Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar

Auteur Topic: Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar  (gelezen 144870 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #400 Gepost op: 15 augustus 2013, 11:38:15
Citaat van: JJ75 link=msg=1192126 date=1376558519
Mooie rugzak. Is tie vanaf deze kant wel voldoende herkenbaar als verkeersregelaar? Of mag ik hem 'overhoop' rijden?

"mijn" evenementen vkr's krijgen van mij altijd instructie om de (rug)tas in de buurt van hun post te stallen. Eventuele drinkwaterzak mag van mij nog onder het vkr-hes gedragen worden.

Op skates zou ik niet willen verkeer regelen. Je kunt zo lastig wegspringen als het nodig is.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #401 Gepost op: 15 augustus 2013, 11:38:33
Als ik deze persoon zou tegenkomen, zou ik eerder denken aan iemand die met een geel/oranje veiligheidshesje aan het skaten is, en absoluut niet aan een (herkenbare) verkeersregelaar.  98uiye
Samen sterk in de hulpverlening!


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #402 Gepost op: 15 augustus 2013, 11:46:28
Het geheel doet afbreuk aan de status die een verkeersregelaar zou moeten hebben. En een korte broek vind ik sowieso ongepast.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #403 Gepost op: 15 augustus 2013, 12:41:38
Citaat van: NikonDirk link=msg=1192134 date=1376559988
Het geheel doet afbreuk aan de status die een verkeersregelaar zou moeten hebben. En een korte broek vind ik sowieso ongepast.

Korte broek moet wel kunnen bij (extreem) warm weer. Er zijn hele nette korte broeken te verkrijgen die prima uitstraling hebben voor deze functie.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #404 Gepost op: 15 augustus 2013, 14:45:02
Als ik zo naar de hele situatie kijk dan vind ik de rugzak denk ik erger dan de skates.

Veel E-VKR's dragen de meest uiteenlopende kleding. Korte broeken zijn niet egt uit te bannen. Zolang het hesje maar goed zichtbaar is dan lijkt me dat voldoende. De houding van de VKR doet meer dan zijn/haar broek.

Persoonlijk zou ik niet op skates gaan staan, maar dat komt omdat ik nooit skate en dan met twee dingen tegelijk bezig ben, niet omvallen en het verkeer regelen. Iemand die heel vertrouwd is op skates heeft dat niet. En die kan misschien nog wel sneller voor een auto aan de kant gaan dan ik kan springen.

Een verkeersregelaar mag geen tekens geven vanuit/vanaf een motorvoertuig, dat is in dit geval duidelijk niet. Ook moet hij/zij alle bekende tekens kunnen geven volgens het boekje (daarom kan vanaf een fiets bijvoorbeeld ook heel lastig). Het lijkt mij dat dit wel lukt vanaf skates. Misschien als hij polsbescherming draagt dat een stopteken lastig is, maar dat is helaas op de foto niet te zien.

