Het is niet vanwege de steenslag.
Als mijn zicht, als bestuurder, onttrokken wordt door grote dichte voertuigen, probeer ik op andere wijze wat te kunnen zien. Het kan dus zijn dat mijn zicht ontnomen wordt door een vrachtwagen. Als ik dan onder de vrachtwagen doorkijk en ik zie 2 melkflessen, verwacht ik geen vkr. Als ik een signaalbroek zie, verwacht ik meteen wat anders .....
1) Al je een signaalbroek ziet? Bij mijn werkgever dragen wij donkerblauwe broeken zonder reflectiestrepen. En als ik rond kijk zie ik meer bedrijven waar donkere broeken zonder reflectie standaard zijn.
2) Jij kijkt onder een vrachtwagen door? Als je ACHTER een vrachtwagen of bestelbus rijd is dit NOOIT mogelijk. Kom je uit een kruisende straat zul je misschien, let wel misschien, een paar benen zien, als de vrachtwagen geen sideskirts, palletkisten, dieseltank, luchttanks enz, onder de wagen heeft hangen.
Directe zonnestraling lijkt me de belangrijkste reden om een lange broek te dragen.En als dat het geval is, dien je je nek ook te kunnen beschermen, iets wat een basebal cap niet doet. Of zou een Sherlock Holmes pet toegestaan zijn?