Is dit volgens 'het boekje' wat deze verkeersregelaar doet? Het lijkt mij onwenselijk en onveilig om zo tussen 2 rijen optrekkende voertuigen te staan. Hoe denken jullie daarover?
Het lijkt me heel erg situatie afhankelijk. Ik heb ook wel eens tussen twee stroken gestaan, en als de ruimte er is, is er weinig aan de hand.
In dit geval dacht ik in eerste instantie om op het puntstuk bij de RA te gaan staan. Met name omdat er op die weg volgens mij 80 gereden mag worden.
Maar: Die RA kan vrij weinig kwaad om open te laten staan, terwijl de LA eventueel het andere verkeer kruist. Omdat het mij een drukke weg lijkt zou ik dan uiteindelijk tussen de LA en de 1e baan voor rechtdoor gaan staan. Voordeel is dan ook dat je dan wat meer zicht hebt op de fietsers. En heb je op de LA geen verkeer, dan kan de vkr aan de overkant zijn RA en rechtdoor open gooien voor een snellere doorstroming. Bij het stilzetten kun je dan gewoon vanaf de LA alles stuk voor stuk stilzetten en sta je niet op een "eilandje".
Op een weg waar de snelheid lager ligt (in de praktijk! Borden zijn maar borden...) zou ik waarschijnlijk ook in het midden staan.
Goed in het zicht voor alle bestuurders, en bovendien mooi dicht bij de oversteek van de fietsers en voetgangers.
Maar nogmaals: uiteindelijk is het van de situatie afhankelijk en zijn de beelden een momentopname.
En voor wie wil kijken op maps: Kruising Zwaagmergouw, Liornestraat en Provincialeweg in Hoorn.