Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar

Auteur Topic: Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar  (gelezen 144898 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #500 Gepost op: 29 december 2014, 23:11:09
Citaat van: enrico1972 link=msg=1317601 date=1419758931
En als je al allochtonen in dienst hebt zorg dan dat er maar 1 staat als je meerdere vkr's op 1 locatie moet leveren want anders krijg je een zooitje ongeregeld zoals bijvoorbeeld Individu Service en Veiligheid heeft op 1 locatie en dat is al helemaal geen visitekaartje voor het vkr vak.
Het gros er van kan het namelijk niet laten om in hun eigen moers taal te gaan hangen en praten.
De meeste hebben ook alleen maar oog voor meiden c.q. vrouwen die langs komen ipv om hun werk te geven.
Ik hoop dat je de woorden wat ongelukkig gebruikt, maar dit soort opmerkingen kunnen echt niet


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #501 Gepost op: 30 december 2014, 00:38:02
Nee hoor Vroemvroem ik heb mijn woorden niet wat ongelukkig gebruikt en/of gekozen.
Ik zie ook totaal niet in waarom dit soort opmerkingen echt niet kunnen en ik neem er ook geen milimeter van terug.

Ik heb het zelf aan den lijve ondervonden op verschillende locaties en in verschillende functies in verkeersregelaarsland en bij verschillende bedrijven in wisselende samenstellingen dus ik weet meer dan goed waar ik over spreek.
En zelfs niet alleen in het vak verkeersregelaar maar ook in de beveiliging en supermarkten maar nu begin ik van het onderwerp af te wijken en dat doe ik liever niet.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #502 Gepost op: 30 december 2014, 00:43:02
Citaat van: DiNozzo link=msg=1317971 date=1419872518
Van een shaggie in de mondhoek tot al kauwend op een banaan met de handen in de zakken kijken hoe het vastgelopen verkeer vlot moet komen.

Ik visualiseer altijd direct. En momenteel zie ik een VKR met handen in de zakken een banaan verorberen...Nu eet ook ik af en toe een banaantje, maar volgende keer ga ik het eens proberen met de handen in de zakken.. :D


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #503 Gepost op: 30 december 2014, 01:37:26
Citaat van: Vroemvroem link=msg=1318100 date=1419891069
Ik hoop dat je de woorden wat ongelukkig gebruikt, maar dit soort opmerkingen kunnen echt niet
Ehm, A1 bij een totale afsluiting vanaf A1/A6 tot A1/A10 in beide richtingen.... vier checkpoints zonder Nederlands sprekende VKR's.
Pas na aandringen van mijn opdrachtgever is er een persoon bijgeplaatst die zowel Pools al Nederlands sprak.

A27 Utrecht thv veemarkt ri Almere afsluiting ook in beide richtingen. Op zeven checkpoints sprak men geen Nederlands en op twee checkpoints bleken er evenementen regelaars te staan. Ook in opdracht van de opdrachtgever is daar wat aan gedaan. RWS heeft overigens de evenementenregelaars weggestuurd en ook het bedrijf dat ze had gestuurd resoluut geweigerd voor het verdere werk.

Afzetting om en om figuur 19 N 302 bij Garderen, opdrachtgever stuurde doodleuk een hongaar die wel Duits sprak en heel gebrekkig Nederlands. Ik heb de afzetting afgeblazen, ik werk alleen met mensen die ik begrijp.

Drie afzettingen uit de afgelopen twee jaar, en ik kan er veel meer geven indien nodig waarbij gebruik wordt gemaakt van allochtonen die gebrekkig tot geen Nederlands spreken.

"DUS JA DIT SOORT OPMERKINGEN KUNNEN EN MOGEN GEWOON WANT ZE ZIJN REALITEIT!". Het is ook geen discriminatie, want als ze Nederlands spreken dan zijn ze van harte welkom en zijn het vaak nog betere regelaars als de Nederlandse collegae.  O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Bas1988

  • Assetbeheerder HWA, Specialist HWA, verkeersregelaar, EHBO-vrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 185
Reactie #504 Gepost op: 30 december 2014, 11:45:10
En ik maar denken dat ik nogal eens met vkr stond die geen Nederlands spraken...

Jullie komen beiden langer op de weg, maar ik herken het taalprobleem zeker.
Het is alleen niet iets waarmee ik dagelijks geconfronteerd werd.
Het is trouwens ook niet zo (tenminste: mijn ervaring is niet zo... ) dat er 1 specifieke taal is die dan wel gesproken word.
Ik heb "collega's" gehad die elkaar ook niet verstonden, en een klus gehad waarbij ik een collega in het Duits moest aanroepen en de ander in het Engels (dat snapte die "collega" ook maar half). Dat schakelen is niet echt handig...

