinden, maar er hoeft juridisch gezien niet iets geschreven te zijn over de achterkant om alleen een logo op de voorkant te mogen hebben.

Ter vergelijk, neem het bord D-05r, ofwel "U moet hier rechtsaf slaan." Er wordt niks genoemd over linksaf slaan, maar omdat men rechtsaf moet, is het niet meer nodig om iets over linksaf te melden. De redenering volgend dat alles expliciet benoemd moet zijn, zou men voor D-05r dus moeten opschrijven "U mag niet keren, u mag niet linksaf slaan, u mag niet rechtdoor, u mag niet schuin oversteken, u mag niet stoppen" en dan ben ik vast nog wat mogelijkheden vergeten.

Op de manier waarop uw opleider en Bremmie redeneren, moet de wetgever altijd aangeven wat niet mag, en dat kan in sommige gevallen zomaar een onuitputtelijke lijst zijn. Juist daarom kiest de wetgever ervoor om voor te schrijven wat WEL MOET, en niet wat er NIET MAG. Kunnen we het met zijn allen wel of niet mee eens zijn, maar dit is simpelweg een feit. Dat het op zichzelf weinig zeggend is, ben ik verder wel met u eens. Het gaat me ook absoluut niet om de vraag of het mooi is, functioneel is, etc., maar dat de wet op zich duidelijk is en dat de overheid zelf daar weer vrolijk van afwijkt.  :-X

Overigens ben ik benieuwd wie uw opleider is. Met de huidige markt aan opleiders zijn er ook heel veel opleiders die er een sport van maken om zo snel mogelijk verkeersregelaars op te leiden zonder zich verder te bekommeren om de randzaken. Mag eventueel ook per PM als u dat niet in het topic wilt delen. ;)
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Verkeermeneer

  • Beroepsmatig Verkeersregelaar
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
Reactie #321 Gepost op: 9 juli 2013, 22:31:05
Wat kun je in het algemeen het beste doen als je het vermoeden hebt dat er geen gecertificeerde verkeersregelaars op een bepaald evenement aan  het werk zijn? Bellen naar de politie levert dat het gewenste resultaat op? Of zijn er nog meerdere mogelijkheden.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #322 Gepost op: 10 juli 2013, 11:14:47
Vandaag uitsluitsel gekregen van de jurist. Hij heeft samen met het Crow de regelgeving uitgeplozen en zij zijn tot conclusie gekomen dat de reclame achterop wel zijn toegestaan. 098uo Nadeel aan dit gezoek is wel dat bij een herziening van de kledingsregels dit wel wil aanpassern door het expleciet te verbieden. :(
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #323 Gepost op: 10 juli 2013, 11:33:57
Citaat van: HIT link=msg=1182273 date=1373447687
Vandaag uitsluitsel gekregen van de jurist. Hij heeft samen met het Crow de regelgeving uitgeplozen en zij zijn tot conclusie gekomen dat de reclame achterop wel zijn toegestaan. 098uo Nadeel aan dit gezoek is wel dat bij een herziening van de kledingsregels dit wel wil aanpassern door het expleciet te verbieden. :(
De wetgever heeft altijd de intentie gehad om geen reclame op de rug te hebben. Zo staat het ook heel duidelijk vermeld in de toelichting op de Regeling. Fijn dat nu een jurist samen met CROW heeft besloten dat dit allemaal niet tot op de letter waterdicht is, maar ik wil nog eens bekijken of het ook bij de rechter stand houdt. De rechter zal in overweging nemen wat de bedoeling van de wet(gever) is geweest, en dan is de kans nog altijd levensgroot dat er in een uitspraak wordt gezegd dat reclame dus eigenlijk niet mag. Zo is het al met meerdere zaken gegaan op het gebied van verkeer.

En zoals je al zegt: zodra er bedrijven en organisaties de regeltjes gaan zitten oprekken, trekt de overheid de teugeltjes alleen maar strakker. Dat hebben we ook gezien met de vorige Regeling, waarbij allerlei verkeersregelaars vanaf een motorfiets ongeoorloofde dingen zaten te doen of met allerhande gekleurde hesjes liepen ("want er staat niet tot op de letter nauwkeurig dat het niet mag"), en dat is met de huidige wetgeving verboden.

Daarnaast: wat is de meerwaarde van reclame op de achterkant? Net alsof het de automobilist ook maar een heel klein beetje boeit welke persoon daar het verkeer staat te regelen. De verkeersdeelnemer ziet alleen maar een verkeersregelaar. Alleen de co(ncu)llega's en opdrachtgevers letten op die reclame. Ik heb overigens wel een vermoeden wat de bedoeling is van een aantal bedrijven, want met de mogelijkheid om reclame achterop zo'n jas of hes te maken heb je opeens ook de mogelijkheid om bepaalde teksten of figuren achterop zo'n jas of hes te maken. En dat was nu net de reden waarom de wetgever dat niet meer wilde hebben...
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #324 Gepost op: 10 juli 2013, 12:02:20
Ik vind het vooral een manier om jouw bedrijf herkenbaar te makern en bekender.

En als gevolg daarvan kan ik mijn eigen personeel ook beter herkennen en aansturen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #325 Gepost op: 10 juli 2013, 13:14:37
Dat snap ik wel, ja. Maar zoals ik zeg heeft dat dus alleen een door voor jou, voor je collega's en opdrachtgevers, en voor de concurrentie. De gemiddelde automobilist maakt het echt geen biet uit of het een verkeersregelaar van HIT, van Traffic Support, van Individu, van Brink Verkeer, van NOB of een van de honderden andere bedrijven is..... Een verkeersregelaar is een verkeersregelaar, geen wandelend reclamebord.  0098
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #326 Gepost op: 10 juli 2013, 14:38:50
Plak een magneetbord op de auto die bij het kruispunt staat en klaar!


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #327 Gepost op: 10 juli 2013, 20:13:29
Citaat van: petre link=msg=1182326 date=1373459930
Plak een magneetbord op de auto die bij het kruispunt staat en klaar!
Díe vallen vaak al op omdat ze op plaatsen geparkeerd staan waar dat helemaal niet hoort of handig/veilig is.


petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #328 Gepost op: 11 juli 2013, 11:15:07
Citaat van: Bert65 link=msg=1182402 date=1373480009
Díe vallen vaak al op omdat ze op plaatsen geparkeerd staan waar dat helemaal niet hoort of handig/veilig is.
Weet je gelijk welk bedrijf je daar op mag aanspreken. win-win!


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #329 Gepost op: 22 juli 2013, 14:07:16
Citaat van: petre link=msg=1182326 date=1373459930
Plak een magneetbord op de auto die bij het kruispunt staat en klaar!
Citaat van: Bert65 link=msg=1182402 date=1373480009
Díe vallen vaak al op omdat ze op plaatsen geparkeerd staan waar dat helemaal niet hoort of handig/veilig is.
Lijkt net op andere hulpdiensten die gebruik maken van hun ontheffingen. 998765 ;)

En wie hebben hier nou de vooroordelen? >:D

Net als bij alle diensten zijn de rottende appels het enige wat men ziet. De goeden vallen niet eens op, oh ja die zijn slecht als ze jou aan de kant zetten. :-\
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.