De oude hes ZOU er dan zo uitgezien moeten hebben Mag ik opmerken dat die hes volgens mij al niet voldeed aan de "oude eisen"?
Iets met te weinig reflectie... Dat er veel evenementen regelaars in stonden had iets met kostprijs te maken... (scheelde ruim de helft).
Even aanhaken bij het "verkeersregelaars uniform": Zolang iedereen zo'n mooi geel-oranje hesje met veel reflectie en een mooie waarschuwingsdriehoek kan kopen, heeft die uniformiteit weinig zin. Er is geen bescherming op.
Zo rijden er in Rijswijk scootmobiels rond met zo'n hesje over de stoelen, plak dan gewoon een afgeknotte driehoek op je stoel...
Om nog maar te zwijgen over de mensen in de echte hesjes die nog nooit een pas hebben gehad laat staan een cursus van een uur...
(Uit ervaring kan ik zeggen dat de politie daar ook moeilijk tegen op kan treden. Bij een festival ligt de vergunning vaak nog gewoon op het gemeentehuis en dat is in het weekend gesloten... (oke, is al even geleden dat ik evenementen deed) )
Maar goed... bij mij roepen de apen (iemand een betere naam?) in het filmpje van NikonDirk frustratie op.
Uiteindelijk word naar de professionals op de weg ook minder geluisterd...
Mensen denken: "vorige keer was het een raar figuur, ik laat me geen tweede keer er tussen nemen!" (echt gebeurd en gezegd!)
Sinds dien heb ik nogal eens aan collega's van andere bedrijven pasjes gevraagd als ik met ze samen moest werken...
Het maakt je misschien niet geliefd, maar uiteindelijk breng ik mijn schoentjes weer veilig thuis (met mij erin).
(sorry voor dit hele verhaal, maar ik heb iets te veel rare figuren meegemaakt inmiddels, ff de frustratie eruit gooien
en weer B.O.T.
)