Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar

Auteur Topic: Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar  (gelezen 144876 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #410 Gepost op: 15 augustus 2013, 21:54:01
Citaat van: bendelange link=msg=1192368 date=1376594923
Ja, dat klopt. Voor het geval je er iets mee wilt doen, alles mag.

Dank je wel. Dan ga ik dit weekend een aantal dingen uitwerken en doorzetten.
Gelukkig was er gisteren wel al het e.e.a. verbeterd na contact wat ik gelegd had.
Mocht je nog meer foto's hebben wat dit aangaat dan graag per PB.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #411 Gepost op: 16 augustus 2013, 18:28:11
Citaat van: HIT link=msg=1192278 date=1376579972
Vallen onder is niet hetzelfde als het zijn van een voetganger.
Vallen onder is gedaan zodat de skater ook een set regels heeft waar hij/zij zich aan dient te houden.
Een voetganger is volgens de definitie "iemand die zich zonder hulpmiddelen per voet voortbeweegt".

In dit geval doet de beste man dus wel iets fout, hij beweegt zich voort door een set wielen (hulpmiddel) onder zijn voeten. O0

Ongewenst? Nee, het is een snellere verplaatsing en hij kan zich wel duidelijk tonen Als hij dan die rugzak maar wel verwijderd, hierdoor is hij namelijk in 1 klap geen VKR meer. Een VKR is duidelijk te herkennen aan zijn kleding wat door deze rugzak teniet wordt gedaan. :(

Iemand die met krukken loopt is dus geen voetganger? Of iemand die in een rolstoel zit en die met zijn handen voortbeweegt?


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #412 Gepost op: 17 augustus 2013, 12:12:25
Citaat van: auditor link=msg=1192604 date=1376670491
Iemand die met krukken loopt is dus geen voetganger? Of iemand die in een rolstoel zit en die met zijn handen voortbeweegt?
Iemand in een roelstoel is ook uit de categorie "vallen onder", middelen die het lopen ondersteunen en/of vergemakkelijken sluiten het voetganger zijn niet uit. En ja voor de slimme vraag "wat nou met blade's en andere hulpstukken" met deze middelen zijn de mensen wel voetgangers zolang ze het lopen vergemakkelijken.

Maar ik denk wel dat je de strekking snapt. O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #413 Gepost op: 19 augustus 2013, 14:11:55
Citaat van: HIT link=msg=1192745 date=1376734345

Maar ik denk wel dat je de strekking snapt. O0

 ;)


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #414 Gepost op: 27 september 2013, 00:06:21
Gisteren reed ik langs een bouwplaats waar de cementwagens achteruit in moesten rijden. Voor de veiligheid(?) stond daar ook een verkeersregelaar. Eigenlijk was het een bouwvakker, in een overall van het bouwbedrijf, helm op maar wel met een goede VKR-jas.
Deze fijne snuiter had een voertuig stil gezet in het voorsorteervak voor linksaf en liet de cementwagen achteruit naar de bouwplaats rijden. Nu kwam ik toevallig ietwat later aangereden over de strook voor rechtdoor, de cementwagen was nog niet over de wegas heen en de verkeersregelaar keek versuft om zich heen. Ik ben maar gestopt want ik nam aan dat dit wel de bedoeling was. Toen ik stilstond kreeg ik iets wat een op een stopteken leek.

De cementwagen had zich een weg naar de ingang van de bouwplaats gebaand en ..... de verkeersregelaar liep weg. Hierop heb ik mijn raampje geopend en gevraagd wanneer wij weer door mochten rijden.

Alles leuk en aardig maar de man was het jasje niet waardig en op deze wijze het verkeer regelen is overbodig; met wat samenspel was het ook opgelost.
Dit was niet de eerste keer dat deze man iets onduidelijks doet; een aantal maanden geleden gaf hij mij een stopteken om zo'n cementwagen van het bouwterrein af te laten draaien en gaf een aanwijzing waar is moest gaan staan. Hij zette mij op zo'n plek stil, dat de cementwagen de draai niet kon maken. Hierop werd er naar mij geschreeuwd dat ik maar door moest rijden.
Wat mij toen nog meer bevreemde was dat ik het enige voertuig was wat daar reed; als ik geen stopteken had gehad, kon de vrachtwagen zonder probleem wegrijden van het bouwterrein.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #415 Gepost op: 27 september 2013, 11:31:30
Bert65 je zou hiervan melding kunnen maken bij de politie en als men in die regio een afdeling verkeerspolitie heeft bij hun.
Dan kan men eens gaan posten en kijken naar het hoe en wat en waarom en daartegen optreden.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #416 Gepost op: 27 september 2013, 13:49:00
Bert, niet lullig bedoelt ofzo, maar heb je zelf helemaal geen verkeersinzicht? Je snapt in deze overduidelijke situaties tog zelf ook wel wanneer je moet stoppen of doorrijden. Het is inderdaad niet zoals het hoort, maar om voor deze details de politie er bij te halen? ik vind het nogal overdreven.

Ik maak regelmatig situaties op de weg mee waarbij andere bestuurders dingen niet precies doen zoals het hoort waardoor ik me moet aanpassen of improviseren. Daar bel je tog ook niet de politie voor? Alleen in hele erge gevallen, en daar is volgens mij hier geen sprake van.
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #417 Gepost op: 28 september 2013, 00:52:04
Citaat van: Koekerdt link=msg=1204835 date=1380282540
Bert, niet lullig bedoelt ofzo, maar heb je zelf helemaal geen verkeersinzicht? Je snapt in deze overduidelijke situaties tog zelf ook wel wanneer je moet stoppen of doorrijden. Het is inderdaad niet zoals het hoort, maar om voor deze details de politie er bij te halen? ik vind het nogal overdreven.

Ik maak regelmatig situaties op de weg mee waarbij andere bestuurders dingen niet precies doen zoals het hoort waardoor ik me moet aanpassen of improviseren. Daar bel je tog ook niet de politie voor? Alleen in hele erge gevallen, en daar is volgens mij hier geen sprake van.
Koekerdt, lezen niet jouw sterkste kant geloof ik (toch is met ch trouwens). Ik schrijf nergens dat ik de politie heb gebeld.
Ik meldde alleen dat de werkwijze niet correct was en dat de regelaar het verkeer niet in de gaten hield.
Verkeersinzicht? Ik denk dat je nog wat van mij kan leren!


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #418 Gepost op: 28 september 2013, 12:47:07
Citaat van: Bert65 link=msg=1204998 date=1380322324
Koekerdt, lezen niet jouw sterkste kant geloof ik (toch is met ch trouwens). Ik schrijf nergens dat ik de politie heb gebeld.
Ik meldde alleen dat de werkwijze niet correct was en dat de regelaar het verkeer niet in de gaten hield.
Verkeersinzicht? Ik denk dat je nog wat van mij kan leren!

Het deel over de politie was ook meer als reactie op enrico. Maar uit je raampje gaan hangen om te roepen wanneer je door mag rijden bewijst niet egt dat je een heer in het verkeer bent....
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #419 Gepost op: 29 september 2013, 00:39:54
Citaat van: Koekerdt link=msg=1205053 date=1380365227
Het deel over de politie was ook meer als reactie op enrico. Maar uit je raampje gaan hangen om te roepen wanneer je door mag rijden bewijst niet egt dat je een heer in het verkeer bent....
Citaat van: Bert65 link=msg=1204998 date=1380322324
Ik denk dat je nog wat van mij kan leren!
Die beste man is daar neergezet voor de verkeersveiligheid. Als hij daar niet capabel voor is, kunnen ze hem daar beter niet neerzetten.