Ik heb met interesse de discussie teruggelezen.
Ik ben de maker van dit filmpje, en heb het bewust opgenomen omdat agressie tegen verkeersregelaars de laatste tijd helaas vaker in het nieuws is. Ik kwam er voor de carnavalsoptocht uiteraard.
Wat achterliggende informatie over dit incident;
1: Naast de weg stond een bord met omleiding ivm evenement vanaf 1 uur 's middags. (incident vond plaats omstreeks half 2) doorgaand rijverkeer zou gestremd zijn. omrij opties vermeld.
2: Op de weg staat een groot hek met een geslotenverklaring bord (ik dacht C1) Voor het hek bevind zich aan de rechterzijde een groot parkeerterrein van een groot bedrijf waar de mogelijkheid was om te keren.
3: Hier staat de verkeersregelaar
De weg was afgesloten in de richting van de N206. De andere zijde was nog open voor het verkeer. De man was de eerste en enige die er een probleem van maakte dat hij niet mocht doorrijden. Nadat de politie had ingegrepen bleef hij nog een minuut of 10 lastig doen en daarna heeft hij zijn auto in de berm geparkeerd.
Ik sta volledig achter de verkeersregelaar, ongeacht de echtheid van zijn pak, etc. omdat alles al een kilometer van te voren duidelijk was aangegeven. Voordat ik de opnames startte was meneer ook al 2x dreigend op de verkeersregelaar ingereden.