Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar

Auteur Topic: Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar  (gelezen 144902 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #470 Gepost op: 23 augustus 2014, 21:14:43
Inderdaad, één malloot met half vestje en peuk verpest het voor de rest.

En er zijn zoveel prima verkeersregelaars, dat die malloot gewoon buitenspel gezet kan worden.....
Afgelopen week het bewijs weer gezien bij Krimpen, groot kruispunt wordt heringericht, en dankzij de groep regelaars die daar staat, loopt het verkeer vlotter door dan normaal met de verkeerslichten, het kan dus wel, en dat mag ook weleens gezegd.


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #471 Gepost op: 23 augustus 2014, 21:59:53
Citaat
....half aangeklede verkeersregelaar, die dus alleen een reflecterend hesje aan had.
Hoezo, kwam die net uit bed...?  ;D 98uiye


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #472 Gepost op: 24 augustus 2014, 16:00:21
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1290940 date=1408709900
Helaas is het nog altijd zo, hoe onterecht ook, dat één enkeling het beeld wat iemand heeft van de gehele groep VKR's kan wijzigen. Dat kan voor elke beroepsgroep gelden, wie staat te roken of "half aangekleed" staat is geen reclame voor de hele beroepsgroep? Is dat niet erg generaliserend? Bovendien is een reflecterend VKR hesje volkomen rechtsgeldig, voldoet aan de regels en is dus NIET half aangekleed.
Ik ben overtuigd dat het overgrote deel van de VKR's, zich met hart en ziel inzetten naar beste kunnen, eer en geweten. Hoe cliché ook, die enkeling (of meerderen die moedwillig lopen te kl**tviolen) verpest het voor de rest, bij de verkeersregelaars, bij de 112 spotters, bij de media ....
Wat ik hier (en op straat) voorbij zie komen is veelal geheel in geel\oranje aangeklede verkeersregelaars. Daarbij heb ik ze tijdens hun werkzaamheden ook nog nooit rokend gezien, dus dit totaalplaatje viel mij gewoon op. Niets meer en niets minder. Of dat generaliserend over komt is laat ik over aan hoe iemand mijn bericht leest, of wil lezen.  :)

En ik zie de reacties nu pas, vandaar de wat late reactie.


Gast

  • Gast
Reactie #473 Gepost op: 24 augustus 2014, 16:10:01
Het is te makkelijk om het proberen terug te leggen door te beweren dat het is "hoe iemand je bericht leest of wilt lezen", je woordkeuze is helder genoeg daarin.
Citaat
Dit plaatje was geen reclame voor de beroepsgroep.
Op basis van één persoon het geen reclame vinden voor de beroepsgroep. Klip en klaar, generaliserend. Heeft niets te maken met hoe je dat zou lezen, valt maar op één manier te lezen.

Ook ik heb hier in Zuidoost een verkeersregelaar tekens zien geven die niet begrijpelijk waren, alsof hij Tomcats vanaf een vliegdekschip aan het afschieten was. Geen reclame voor deze man of zijn werkgever, zou ik dan zeggen, maar niet de gehele beroepsgroep.

Dat je voornamelijk geheel geel/oranje VKR's ziet voorbijkomen betekent niet dat een VKR met één hesje daarom maar half aangekleed is. Hij voldoet aan de eisen, correct gekleed zelfs.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #474 Gepost op: 24 augustus 2014, 16:16:16

Lees gewoon hoe je het wil lezen en maak het niet groter als het is. IK vond het geen reclame, punt.  :)


Gast

  • Gast
Reactie #475 Gepost op: 24 augustus 2014, 16:20:44
Goed afgekapt ;) ennn door.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #476 Gepost op: 25 december 2014, 09:14:21
Misschien niet helemaal op zijn plaats hier maar dit doet het vertrouwen in mensen die beroepsmatig met verkeer bezig zijn (POL/VKR) ook geen goed;

http://www.youtube.com/watch?v=Tx1UiWxkGOg#ws


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Reactie #477 Gepost op: 25 december 2014, 11:12:49
Eigenlijk blijkt hieruit dat als je maar een geel hesje aantrekt mensen je gaan geloven(dat was vroeger met pet). Daarom denk ik dat de VKR een landelijk uniform moeten hebben voor de herkenbaarheid. Kun je daaraan koppelen dat alleen iemand die de goede opleiding en vaardigheid heeft deze mag dragen. Weet je direct of je met zulke grappenmakers te maken hebt of met een professionele VKR.


Gast

  • Gast
Reactie #478 Gepost op: 25 december 2014, 11:23:53
Citaat van: jelte link=msg=1316968 date=1419502369
Daarom denk ik dat de VKR een landelijk uniform moeten hebben voor de herkenbaarheid.

... Dat is er ook .... ???


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Reactie #479 Gepost op: 25 december 2014, 16:21:50
Dus iedere VKR kun je herkennen net zoals bij politie aan zijn uniform. Is dat het uniform geel boven oranje beneden?? Dus al die anderen die ik zie staan met gele of oranje hesjes zijn dus eigenlijk geen VKR en hebben dus niks op kruispunten te zoeken?