Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar

Auteur Topic: Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar  (gelezen 144818 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #250 Gepost op: 18 mei 2013, 23:09:13
Even olie op het vuur gooiend.....In de bijlage zie ik juist geen gestrekte arm  998765
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #251 Gepost op: 18 mei 2013, 23:13:05
Even olie op het vuur gooiend.....In de bijlage zie ik juist geen gestrekte arm  998765
Klopt, maar in het theorieboek CBR staat ie wel zo. Maar ook in de lesstof "Verkeer" staat ie zo.  :-X
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #252 Gepost op: 18 mei 2013, 23:17:52
Maar in de wetgeving (RVV) staat hij toch ook met licht gebogen arm ;-)
http://wetten.overheid.nl/BWBR0004825/Bijlage2/geldigheidsdatum_18-05-2013
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #253 Gepost op: 19 mei 2013, 00:01:43
Maar HIT, jij hebt toch altijd een heeeeeeeeeeeeeel groot stopteken bij je  098uo
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #254 Gepost op: 19 mei 2013, 00:05:25
Maar HIT, jij hebt toch altijd een heeeeeeeeeeeeeel groot stopteken bij je  098uo
Ehm, dat wordt totzelfs wel eens genegeerd e050

Doet wel auw dan voor de betrokkene O0 En NEE geen geweldsdelict van mij uit >:(

Overigens, geen stopteken ^-^ maar een aanwijzing O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #255 Gepost op: 19 mei 2013, 00:05:52
Maar in de wetgeving (RVV) staat hij toch ook met licht gebogen arm ;-)
http://wetten.overheid.nl/BWBR0004825/Bijlage2/geldigheidsdatum_18-05-2013
Stond deze zo al niet in het RVV1966? Wordt hoog tijd die bijlage eens te actualiseren/moderniseren.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #256 Gepost op: 19 mei 2013, 21:36:49
Och zolang dat een burger al niet weet dat de rechterhand strak omhoog en de linkerhand lans het lichaam naar beneden algeheel stopteken is om een kruising stil te zetten...... :'(

De handmatige handelingen worden ook bijna niet onderricht tijdens de theorieles, puur omdat ze bij het examen ook niet voorkomen als vraag. :'(

Ik heb geleerd bij het betreden van een kruising welke ik zal moeten gaan regelen met de rechterhand omhoog en luid fluitend op een gepast moment de kruising te betreden om zo het hele kruispunt stil te zetten. Zo kun je met een "schone lei'' beginnen met regelen.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #257 Gepost op: 19 mei 2013, 22:34:44
Ik heb geleerd bij het betreden van een kruising welke ik zal moeten gaan regelen met de rechterhand omhoog en luid fluitend op een gepast moment de kruising te betreden om zo het hele kruispunt stil te zetten. Zo kun je met een "schone lei'' beginnen met regelen.

Klopt, zo wordt het geleerd. Op hele drukke kruisingen zet ik met zwaailampen aan vaak een blok en stapt er een VKR uit. :)

Soms is dat de veiligste manier om een de aandacht te krijgen :-X
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #258 Gepost op: 19 mei 2013, 22:40:31
Klopt, zo wordt het geleerd. Op hele drukke kruisingen zet ik met zwaailampen aan vaak een blok en stapt er een VKR uit. :)

Soms is dat de veiligste manier om een de aandacht te krijgen :-X

kruising was 3*3 + 1*2 rijstroken met knipperende VRI. Zolang je niet niet veilig je werkplek kunt bereiken, zou ik een kruising ook niet oplopen.
Maar kan me genoeg kruisingen voorstellen waarbij jou methode prima optie is. Ik moet t toch echt van mijn fluorkleding en fluitje hebben.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #259 Gepost op: 19 mei 2013, 22:48:25
kruising was 3*3 + 1*2 rijstroken met knipperende VRI. Zolang je niet niet veilig je werkplek kunt bereiken, zou ik een kruising ook niet oplopen.
Maar kan me genoeg kruisingen voorstellen waarbij jou methode prima optie is. Ik moet t toch echt van mijn fluorkleding en fluitje hebben.

Yep, ik weet hoe dat voelt. Zeker als het ook nog eens net voor een spits is..... Dan zit je alleen al rond te kijken waar dat rode golfje GTI blijft die je het leven wil uitrijden. >:(

Daarom snap ik ook niet dat er nog bedrijven zijn die met donkere broeken werken. Wanneer bijv. iemand onder een trailer door kan kijken zal hij bij een donkere broek denken dat er iemand over steekt. Met een signaalbroek valt hij al op dat hij er is en daar blijft staan. O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.