Eigenlijk zouden we eens wat meer beelden / geluidsmateriaal moeten hebben om dit te onderbouwen...
Nu zijn het verhalen en zouden we ook geholpen kunnen hebben met de landing van een Ufo in Houten...
Ik zal eens zoeken in mijn minicam archief, maar ik heb volgens mij alles wel zo'n beetje gewist. (stom-stom-stom :-\)
common sense is not so common...


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #505 Gepost op: 28 februari 2015, 17:45:11
Ik ben zelf toevallig deze week begonnen als verkeersregelaar. Mijn eerste klus was het veilig laten passeren van bussen over een voetgangers/fietsers overgang, aangezien deze was beveiligd met busverkeerslichten en de (touringcar bussen) deze niet op wit konden zetten.

Even terug lezend over het forum.
De kleding zou beschermd moeten worden en niet algemeen te koop. Ik weet hier in Leiden een winkel die bv ook verkeersregelaarshesjes verkoopt (naast de andere veiligheids kleding) maar verder NIETS verkoopt voor de branche! Zelfs geen kegels voor zaklampen of fluitjes. Wat internte verkoop betreft ben ik langs een site gekomen die kleding en toebehoren verkoopt voor politie, BOA en verkeers regelaars. De agenten en BOA's moeten hun nummer opsturen zodat gecontroleerd kan worden of zij daadwerkelijk deze spullen ook mogen dragen.

Ik het op de eerder genoemde kruising ook wel staan roken, ook als er een bus aankwam die ik moest begeleiden, echter zorgde ik er dan wel voor dat de peuk tussen duim en wijsvinger zat en niet duidelijk zichtbaar voor de mensen die een stop en/of oprij teken kregen!

Verder ben ik het ermee eens dat opleiding duidelijker moet. Weliswaar krijgt men tijdens de 1 dag theorie en 1,5 dag praktijk de meeste basis handelingen wel mee, maar ik heb van mijn collega's gedurende de afgelopen 6 dagen minstens net zoveel bijgeleerd als tijden de cursus!


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #506 Gepost op: 28 februari 2015, 18:08:11
Citaat van: DeMassel link=msg=1000142 date=1330024309
helaas wil de overheid/postbus 51 hier ook niets mee doen...
persoonlijk ook al eens naartoe geschreven maar dan krijg je netjes een mailtje terug.
iets in de geest van: "we hebben het naar de juiste afdeling gestuurd en indien nodig zullen ze nog contact met mij opnemen"  :-X

Niet veel mensen zullen het hesje als dusdanig herkennen. Ik ben zelf 29 jaar vrachtwagenchauffeur geweest en heb mezelf altijd redelijk goed op de hoogte geouden van verandering in de RVV en WvW. Althans, dat dacht ik. Pas bij de opleiding leerde ik van het hesje/jas met driehoek als zijnde officieel verkeersregelaar met dezelfde bevoegdheden als een agent. (wat betreft stop en oprijtekens althans!) Een goede voorlichting zou helpen. Is het niet via overheid/pb 51 dan misschien via een Blik op de Weg of Wegmisbruikers of misschien zelfs wel slechtste chauffeur van nederland?


Bremmie

  • Eigenaar Van de Veer Infratransport, verkeersregelaar, specialist verkeersmaatregelen
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
  • Alleen de mens is tot het onmogelijke in staat.
Reactie #507 Gepost op: 3 maart 2015, 09:23:01
Citaat van: batoutofhell link=msg=1333956 date=1425143291
Niet veel mensen zullen het hesje als dusdanig herkennen. Ik ben zelf 29 jaar vrachtwagenchauffeur geweest en heb mezelf altijd redelijk goed op de hoogte geouden van verandering in de RVV en WvW. Althans, dat dacht ik. Pas bij de opleiding leerde ik van het hesje/jas met driehoek als zijnde officieel verkeersregelaar met dezelfde bevoegdheden als een agent. (wat betreft stop en oprijtekens althans!) Een goede voorlichting zou helpen. Is het niet via overheid/pb 51 dan misschien via een Blik op de Weg of Wegmisbruikers of misschien zelfs wel slechtste chauffeur van nederland?

Het probleem is meervoudig:
A) het grote deel van de verkeersdeelnemers/automobilisten (de automobilist is toch het doelgroep waar wij veelvuldig mee te maken hebben) heeft in een (zeer) ver verleden ooit eens een theoriebewijs behaald, maar aangezien hiervoor geen opfriscursus nodig is, hebben ze veelal ook geen recente kennis van de meeste verkeersregels. Och ja, op PB 51 wordt wel eens de belangrijkste wijziging in de verkeersregel genoemd, maar dat is het dan ook wel.

B) tijdens de rijlessen wordt er klaarblijkelijk niet veel aandacht aan de materie besteed. Hier komt wel steeds meer verandering in, omdat wij steeds vaker opduiken in het verkeersbeeld, waarbij wij ook tijdens de rijlessen onder de aandacht komen.

