Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar

Auteur Topic: Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar  (gelezen 144889 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #460 Gepost op: 12 april 2014, 11:11:53
Citaat van: Bremmie link=msg=1243345 date=1392021255
8) Optimist..... 098uo
Of als je bij dat  "oprijteken" ook eens flink de fluit laat tetteren laat die van schrik de gsm wel vallen.. ;D


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #461 Gepost op: 12 april 2014, 20:12:59
Citaat van: JJ75 link=msg=1257576 date=1397198714
Recent iemand gezien die met een verkeersregelaars hesje rondliep terwijl hij volgens mij (achteraf bedacht) helemaal niet doorhad dat het een verkeersregelaars hesje was. Zit je voor niks op te letten op aanwijzingen. Voor velen is volgens mij helemaal niet duidelijk hoe de nieuwe vkr hesjes eruit zien.

Zuiderzeeronde ‏@Zuiderzeeronde  9 u
Manfred van Rhee maakt weer opnames pic.twitter.com/viSVFCozyB



Als dan de pers ook nog eens VKR hesjes aan trekt krijg je helemaal verwarring e050.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #462 Gepost op: 13 april 2014, 10:40:21
Citaat van: skippy02 link=msg=1257738 date=1397264538
Leeftijdsdiscriminatie!!  ;)

Het maakt mij niet uit welke kleur hesjes hebben. Als ik ergens hesjes op de weg zie dan pas ik mijn rijstijl zo aan zodat ik elk teken of situatie kan aanpassen. Dat betekent dus b.v. stoppen, uitwijken of anders. Daar heeft leeftijd niets mee te maken maar is gewoon je eigen boeren verstand. Het ligt in mijn ogen puur aan je mentaliteit. Ben je een hork op de weg en wil je dat blijven dan hou je gewoon je poot op het gaspedaal, ben je iemand die anticipeert met wat er op de weg te zien is dan reageer je op elke afwijking van een normaal verkeersbeeld.
Tuurlijk ligt het ook veel aan mentaliteit maar
Bij het veranderen van het hesje viel het mij op dat de 40+ er meer moeite mee hadden. En die de status niet erkennen omdat de tekst verdwenen was. Er zijn nodsteeds heel veel mensen ( ook 40-) die niet weten wat het hesje betekend
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #463 Gepost op: 13 april 2014, 11:06:38
Is het niet weer een geval van gebrekkige voorlichting door de overheid?


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #464 Gepost op: 14 april 2014, 21:04:31
Citaat van: DeMassel link=msg=1257953 date=1397378421
Tuurlijk ligt het ook veel aan mentaliteit maar
Bij het veranderen van het hesje viel het mij op dat de 40+ er meer moeite mee hadden. En die de status niet erkennen omdat de tekst verdwenen was. Er zijn nodsteeds heel veel mensen ( ook 40-) die niet weten wat het hesje betekend

Móet het dan iets uitmaken welke kleur, opschrift of zichtbaarheid een hesje heeft?  :)

Ik bedoel, als er iemand op de weg staat met een hesje... moet dat dan al niet genoeg wezen om je snelheid aan te passen, te kijken wat er aan de hand is en daarop anticiperen?
Voor mij houdt iedere bijzondere situatie op de weg gewoon in dat ik mijn snelheid aanpas, vooruit kijk naar wat ik verwachten kan en eventueel uitwijk. (b.v. op de snelweg naar de linkerbaan verhuis als er een pechgeval staat met iemand erbij)
Bij vrachtwagens die alleen op de vluchtstrook staan ga ik uit voorzorg ook naar links, je weet maar nooit wat er onder of achter de vrachtwagen vandaan komt.
Of dat het nu een wegwerker, politie, vrachtwagenchauffeur/automobilist, ANWB of RWS is maakt mij niet uit. Ik denk dat iedereen zo zou moeten reageren, helaas weet ik ook dat het niet zo gaat in de praktijk.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #465 Gepost op: 17 april 2014, 22:43:38
Zie ik hier een vkr die zich voordoet als transportbegeleider ter motor?
http://www.youtube.com/embed/vUvmP8rWV7s


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #466 Gepost op: 17 april 2014, 22:51:47
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


sylvester1986

  • Gast
Reactie #467 Gepost op: 19 juli 2014, 16:52:57
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1188575 date=1375536918
Ik denk dat de strekking is, zelf verantwoordelijk voor je eigen veiligheid. Het weigeren om tekens te volgen welke tot een ongeval of onveilige situatie zouden leiden lijkt mij nog niet eens zo'n gekke gedachtegang.
Vandaag dus het geval in Assen 98uiye

Voetganger geschept door motor in Assen
Citaat
De Beilenaar wilde De Haar oversteken en liep ondanks een waarschuwing van een verkeersregelaar de weg op. Een auto kon nog voor hem stoppen, maar de motorrijder kon de Beilenaar niet meer ontwijken.
http://rtvdrenthe.nl/nieuws/voetganger-geschept-door-motor-assen


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #468 Gepost op: 22 augustus 2014, 12:02:40
Ik moest vanmorgen stoppen bij een rokende, half aangeklede verkeersregelaar, die dus alleen een reflecterend hesje aan had. Dit plaatje was geen reclame voor de beroepsgroep.  :|


Gast

  • Gast
Reactie #469 Gepost op: 22 augustus 2014, 14:18:20
Helaas is het nog altijd zo, hoe onterecht ook, dat één enkeling het beeld wat iemand heeft van de gehele groep VKR's kan wijzigen. Dat kan voor elke beroepsgroep gelden, wie staat te roken of "half aangekleed" staat is geen reclame voor de hele beroepsgroep? Is dat niet erg generaliserend? Bovendien is een reflecterend VKR hesje volkomen rechtsgeldig, voldoet aan de regels en is dus NIET half aangekleed.
Ik ben overtuigd dat het overgrote deel van de VKR's, zich met hart en ziel inzetten naar beste kunnen, eer en geweten. Hoe cliché ook, die enkeling (of meerderen die moedwillig lopen te kl**tviolen) verpest het voor de rest, bij de verkeersregelaars, bij de 112 spotters, bij de media ....