Gisteren reed ik langs een bouwplaats waar de cementwagens achteruit in moesten rijden. Voor de veiligheid(?) stond daar ook een verkeersregelaar. Eigenlijk was het een bouwvakker, in een overall van het bouwbedrijf, helm op maar wel met een goede VKR-jas.
Deze fijne snuiter had een voertuig stil gezet in het voorsorteervak voor linksaf en liet de cementwagen achteruit naar de bouwplaats rijden. Nu kwam ik toevallig ietwat later aangereden over de strook voor rechtdoor, de cementwagen was nog niet over de wegas heen en de verkeersregelaar keek versuft om zich heen. Ik ben maar gestopt want ik nam aan dat dit wel de bedoeling was. Toen ik stilstond kreeg ik iets wat een op een stopteken leek.
De cementwagen had zich een weg naar de ingang van de bouwplaats gebaand en ..... de verkeersregelaar liep weg. Hierop heb ik mijn raampje geopend en gevraagd wanneer wij weer door mochten rijden.
Alles leuk en aardig maar de man was het jasje niet waardig en op deze wijze het verkeer regelen is overbodig; met wat samenspel was het ook opgelost.
Dit was niet de eerste keer dat deze man iets onduidelijks doet; een aantal maanden geleden gaf hij mij een stopteken om zo'n cementwagen van het bouwterrein af te laten draaien en gaf een aanwijzing waar is moest gaan staan. Hij zette mij op zo'n plek stil, dat de cementwagen de draai niet kon maken. Hierop werd er naar mij geschreeuwd dat ik maar door moest rijden.
Wat mij toen nog meer bevreemde was dat ik het enige voertuig was wat daar reed; als ik geen stopteken had gehad, kon de vrachtwagen zonder probleem wegrijden van het bouwterrein.