Ik wil zelf ook wel met mijn sigaar op de weg staan. Echter, mijn tekens blijven wel duidelijk en zichtbaar.
Dat er volksstammen zijn die menen dat men met een sigaar in de mond niet professioneel overkomt, zou ik willen zeggen dat mijn peukje slechts 10 cm langer is dan gemiddeld.
Verder zie ik geen verschil met een medewerker die op dat moment een peukje opsteekt en dan het verkeer door regelt.
Onverlet blijft van belang hoe je het verkeer regelt. Met een hand in de broekzak wordt je niet bepaald serieus genomen, met of zonder peuk.
Ik heb tot op heden nog altijd positieve reacties ontvangen op mijn sigaargebruik. Blijkbaar is het niet gewoon dat een overgepigmenteerde nederlander als verkeersregelaar een sigaar kan veroorloven
. Desalniettemin levert het wel leuke reacties op en men wil wel eens stoppen voor een praatje. Nu maakt het me niet veel uit waarom je stopt, als je maar stil staat als ik een stopteken geef
.
Ik ben in de loop der jaren genezen van het naïeve idee dat men ook snapt dat men
dient te stoppen voor een stopteken van een vkr, dus ben ik al blij dat men stilstaat op mijn verzoek.