@HIT, Enrico:
Ik snap hoe u reageert. Maar bekijkt u het eens vanuit de weggebruiker... de burger. Vanuit een beroepshouding als verkeersregelaar zijn er in Nederland (verkeers)regels waar iedereen zich aan moet houden. Maar vanuit de weggebruiker zijn er in Nederland regels die niet altijd logisch zijn. Ik bedoel: (bijna) iedereen begrijpt dat er in woonstraten langzaam gereden moet worden... maar (bijna) niemand begrijpt het als er bij een 8 meter brede asfaltstraat een bordje "30" staat, en zeker begrijpt (bijna) niemand dan nog dat er halverwege die straat een flitsauto staat.
Hetzelfde geldt voor wegwerkzaamheden en het bekende C-01 bord: (bijna) iedereen begrijpt het dat een straat tijdens wegwerkzaamheden niet gebruikt kan worden. Maar (bijna) niemand begrijpt het dat er wél een C-01 bord wordt geplaatst, maar dat de straat zelf gewoon begaanbaar is... Dat is door jarenlang lukraak C-01'tjes plaatsen (tot aan heden aan toe) kapot gemaakt.
Hetzelfde geldt voor verkeersregelaars: in alle soorten en maten staan ze op en langs de weg. De ene nog spannender uitgedost dan de andere, en met allerlei meer of minder duidelijke aanwijzingen proberen ze zo goed mogelijk "het verkeer te regelen". De ene begint direct over bekeuringen (de wanna-be politieagent), de andere is uiterst vriendelijk en behulpzaam. Wat moet je daar als weggebruiker nou mee?
Nee... ik begrijp best dat de Nederlandse weggebruiker totaal in de war is van alle toestanden.
Dan is nog de vraag niet beantwoord, wie is de weggebruiker om de regels toe te passen naar zijn inzien?
C01 is niet inrijden, dat de straat nog is te gebruiken, ja misschien wel. Maar als dan het voertuig wordt afgesleept omdat er later op de dag gewerkt moet worden..........
ik hoef toch niet alle scheldwoorden te tikken die ik dan naar mijn hoofd krijg?Dat er een A01/30 staat bij een weg van 8m breed kan ook zijn dat men later moet beginnen maar de afzetting moet ruim van te voor klaar zijn. Er kunnen ook metingen plaats vinden onder het wegdek waarbij trillingen de meting kunnen beinvloeden......
De kleding van VKR's geef ik je gelijk in, ik vind ook dat sommigen gewoon van de weg moeten worden gehaald en naar huis gestuurd mogen worden. Maar ook hier geldt dat jij als weggebruiker niet de keuze hebt om wel of geen opvolging eraan te geven. Behoudens dat de aanduiding gevaar voor jezelf, een ander of de omgeving kan opleveren.
VKR's zijn geen TOMTOM's, wanneer ze kunnen en er is gelegenheid zullen bijna alle VKR's jou te woord staan en uitleg geven hoe je kan rijden (deed deze man in het filmpje ook), maar bij drukte krijg je van mij ook op gegeven moment "Nee, in je auto blijven achteruit en weg!" Echter de houding die ik mij aanmeet lijkt wel te werken want ik heb nooit mensen die zo als in dit filmpje boos op mij af komen.
Teveel VKR's die ik tegenkom hebben een houding van "het is werk en daarom sta ik hier....... koud....nat.....ongeloofwaardig" Deze mensen ken ik,heb ze ingehuurd en gelijk nooit weer.
Maar veel VKR's die hebben ook de gedachte nu van "Ja heej, ik ga niet regellen als ik toch wordt genegeerd. Dat is gewoon gevaarlijk voor mijn eigen hachje".
Zoals je zelf al vaker zegt "hoge boete's voor kleine dingen....." Ik zou liever zien lage boete's maar wel vaker.
Er is iemand hier op het forum die het zo mooi in zijn tekst heeft staan "Het beste middel tegen onverantwoord rijgedrag is een achteruitkijkspiegel met een politieauto erin." En eigenlijk is dat te ziek voor woorden.