C) de gemiddelde vrachtwagenchauffeur/buschauffeur is ook blij met ons, omdat zij anders nauwelijks een invoegmogelijkheid zouden krijgen, als het aan de gemiddelde automobilist lag. Dit geldt vaak niet voor asfaltrijders, maar de meesten van hun zijn toch van de pot gerukt ( :P).
waardoor we komen op

D) de wijze waarop verkeersdeelnemers op ons reageren. Wij staan veelal toch echt voor hun veiligheid, alsook voor de wegwerkers, die ons hebben ingehuurd. Indien zij echter vrolijk onze verkeersaanwijzingen negeren, kunnen wij ons werk niet doen. Vaak is het ook een combinatie van factoren. De wegwerkers behandelen ons veelal als oud vuil; er wordt nauwelijks gecommuniceerd wat zij doen en gaan doen, maar ze verwachten van ons dat we blijkbaar gedachten kunnen lezen en op stel en sprong hun begeleiden als zij plotseling op de weg gaan manoeuvreren. Veel asfaltrijders rijden ons de vouwen uit de broek, 'want wij hebben toch geen zeggenschap over hun'. Een goed voorbeeld doet goed volgen, maar een slecht voorbeeld nog beter  >:D. Dat realiseren veel mensen zich niet. Als jij je al niets van ons aantrekt, waarom zou de rest het wel moeten doen?

Pas geleden nog meegemaakt bij een asfalteringsklus in Rotterdam. De asfaltploeg is klaar, een ploeg verkeersregelaars is intussen bezig met de doorstroom van het verkeer. De asfaltploeg rijdt de afzetting uit, maar zet de afzetting niet terug op de plaats. Blijkt dat de markeringsploeg nog aan het werk moest en die kreeg om de haverklap ongeveer anderhalve ton aan oud ijzer in hun schoot. Nieuwsgierig geworden ga ik de afzetting eens bekijken. Schijnt dat ik hiertoe bevoegd ben, althans volgens mijn BRL 9101 certificaatpas. Pas dan zie ik de gaten in de afzetting. Deze gaten maar gelijk afgedicht. Markeringsploeg blij, wij blij. Het is van de zotte dat dit echter nodig was.

Dan is dit nog slechts een opsomming van enkele factoren, die verder nog legio zijn.

Hiertegen valt geen commercial of promotiefilm te maken. Als de mentaliteit van concullega's niet verandert en we met z'n allen geen eenduidige stelling nemen tegen een ieder die onze verkeersaanwijzingen negeert, blijven we een verdeelde groep. Hierdoor gaan we met z'n allen afzonderlijk roepen en gaat ons geluid verloren in de veelvuldigheid van geroep.
Er is niets dat zo onkennelijk van zichzelf vervreemdt als een mens die in een groep belandt. Bron: Het begeren


NS1607

  • Postbezorger Business Post Limburg BV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
    • Stichting Stadsbusmuseum Maastricht
Reactie #508 Gepost op: 4 maart 2015, 00:27:35
Bremmie.

Maar werkverkeer dat in het werkvak moet zijn is toch voor het inrijden van het werkvak verplicht de kermisverlichting aan te zetten.
En ook dat wil wel eens missen.
Of hij staat te vroeg aan, of hij staat helemaal niet aan.
Dat wordt ook gezien door andere verkeersdeelnemers, dus ze hobbelen er vrolijk achteraan.

Ook nu wordt er gewerkt aan de N278 te Gulpen.
Het is de bedoeling dat werkverkeer en lijnbussen wel door kunnen, maar de rest niet.
Hier zie je vaak dat automobilisten bijna onder de bus gaan rijden om tocht proberen er tussendoor te glippen.

Ik ben er dan ook een groot voorstander van ergens halverwege het werkvak een paar politiemannetjes te zetten met het bonnenboekje.
Is wel een drastisch middel, maar in de praktijk werkt het heel vaak.
Want het verteld zich heel snel rond dat daar gecontroleerd wordt.


Jos.
Evenementen verkeersregelaar Eijsden-Margraten / Gulpen-Wittem.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #509 Gepost op: 4 maart 2015, 16:53:36
Citaat van: NS1607 link=msg=1334779 date=1425425255
(...)
Ik ben er dan ook een groot voorstander van ergens halverwege het werkvak een paar politiemannetjes te zetten met het bonnenboekje.
Is wel een drastisch middel, maar in de praktijk werkt het heel vaak.
Want het verteld zich heel snel rond dat daar gecontroleerd wordt.
Niet om het een of ander, maar bij wegwerkzaamheden zou je willen dat er een paar politiemannetjes komen opdraven (die volstrekt NIET beschikbaar zijn), maar voor je eigen evenement ben je ervan overtuigd dat je het verkeer met 6 man wel kunt regelen, terwijl uit alles blijkt dat dit eigenlijk niet kan en niet verantwoord is. Dat spreekt elkaar nogal tegen...   ::)
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill