Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar

Auteur Topic: Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar  (gelezen 144826 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #220 Gepost op: 14 april 2013, 01:45:49
Heej gast 8) je wou toch niet gaan beweren dat ik geen agent kan herkennen he?! >:D
Ik had ook niet anders verwacht ;D
Was overigens een reactie op VKRC ;)
Had zelf ook nog nooit een agent met VKR hesje gezien.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #221 Gepost op: 14 april 2013, 02:33:08
Ik had ook niet anders verwacht ;D
Was overigens een reactie op VKRC ;)
Had zelf ook nog nooit een agent met VKR hesje gezien.

 O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #222 Gepost op: 14 april 2013, 11:37:56
Voelt dubbel.
Alsof een agent in horecadienst een V uit de beveiligingshoek gaat dragen, het kan wel maar slaat nergens op  e050
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Chris81

  • Rechercheur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
Reactie #223 Gepost op: 14 april 2013, 11:47:18
Voelt dubbel.
Alsof een agent in horecadienst een V uit de beveiligingshoek gaat dragen, het kan wel maar slaat nergens op  e050

Een agent in horecadienst, kan nooit een V dragen, daar heeft hij namelijk geen papieren voor en geen grijze pas. (Tevens een niet combineerbare functie met het beroep van agent)

Daarnaast vind ik dat je als agent in dienst in uniform geen VKR moet willen dragen. Een agent is geen verkeersregelaar. Hij is (algemeen) opsporingsambtenaar die onder andere bevoegdheden kan gebruiken uit de WvW en het RVV op verkeersgebied.
Hoofd Evenementenhulpverlening Twente Instructeur & Examinator verkeersregelaars Verkeersregelaar (landelijke aanstelling)


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #224 Gepost op: 14 april 2013, 11:47:37
Voelt dubbel.
Alsof een agent in horecadienst een V uit de beveiligingshoek gaat dragen, het kan wel maar slaat nergens op  e050

Misschien slaat het nergens op, maar een theoretische verklaring zou kunnen zijn:
  • De politiemedewerker is -om welke reden dan ook (bijv volontair oid)- niet bevoegd als bedoeld in art 82RVV
  • De medewerker is wel aangesteld als verkeersregelaar en draagt daarom een verkeersregelaarhesje

Er zijn voorbeelden geweest waarin volontairs in een compleet politie-uniform rondliepen (weet niet of dat nog voorkomt?). De wenselijkheid daarvan is natuurlijk te betwisten, maar het zou een theoretische verklaring van bovengenoemde kunnen zijn.
Senior GGP / Oost-Brabant


Chris81

  • Rechercheur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
Reactie #225 Gepost op: 14 april 2013, 12:08:55
Misschien slaat het nergens op, maar een theoretische verklaring zou kunnen zijn:
  • De politiemedewerker is -om welke reden dan ook (bijv volontair oid)- niet bevoegd als bedoeld in art 82RVV
  • De medewerker is wel aangesteld als verkeersregelaar en draagt daarom een verkeersregelaarhesje

Er zijn voorbeelden geweest waarin volontairs in een compleet politie-uniform rondliepen (weet niet of dat nog voorkomt?). De wenselijkheid daarvan is natuurlijk te betwisten, maar het zou een theoretische verklaring van bovengenoemde kunnen zijn.

Agenten zijn wel genoemd, zie artikel 82 onder a.
Het zou toch te gek zijn dat een politieagent geen tekens mag geven om het verkeer te geleiden?
Hoofd Evenementenhulpverlening Twente Instructeur & Examinator verkeersregelaars Verkeersregelaar (landelijke aanstelling)


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #226 Gepost op: 14 april 2013, 12:11:21
Ik weet (en wist) dat een Agent geen beveiligingswerkzaamheden mag uitvoeren, maar probeerde wel "het gevoel" te uiten.
Een agent (en volgens mij ook een volontair) hebben automatisch de bevoegdheid en uitstraling welke nodig is om verkeer te regelen, het dragen van een VKR hes slaat naar mijn gevoel ook nergens op. (Al kan ik het wel toejuichen als dit juridisch geregeld zal worden)

Citaat
1. Weggebruikers zijn verplicht de aanwijzingen op te volgen die mondeling of door middel van gebaren worden gegeven door:
a.  de daartoe bevoegde en als zodanig kenbare ambtenaren
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Chris81

  • Rechercheur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
Reactie #227 Gepost op: 14 april 2013, 12:46:36
Ik weet (en wist) dat een Agent geen beveiligingswerkzaamheden mag uitvoeren, maar probeerde wel "het gevoel" te uiten.
Een agent (en volgens mij ook een volontair) hebben automatisch de bevoegdheid en uitstraling welke nodig is om verkeer te regelen, het dragen van een VKR hes slaat naar mijn gevoel ook nergens op. (Al kan ik het wel toejuichen als dit juridisch geregeld zal worden)

Oke, dan heb ik jou bericht verkeerd gelezen.
Hoofd Evenementenhulpverlening Twente Instructeur & Examinator verkeersregelaars Verkeersregelaar (landelijke aanstelling)


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #228 Gepost op: 14 april 2013, 13:21:20
Ik had het "achteraf gezien" misschien wel even beter mogen omschrijven ;-)
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #229 Gepost op: 14 april 2013, 13:27:02
Misschien slaat het nergens op, maar een theoretische verklaring zou kunnen zijn:
  • De politiemedewerker is -om welke reden dan ook (bijv volontair oid)- niet bevoegd als bedoeld in art 82RVV
  • De medewerker is wel aangesteld als verkeersregelaar en draagt daarom een verkeersregelaarhesje

Er zijn voorbeelden geweest waarin volontairs in een compleet politie-uniform rondliepen (weet niet of dat nog voorkomt?). De wenselijkheid daarvan is natuurlijk te betwisten, maar het zou een theoretische verklaring van bovengenoemde kunnen zijn.

Nope, deze meneer was te jong om nog wapendragend te kunnen zijn als vrijwillig agent.

En zoals VKRC al zegt ik zou dan toch nog een uitmonstering willen zien op het VKR uniform dat de beste man agent is. zoals bijv. RWS heeft.
Maar nog liever zou ik geen enkel verschil zien vanaf afstand, dat zou het verkeer ook oplettender maken en aanwijzingen opvolgen van de gewone VKR. Want dan ineens wordt het dat het ook een politieagent kan zijn, en die kosten geld.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.