Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar

Auteur Topic: Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar  (gelezen 144867 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #360 Gepost op: 31 juli 2013, 22:02:23
Daar wordt je inderdaad soms gestoord van ja dat mensen denken en regelmatig ook zeggen van "Ja jij werkt hier dan MOET je dat toch weten".
Vooral het feit dat ik het MOET weten gaat op een gegeven moment irriteren.

En als ik dan in bijvoorbeeld in een dorp in het Westland sta en zeg "Dan heeft u pech want ik kom uit Rotterdam en ben hier niet bekend".
Dan is men soms nog beledigd ook omdat je het echt niet weet.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #361 Gepost op: 31 juli 2013, 22:37:37
Citaat van: enrico1972 link=msg=1187995 date=1375300943
Daar wordt je inderdaad soms gestoord van ja dat mensen denken en regelmatig ook zeggen van "Ja jij werkt hier dan MOET je dat toch weten".
Vooral het feit dat ik het MOET weten gaat op een gegeven moment irriteren.

En als ik dan in bijvoorbeeld in een dorp in het Westland sta en zeg "Dan heeft u pech want ik kom uit Rotterdam en ben hier niet bekend".
Dan is men soms nog beledigd ook omdat je het echt niet weet.
Ja idd ze denken soms dat wij een wandelende tom-tom zijn of een stratenboek. Alsof ik zou weten waar bv de Aldi in Geleen ligt.  ::)
Had laatst ook iemand die heel verontwaardigd keek dat ik niet wist waar een soort schoenwinkel was of een bepaalde straat. Het enigste voordeel is als je aan het thuisfront zou regelen en ze vragen dan de weg hebben ze mazzel, nog maarr 1x meegemaakt.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #362 Gepost op: 1 augustus 2013, 12:04:57
Citaat van: enrico1972 link=msg=1187995 date=1375300943
Daar wordt je inderdaad soms gestoord van ja dat mensen denken en regelmatig ook zeggen van "Ja jij werkt hier dan MOET je dat toch weten".
Vooral het feit dat ik het MOET weten gaat op een gegeven moment irriteren.

En als ik dan in bijvoorbeeld in een dorp in het Westland sta en zeg "Dan heeft u pech want ik kom uit Rotterdam en ben hier niet bekend".
Dan is men soms nog beledigd ook omdat je het echt niet weet.
In het Noorden reageert men stukken vriendelijker als je aangeeft dat je niet helemaal bekend bent in een bepaalde plaats. Kan je dit simpel/duidelijk en netjes verklaren, dan neemt men er snel genoegen mee.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #363 Gepost op: 1 augustus 2013, 12:08:36
Citaat van: Sylvester link=msg=1188092 date=1375351497
In het Noorden reageert men stukken vriendelijker als je aangeeft dat je niet helemaal bekend bent in een bepaalde plaats. Kan je dit simpel/duidelijk en netjes verklaren, dan neemt men er snel genoegen mee.
Rondom de randsteden lijkt het soms wel of men verwacht dat je in de auto springt en voor ze opzoekt hoe je ergens komt.  :(

Maar het kan ook anders, een auto die stopt met een kop koffie en een broodje bijvoorbeeld omdat men vindt dat je goed werk doet. O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #364 Gepost op: 1 augustus 2013, 12:11:31
Citaat van: HIT link=msg=1188093 date=1375351716
Maar het kan ook anders, een auto die stopt met een kop koffie en een broodje bijvoorbeeld omdat men vindt dat je goed werk doet. O0
In de randstad? :o


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #365 Gepost op: 1 augustus 2013, 12:13:01
Ik snap niet zo goed dat jullie het raar vinden dat mensen de weg aan je vragen. Als verkeersregelaar ben jij de gene die de normale route afsluit (in ieder geval voor het oog van de weggebruiker). Maar mensen zullen hoe dan ook bij hun bestemming willen komen. Als het dan niet duidelijk is hoe de nieuwe route is, dan zou ik het ook vragen. Als je recht voor een omleidingsbord staat dan is het wat anders, maar die mensen zien waarschijnlijk maar 1 ding tegelijk. Dan heb ik liever dat ze de verkeersregelaar wel zien en het bord niet dan omgekeerd.
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


sylvester1986

  • Gast
Reactie #366 Gepost op: 1 augustus 2013, 12:25:12
Ik vind het niet erg als men mij wat vraagt, maar het ligt er aan hoe men het vraagt.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #367 Gepost op: 1 augustus 2013, 12:32:44
Citaat van: Koekerdt link=msg=1188095 date=1375351981
Ik snap niet zo goed dat jullie het raar vinden dat mensen de weg aan je vragen. Als verkeersregelaar ben jij de gene die de normale route afsluit (in ieder geval voor het oog van de weggebruiker). Maar mensen zullen hoe dan ook bij hun bestemming willen komen. Als het dan niet duidelijk is hoe de nieuwe route is, dan zou ik het ook vragen. Als je recht voor een omleidingsbord staat dan is het wat anders, maar die mensen zien waarschijnlijk maar 1 ding tegelijk. Dan heb ik liever dat ze de verkeersregelaar wel zien en het bord niet dan omgekeerd.
Ja ik sluit de normale route af, maar  dat ontslaat de weggebruiker toch niet van het gebruik van gezond verstand en een andere route te zoeken?  ???
En dan niet de auto neer te zetten voor een ziekenhuis ingang om mij de weg te vragen? Of nog mooier op de afrit van de snelweg en uitstappen om de weg te vragen terwijl deze afrit over gaat in een autoweg?
En het vreemde is nog dat als er een agent bij staat men dit allemaal niet doet, dan rijdt men door want als je dan gevaarlijk je auto neerzet dan kan er wat volgen......... vreemd niet? ???
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #368 Gepost op: 1 augustus 2013, 12:43:59
Citaat van: HIT link=msg=1188101 date=1375353164
Ja ik sluit de normale route af, maar  dat ontslaat de weggebruiker toch niet van het gebruik van gezond verstand en een andere route te zoeken?  ???
En dan niet de auto neer te zetten voor een ziekenhuis ingang om mij de weg te vragen? Of nog mooier op de afrit van de snelweg en uitstappen om de weg te vragen terwijl deze afrit over gaat in een autoweg?
En het vreemde is nog dat als er een agent bij staat men dit allemaal niet doet, dan rijdt men door want als je dan gevaarlijk je auto neerzet dan kan er wat volgen......... vreemd niet? ???
Nou dat kan ik toch wel anders beamen hoor ;)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #369 Gepost op: 1 augustus 2013, 12:46:02
Citaat van: HIT link=msg=1188101 date=1375353164
Ja ik sluit de normale route af, maar  dat ontslaat de weggebruiker toch niet van het gebruik van gezond verstand en een andere route te zoeken?  ???
En dan niet de auto neer te zetten voor een ziekenhuis ingang om mij de weg te vragen? Of nog mooier op de afrit van de snelweg en uitstappen om de weg te vragen terwijl deze afrit over gaat in een autoweg?
En het vreemde is nog dat als er een agent bij staat men dit allemaal niet doet, dan rijdt men door want als je dan gevaarlijk je auto neerzet dan kan er wat volgen......... vreemd niet? ???

Tuurlijk is het vreemd, daar ben ik het ook helemaal mee eens. En het is inderdaad ook niet goed, daar hoor je me ook niet over. Ik werk zelf nu ongeveer 10 jaar tussen het verkeer (groot parkeerterrein). Ik zie regelmatig mensen dingen doen die die ik nog niet eerder heb gezien en waarbij ik me egt afvraag wat en waarom ze dat aan het doen zijn.

Mijn punt is dat het te verwachten is, iedereen weet dat het gebeurt en alsnog maakt iedereen zich er druk om. Ik zie het maar gewoon als een feit dat het gebeurt en zie het als een deel van het werk om het op te lossen. Ik krabbel een keer achter mn oor als ik weer wat raars zie gebeuren of er mensen gekke dingen doen (zoals de voorbeelden die je net gaf) maar ga er daarna gelijk op af om het op te lossen. Dat is namelijk waarom ik daar sta.

De laatste tijd heb ik het één en ander op kleine schaal geprobeerd door bewegwijzering neer te zetten en dan geen mensen in de buurt te zetten. Mensen twijfelen dan wel maar hebben niemand om het te vragen en rijden dan maar door tot ze iemand zien. Als de situatie ondertussen al duidelijk is voordat ze bij de eerste persoon zijn dan vragen ze het ook niet meer.
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid