Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar

Auteur Topic: Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar  (gelezen 144910 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

NS1607

  • Postbezorger Business Post Limburg BV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
    • Stichting Stadsbusmuseum Maastricht
Reactie #550 Gepost op: 12 maart 2015, 10:48:10
Even volledig off-topic.

Bij werkzaamheden aan het spoor mag alleen onderstaande kleding gedragen worden:
-fluor gele overall met de voorgeschreven reflectie strepen
-een jas zoals bovenstaand, maar de onderste helft van de jas mag ook donkerblauw zijn
-fluor geel hesje met voorgeschreven reflectiestrepen.
-oranje jas of hes (veiligheidsman met signaalhoorn)

bij het dragen van de hes mogen geen storende elementen in de ondergedragen kleding zijn.
liefst donkere kleuren, en beslist geen rood.

on-topic.

zoals bovenstaand zou ook vastgelegd moeten zijn in de regeling voor verkeersregelaars.



jos
Evenementen verkeersregelaar Eijsden-Margraten / Gulpen-Wittem.


feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Reactie #551 Gepost op: 12 maart 2015, 10:50:40
Citaat van: batoutofhell link=msg=1336658 date=1426153329
Wat ik eigenlijk mis, al kan ik het misschien over het hoofd zien, zijn de strepen op de zijkant van de hes. Volgens mij staan die wel degelijk vermeld en dan zouden deze dus niet conform de regels zijn.
Precies waarom ik hem postte!  O0
Ik miste het vierkant
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #552 Gepost op: 12 maart 2015, 17:07:08
Citaat van: feitelijk link=msg=1336662 date=1426153840
Precies waarom ik hem postte!  O0
Ik miste het vierkant

Tevens is het geel te ver doorlopend. De scheiding tussen geel en oranje moet aan de onderkanten van het armsgat zitten.  Doorrijden als ze een stopteken geven dus! lol


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #553 Gepost op: 12 maart 2015, 19:37:40
Citaat van: feitelijk link=msg=1336648 date=1426151393
Oh zegt de wet daar niets over?


http://wetten.overheid.nl/BWBR0004825/geldigheidsdatum_12-03-2015
http://wetten.overheid.nl/BWBR0025299/geldigheidsdatum_12-03-2015
En wat staat er in de wet, beste man? Een jas OF hes. Deze heren dragen een hes. Er staat NIET in de wet dat zij ONDER DE HES geen anderskleurige jas mogen dragen. Kunnen we nog even discussieren over of de HES wettelijk juist is. Ik vind het op de foto wat moeilijk te zien, maar het lijkt een correcte hes. Als er al iets fout is dan zouden dat inderdaad de strepen onder de arm moeten zijn of de grens geel/oranje, maar... de bijlage stelt letterlijk dat deze strepen 50 mm uit het midden van de armsgaten aangebracht moeten zijn. Als dat ook zo letterlijk is overgenomen in de productie, dan kunnen deze strepen wegvallen onder de armen (kan ik bewijzen voor bepaalde typen hesjes die perfect aan de regeling voldoen). Maar ik kan het op de foto niet zien. Hetzelfde geldt voor de grens geel/oranje. De grens van het armsgat kan bij een overdreven groot armsgat zomaar halverwege de buik zijn... en ook dat kan ik bewijzen ;)

Overigens heeft u het feitelijk onjuist ten aanzien van als zodanig kenbare ambtenaren. Dit betreft o.a. politieagenten, want een verkeersregelaar is niet per definitie ook ambtenaar. Gelukkig is er voor de verkeersregelaar een ander regeltje in hetzelfde artikel :)
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #554 Gepost op: 12 maart 2015, 19:49:43
Citaat van: feitelijk link=msg=1336662 date=1426153840
Precies waarom ik hem postte!  O0
Ik miste het vierkant
En om het makkelijk te maken voor iedereen... want iedere zichzelf respecterende bezoeker van dit forum heeft een fatsoenlijk zichtbaarheidsvest in het bezit.

