0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.
Yep, ik weet hoe dat voelt. Zeker als het ook nog eens net voor een spits is..... Dan zit je alleen al rond te kijken waar dat rode golfje GTI blijft die je het leven wil uitrijden. Daarom snap ik ook niet dat er nog bedrijven zijn die met donkere broeken werken. Wanneer bijv. iemand onder een trailer door kan kijken zal hij bij een donkere broek denken dat er iemand over steekt. Met een signaalbroek valt hij al op dat hij er is en daar blijft staan.
Mee eens, alhoewel t natuurlijk handiger is om niet een vrachtwagen vooraan te laten stoppen
Ik snap dat bedrijven graag een identiteit hebben, maar wat is er mis met gewoon de kleding die iedereen draagt
Wij dragen altijd al oranje dus wij gebruiken over het algemeen een hesje, voordeel hiervan is dat de reflectiestrepen allemaal aanwezig zijn. Ook op de armen en benen in de lengte richting. Achter een stoeprand zijn de horizontale strepen al weg.
Het lijkt me duidelijk dat dit geen praktische kleding is voor het regelen van het verkeer. Wat is duidelijker voor een automobilist... een stopteken zien van iemand met een zwarte arm, of een geel fluoriderende jas? Lijkt me duidelijk. Wanneer je voor het eerste kiest heb je totaal geen inzicht in het regelen van verkeer!
Dus de politie heeft bijvoorbeeld totaal geen inzicht in het regelen van verkeer? Want als ik tijdens de noodhulp een melding krijg van een aanrijding, dan sta ik daar ook verkeer te regelen met een zwarte/donkerblauwe jas en alleen een geel hesje. Of moet ik dan mijn pitauto zo neerzetten dat de kruizing geblokt wordt en de verkeersdienst of een motorrijder laten kome? Want die hebben wel geel fluoricerende jassen aan....
Ik zou het sowieso veel beter vinden dat de noodhulp geel fluoriderende jassen zou dragen, dan ben je veel zichtbaarder, maar dat ter zijde. Wanneer je ook 'fluoriderende armen hebt kunnen verkeersdeelnemers je veel sneller opmerken en zijn de tekenen die je geeft (meestal met je armen natuurlijk) veel beter zichtbaar. Wat je citeerde van mij was misschien een beetje lomp, maar dat is meer gericht tegen de bedrijven die zicht richten op het regelen van het verkeer.
Duidelijk. Je nuanceert het nu en is het begrijpelijk wat je bedoelt. Zoals je het nu uitlegt is het voor een ieder duidelijk. Echter is de keuze moeilijk voor een agent. Of de gele jas en van een kilometer zicht (ook op de momenten dat het niet moet) of de donkere jas met hesje. Daarnaast is het zo dat niet iedere diender de gele jas krijgt.
Klopt, de gele jas in niet altijd praktisch voor, laat ik het leuk zeggen: 'speurwerk'. Maar het zou wel goed zijn als iedere diender (in de noodhulp) een gele jas zou hebben en eventueel kan aantrekken wanneer het nodig is.Onbegrijpelijk vind ik soms dat sommige dienders, bij bijv een ongeval op de weg geen hesje dagen (in het donker).Hier een voorbeeld op de snelweg:Hier een voorbeeldje in de scherming/donker. (Het was werkelijk veel donkerder dan het op de foto lijkt)