Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar

Auteur Topic: Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar  (gelezen 144861 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #330 Gepost op: 22 juli 2013, 14:14:49
Maar goed, de andere kant van het verhaal:

Op een niet nader te noemen plaats in Nederland heb ik van de week met de bots aan het werk gemogen in samen werking met een aantal VKR's.

Wat verkeerd ging:
-De aannemer bestelde te weinig VKR's maar deze mochten het wel oplossen.
-De VKR's hadden geen laadmogelijkheid voor de proto's en deze waren dus ook op gegeven moment leeg. Gelukkig had ik 220V in de auto dus kon ik veel redden.
-Een VKR is van zijn plaats gegaan om op zoek te gaan naar een werkende porto. Zonder lijkt het wel of niemand meer wat kan dmv lichtsignalen.
-Twee VKR's hebben het werk neergelegd omdat het werkverkeer hen totaal negeerde en met 90km/h langs hen heen reed met volle asfalt auto's. In mijn ogen hebben deze mannen het perfect gedaan, ze konden hun eigen veiligheid niet garanderen dus ook niet die van het overige verkeer. Het oordeel van de uitvoerder was nog slechter over de VKR's als die hier soms wordt geroepen.

Wat ging er goed:

-Geen ongevallen gebeurd en we leven allemaal nog, iets wat ik zeker weet zonder de VKR's niet zo was afgelopen.

Mijn oordeel over het hele verhaal: De wegbeheerder heeft hier een verkeerde beslissing gemaakt tussen veiligheid en economische belangen. De weg had 's nachts gewoon dicht gemoeten. Het betrof een 100km/h autoweg zonder OV welke normaal al bekend staat als zgn. Dodenweg.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


sylvester1986

  • Gast


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #332 Gepost op: 23 juli 2013, 22:51:39
Citaat van: Sylvester link=msg=1185572 date=1374610754
(1:05) :-X
http://www.youtube.com/watch?v=ithfI76MKSI
BN DeStem
Gevalletje '(1:05)' valt nog mee. Die agent verkeersregelaar in die gele parka met dat snelweglogo...


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #333 Gepost op: 23 juli 2013, 22:55:03
Een tijd aanduiden is overbodig Sylvester, ik vindt het hele filmpje aardig discutabel te noemen  :-\
Verkeersregelaars die naast hun hesje ook de auto's door midden willen splitten, een instructeur(?) die een hoog nep-agent gehalte heeft, rare manier van auto's stil laten staan, zwaaien met die armpjes en heupjes.

Tsja, ook slechte reclame is reclame zullen we dan maar zeggen.  0098


sylvester1986

  • Gast
Reactie #334 Gepost op: 23 juli 2013, 23:09:49
Als je een nog ergere pipo gehalte wil, bekijk dan onderstaande video.
Kijken op eigen risico ;D
Verkeersregelaar Elfstedentocht viert eigen feestje... 2011
Edjestheater

Gelukkig zijn de video's 1 a 2 jaar oud en zien de VKR er nu vaak beter en professioneler uit.


Gast

  • Gast
Reactie #335 Gepost op: 23 juli 2013, 23:33:17
Hè Gadver! Iemand die plezier in zijn werk heeft en het nog veilig weet te houden ook, het is een schande .


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #336 Gepost op: 23 juli 2013, 23:47:20
Citaat van: Sylvester link=msg=1185586 date=1374613789
Als je een nog ergere pipo gehalte wil, bekijk dan onderstaande video.
Kijken op eigen risico ;D
Verkeersregelaar Elfstedentocht viert eigen feestje... 2011
Edjestheater

Gelukkig zijn de video's 1 a 2 jaar oud en zien de VKR er nu vaak beter en professioneler uit.
Ik vind deze dan weer enorm meevallen  ;)
Meneer in kwestie weet zo te zien prima wat hij doet, doet alles weloverwogen, verantwoordelijk en overzichtelijk en brengt ook nog wat plezier naar een al-zo-saaie rotonde.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #337 Gepost op: 23 juli 2013, 23:51:12
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1185588 date=1374615197
Hè Gadver! Iemand die plezier in zijn werk heeft en het nog veilig weet te houden ook, het is een schande .
Hij mag van mij plezier in zijn werk hebben, maar dat hoeft van mij niet zo overdreven.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #338 Gepost op: 24 juli 2013, 10:18:36
Hij mag van mij plezier in zijn werk hebben, maar dat hoeft van mij niet zo overdreven.
Overdreven? 'T is wel leuk om te zien, zo te zien in een deels-afgesloten omgeving van een motortour. Betekent niet direct dat hij zijn werkzaamheden incorrect uitvoert.


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #339 Gepost op: 24 juli 2013, 10:23:54
Citaat van: Haageneesch link=msg=1185643 date=1374653916
Overdreven? 'T is wel leuk om te zien, zo te zien in een deels-afgesloten omgeving van een motortour. Betekent niet direct dat hij zijn werkzaamheden incorrect uitvoert.

Daarnaast is het ook duidelijk voor de weggebruikers wat de man wil duidelijk maken. Alleen geen officiële kleding, het enige wat het onduidelijk kan maken.