Al met al vind ik het wel een bijzondere situatie. Maar als hij de tas af zou doen dan zou ik niet weten waarom het niet zou mogen.
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #405 Gepost op: 15 augustus 2013, 14:53:25
Verkeer regelen moet - door verkeersregelaars niet zijnde weginspecteurs of transportbegeleiders - te voet. Als ik het goed heb valt een skater onder de voetgangers (correct me if I'm wrong), en dus is er juridisch geen beletsel om verkeer te regelen op skates. Kleding in de zin van korte broek is niet verboden, zolang de jas of hes maar gedragen wordt. Het is weliswaar niet de meest professionele uitstraling, maar niet verboden en kan evengoed effectief zijn. De rugzak is wel een klein aandachtspuntje; dit maakt de verkeersregelaar minder herkenbaar van achteren. Voor zover hij echter uitsluitend algemene stoptekens maakt vanuit front, hoeft ook dit geen groot probleem te zijn. Zijn herkenbaarheid vanaf de voorkant is immers niet negatief beïnvloed door de rugzak. Het wordt wat lastiger als hij daarna, zoals op de foto, wegdraait van het verkeer. Het zou beter zijn geweest zonder rugzak, dan kun je geen problemen krijgen en bovendien doet dat ook weer professioneler aan.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #406 Gepost op: 15 augustus 2013, 17:19:32
Citaat van: Lt. Col. Me link=msg=1192209 date=1376571205
Verkeer regelen moet - door verkeersregelaars niet zijnde weginspecteurs of transportbegeleiders - te voet. Als ik het goed heb valt een skater onder de voetgangers (correct me if I'm wrong), en dus is er juridisch geen beletsel om verkeer te regelen op skates. Kleding in de zin van korte broek is niet verboden, zolang de jas of hes maar gedragen wordt. Het is weliswaar niet de meest professionele uitstraling, maar niet verboden en kan evengoed effectief zijn. De rugzak is wel een klein aandachtspuntje; dit maakt de verkeersregelaar minder herkenbaar van achteren. Voor zover hij echter uitsluitend algemene stoptekens maakt vanuit front, hoeft ook dit geen groot probleem te zijn. Zijn herkenbaarheid vanaf de voorkant is immers niet negatief beïnvloed door de rugzak. Het wordt wat lastiger als hij daarna, zoals op de foto, wegdraait van het verkeer. Het zou beter zijn geweest zonder rugzak, dan kun je geen problemen krijgen en bovendien doet dat ook weer professioneler aan.

Vallen onder is niet hetzelfde als het zijn van een voetganger.
Vallen onder is gedaan zodat de skater ook een set regels heeft waar hij/zij zich aan dient te houden.
Een voetganger is volgens de definitie "iemand die zich zonder hulpmiddelen per voet voortbeweegt".

In dit geval doet de beste man dus wel iets fout, hij beweegt zich voort door een set wielen (hulpmiddel) onder zijn voeten. O0

Ongewenst? Nee, het is een snellere verplaatsing en hij kan zich wel duidelijk tonen Als hij dan die rugzak maar wel verwijderd, hierdoor is hij namelijk in 1 klap geen VKR meer. Een VKR is duidelijk te herkennen aan zijn kleding wat door deze rugzak teniet wordt gedaan. :(
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #407 Gepost op: 15 augustus 2013, 17:35:30
Heb helaas gisteravond wel meer dingen gezien die niet helemaal oké waren maar neem van mij aan dat hier actie op ondernomen wordt.

Veel van de E-VKR's moeten volgens mij na vertrek van de plek waar ze gestaan hebben weer naar een volgende plek en zijn daarom op de skate's zodat ze snel overal tussendoor kunnen en dus tijd kunnen winnen onderweg.

Is die foto van jou Bendelange ?
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Ludovicus

  • Beveiliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
  • Errare humanum est
Reactie #408 Gepost op: 15 augustus 2013, 17:39:54
ik heb dezelfde groep verkeersregelaars gezien bij een skeelertocht in Vlissingen.
Qua gedrag heb ik nog wel wat op ze aan te merken om eerlijk te zijn (op mijn werk is waarschijnlijk ook wel wat te vinden ;) )
maar ik zag het nut niet in van al met je lamp lopen goochelen als het nog hartstikke licht is (zo rond 7u 's avonds eind juni)
en de gebaren die ze maakten??? ik omschrijf het maar even, want ik heb ze nog nooit op een plaatje gezien dat ik als voorbeeld kan geven...
ze gaan voor de straat/uitrit/wat dan ook staan, doen hun lamp aan, en houden deze boven hun hoofd met de andere hand er gekruisd voor/bij.. ziet er al met al nogal vreemd uit...
Beveiliger én Beroeps Verkeersregelaar - Ik sta graag in op de weg!


bendelange

  • Reddingshonden geleider, EHV RK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 116
    • Reddingshonden in Nederland
Reactie #409 Gepost op: 15 augustus 2013, 21:28:43
Citaat van: enrico1972 link=msg=1192286 date=1376580930
Is die foto van jou Bendelange ?
Ja, dat klopt. Voor het geval je er iets mee wilt doen, alles mag.