Pak dat hesje er eens bij en leg hem plat op de tafel, precies gevouwen op het midden van de armsgaten. Nu meet je 50 mm uit de vouw, wat de rand zal zijn van een 50 mm brede verticale streep. Ofwel de binnenste rand van de streep zit 10 cm uit de vouw. Zet even een streepje of leg er een papiertje om deze randen links en rechts te markeren.

Nu doe hetzelfde vanaf de onderkant van de hes. 50 mm van de onderkant van de hes is de onderkant van de 50 mm brede streep, dus de bovenkant van de streep zit 10 cm vanaf de onderkant hes. Markeer de rand weer even.

Tot slot neem de horizontale lijn van onderkant armsgat tot onderkant armsgat. Dat is de bovenkant van de 50 mm brede streep, dus de onderzijde van de streep zit 5 cm uit de onderkant armsgaten. Ook hier weer even markeren.

En dan nu.... ziet u hier een vierkant of een rechthoek? En waar lijkt het het meest op? ;)
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


NicoHeerlen

  • Nederlands Rode Kruis afdeling Brunssum eo.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 148
  • Verkeersregelaar
    • Facebook Profiel
Reactie #555 Gepost op: 12 maart 2015, 21:05:14
hesje vindt ik maar een vervelend ding, heb het liefste de jas aan, gezien de gaten van de armen, veels te groot zijn bij mij (totaal geen uitstraling)... Erg jammer dat het 1 maat heeft... Natuurlijk zou je kunnen kiezen voor de luxe variant die men als bodywarmer aan kan doen.. maar dan ben je al halverwege de prijs van een jas... beetje zonde van het geld...

Dus dan maar een lelijk hesje of de warme jas :)
Met Vriendelijke Groet,  Nico Beckers  P.s. berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.


feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Reactie #556 Gepost op: 12 maart 2015, 22:26:54
Citaat van: Lt. Col. Me link=msg=1336792 date=1426185460
Kunnen we nog even discussieren over of de HES wettelijk juist is.
Nee dat kunnen we niet. Ik heb nu tweemaal de wettekst aangegeven dat die hes niet deugt. Ik ben er wel klaar mee.

Citaat van: Lt. Col. Me link=msg=1336792 date=1426185460
Gelukkig is er voor de verkeersregelaar een ander regeltje in hetzelfde artikel :)
I stand corrected in mij othopedic shoes...  ::)
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #557 Gepost op: 12 maart 2015, 23:40:54
Citaat van: feitelijk link=msg=1336859 date=1426195614
Nee dat kunnen we niet. Ik heb nu tweemaal de wettekst aangegeven dat die hes niet deugt. Ik ben er wel klaar mee.
Kunt u er wel klaar mee zijn, uit uw foto's en video blijkt nog steeds niet dat de hes niet deugt. Ik zeg niet dat u gelijk of ongelijk heeft, maar zonder deugdelijk bewijs heeft u het in elk geval geen van beide. Ik zei u al dat ik kan bewijzen dat er met een hes die perfect aan de wet voldoet, dergelijke foto's gemaakt kunnen worden. Simpelweg omdat de letterlijke wettekst zo is opgeschreven dat dit veronderstelde vierkant eigenlijk helemaal geen vierkant kan zijn. Sterker nog, als u een op een vierkant gelijkend figuur wilt maken, dan moeten de verticale strepen aan weerszijden van de driehoek meer dan 50 mm uit de armsgaten worden bevestigd. En dat heeft een aantal fabrikanten dus ook gedaan. Ofwel: het lijkt beter, maar het voldoet volgens de letter van de wet niet.

Heeft u het al met uw eigen zichtbaarheidsvest geprobeerd om dat vierkant te maken? Dan weet u wat ik bedoel  ;)
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Reactie #558 Gepost op: 13 maart 2015, 07:16:13
De driehoek is zo groot mogelijk maar raakt de vertikale banen niet.
En met name de tweede foto toont het ontbreken van het vierkant.

Dus nee de hes voldoet niet.
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #559 Gepost op: 13 maart 2015, 09:42:31
U snapt niet wat ik schrijf of u wilt niet snappen wat ik schrijf. Lees de wettekst nog eens en probeer het zelf!
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill