Ja ik sluit de normale route af, maar dat ontslaat de weggebruiker toch niet van het gebruik van gezond verstand en een andere route te zoeken?
En dan niet de auto neer te zetten voor een ziekenhuis ingang om mij de weg te vragen? Of nog mooier op de afrit van de snelweg en uitstappen om de weg te vragen terwijl deze afrit over gaat in een autoweg?
En het vreemde is nog dat als er een agent bij staat men dit allemaal niet doet, dan rijdt men door want als je dan gevaarlijk je auto neerzet dan kan er wat volgen......... vreemd niet?
Tuurlijk is het vreemd, daar ben ik het ook helemaal mee eens. En het is inderdaad ook niet goed, daar hoor je me ook niet over. Ik werk zelf nu ongeveer 10 jaar tussen het verkeer (groot parkeerterrein). Ik zie regelmatig mensen dingen doen die die ik nog niet eerder heb gezien en waarbij ik me egt afvraag wat en waarom ze dat aan het doen zijn.
Mijn punt is dat het te verwachten is, iedereen weet dat het gebeurt en alsnog maakt iedereen zich er druk om. Ik zie het maar gewoon als een feit dat het gebeurt en zie het als een deel van het werk om het op te lossen. Ik krabbel een keer achter mn oor als ik weer wat raars zie gebeuren of er mensen gekke dingen doen (zoals de voorbeelden die je net gaf) maar ga er daarna gelijk op af om het op te lossen. Dat is namelijk waarom ik daar sta.
De laatste tijd heb ik het één en ander op kleine schaal geprobeerd door bewegwijzering neer te zetten en dan geen mensen in de buurt te zetten. Mensen twijfelen dan wel maar hebben niemand om het te vragen en rijden dan maar door tot ze iemand zien. Als de situatie ondertussen al duidelijk is voordat ze bij de eerste persoon zijn dan vragen ze het ook niet meer.