Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar

Auteur Topic: Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar  (gelezen 144821 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #260 Gepost op: 19 mei 2013, 23:02:16
Yep, ik weet hoe dat voelt. Zeker als het ook nog eens net voor een spits is..... Dan zit je alleen al rond te kijken waar dat rode golfje GTI blijft die je het leven wil uitrijden. >:(

Daarom snap ik ook niet dat er nog bedrijven zijn die met donkere broeken werken. Wanneer bijv. iemand onder een trailer door kan kijken zal hij bij een donkere broek denken dat er iemand over steekt. Met een signaalbroek valt hij al op dat hij er is en daar blijft staan. O0

Mee eens, alhoewel t natuurlijk handiger is om niet een vrachtwagen vooraan te laten stoppen  ^-^

Bij het bedrijf waar wij bij werken hebben we broeken met grijze pijpen en onderste stuk fluor geel met reflectie
http://www.google.nl/imgres?start=234&um=1&sa=N&hl=nl&biw=1440&bih=743&tbm=isch&tbnid=Y9nTD6TJ9NPhzM:&imgrefurl=http://www.portersppe.co.uk/p2022-Tranemo-Trousers-PROTECHME.html&docid=cEL8K20M_CIcRM&imgurl=http://www.portersppe.co.uk/uploadedfiles/products/2022/2022_Large.jpg&w=482&h=1181&ei=CD2ZUbbvNIm70QXkzIHoAQ&zoom=1&ved=1t:3588,r:43,s:200,i:133&iact=rc&dur=91&page=8&tbnh=183&tbnw=80&ndsp=35&tx=39&ty=109

Bij regen draag ik een volledig gele regenbroek met RWS reflectie.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #261 Gepost op: 20 mei 2013, 12:48:51
wij hebben blauwe broeken waarvan het onderste deel fluorgeel bevat met 2 retroreflecterende banden deze vallen ook goed op
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #262 Gepost op: 20 mei 2013, 13:56:37
Ik snap dat bedrijven graag een identiteit hebben, maar wat is er mis met gewoon de kleding die iedereen draagt ???

Wij dragen altijd al oranje dus wij gebruiken over het algemeen een hesje, voordeel hiervan is dat de reflectiestrepen allemaal aanwezig zijn. Ook op de armen en benen in de lengte richting. Achter een stoeprand zijn de horizontale strepen al weg. 0098

Mee eens, alhoewel t natuurlijk handiger is om niet een vrachtwagen vooraan te laten stoppen  ^-^

Psst bijdehandjes gegeten ??? 998765 098uo

Nee serieus, wanneer jij een vrachtauto een oprijdteken hebt gegeven gaat hij voor jouw langs ( als je middenop staat ) het verkeer dat normaal voor de vrachtauto van rechts komt en normaal voorrang heeft zal dit ook proberen af te dwingen en eerder geneigd te stoppen omdat ze iemand in reflectie kleding zien O0

Eigenlijk hetzelfde principe dat wanneer een opvallende auto van de politie ergens in de berm staat iedereen ineens de juiste gedragingen vertoond, en wanneer er een afgetrapte vw bus staat al een stuk minder. 0098
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #263 Gepost op: 20 mei 2013, 14:57:00
Ik snap dat bedrijven graag een identiteit hebben, maar wat is er mis met gewoon de kleding die iedereen draagt ???
euhmm er is diversiteit in de broeken die "iedereen" draagt  998765

Wij dragen altijd al oranje dus wij gebruiken over het algemeen een hesje, voordeel hiervan is dat de reflectiestrepen allemaal aanwezig zijn. Ook op de armen en benen in de lengte richting. Achter een stoeprand zijn de horizontale strepen al weg. 0098
bij klussen waarbij wij zelf de afzetting moeten plaatsen draag ik zelf ook altijd volledig oranje. daar doe ik dan mijn hesje over als ik moet regelen
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #264 Gepost op: 21 mei 2013, 11:00:34
Het lijkt me duidelijk dat dit geen praktische kleding is voor het regelen van het verkeer. Wat is duidelijker voor een automobilist... een stopteken zien van iemand met een zwarte arm, of een geel fluoriderende jas? Lijkt me duidelijk. Wanneer je voor het eerste kiest heb je totaal geen inzicht in het regelen van verkeer!

Dus de politie heeft bijvoorbeeld totaal geen inzicht in het regelen van verkeer? Want als ik tijdens de noodhulp een melding krijg van een aanrijding, dan sta ik daar ook verkeer te regelen met een zwarte/donkerblauwe jas en alleen een geel hesje. Of moet ik dan mijn pitauto zo neerzetten dat de kruizing geblokt wordt en de verkeersdienst of een motorrijder laten kome? Want die hebben wel geel fluoricerende jassen aan....
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #265 Gepost op: 21 mei 2013, 16:58:51
Dus de politie heeft bijvoorbeeld totaal geen inzicht in het regelen van verkeer? Want als ik tijdens de noodhulp een melding krijg van een aanrijding, dan sta ik daar ook verkeer te regelen met een zwarte/donkerblauwe jas en alleen een geel hesje. Of moet ik dan mijn pitauto zo neerzetten dat de kruizing geblokt wordt en de verkeersdienst of een motorrijder laten kome? Want die hebben wel geel fluoricerende jassen aan....

Ik zou het sowieso veel beter vinden dat de noodhulp geel fluoriderende jassen zou dragen, dan ben je veel zichtbaarder, maar dat ter zijde. Wanneer je ook 'fluoriderende armen hebt kunnen verkeersdeelnemers je veel sneller opmerken en zijn de tekenen die je geeft (meestal met je armen natuurlijk) veel beter zichtbaar. Wat je citeerde van mij was misschien een beetje lomp, maar dat is meer gericht tegen de bedrijven die zicht richten op het regelen van het verkeer.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #266 Gepost op: 21 mei 2013, 17:02:49
Ik zou het sowieso veel beter vinden dat de noodhulp geel fluoriderende jassen zou dragen, dan ben je veel zichtbaarder, maar dat ter zijde. Wanneer je ook 'fluoriderende armen hebt kunnen verkeersdeelnemers je veel sneller opmerken en zijn de tekenen die je geeft (meestal met je armen natuurlijk) veel beter zichtbaar. Wat je citeerde van mij was misschien een beetje lomp, maar dat is meer gericht tegen de bedrijven die zicht richten op het regelen van het verkeer.

Duidelijk. Je nuanceert het nu en is het begrijpelijk wat je bedoelt. Zoals je het nu uitlegt is het voor een ieder duidelijk. Echter is de keuze moeilijk voor een agent. Of de gele jas en van een kilometer zicht (ook op de momenten dat het niet moet) of de donkere jas met hesje. Daarnaast is het zo dat niet iedere diender de gele jas krijgt.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #267 Gepost op: 21 mei 2013, 17:47:53
Duidelijk. Je nuanceert het nu en is het begrijpelijk wat je bedoelt. Zoals je het nu uitlegt is het voor een ieder duidelijk. Echter is de keuze moeilijk voor een agent. Of de gele jas en van een kilometer zicht (ook op de momenten dat het niet moet) of de donkere jas met hesje. Daarnaast is het zo dat niet iedere diender de gele jas krijgt.

Klopt, de gele jas in niet altijd praktisch voor, laat ik het leuk zeggen: 'speurwerk'. Maar het zou wel goed zijn als iedere diender (in de noodhulp) een gele jas zou hebben en eventueel kan aantrekken wanneer het nodig is.

Onbegrijpelijk vind ik soms dat sommige dienders, bij bijv een ongeval op de weg geen hesje dagen (in het donker).

Hier een voorbeeld op de snelweg:



Hier een voorbeeldje in de scherming/donker. (Het was werkelijk veel donkerder dan het op de foto lijkt)



Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #268 Gepost op: 21 mei 2013, 17:52:50
Klopt, de gele jas in niet altijd praktisch voor, laat ik het leuk zeggen: 'speurwerk'. Maar het zou wel goed zijn als iedere diender (in de noodhulp) een gele jas zou hebben en eventueel kan aantrekken wanneer het nodig is.

Onbegrijpelijk vind ik soms dat sommige dienders, bij bijv een ongeval op de weg geen hesje dagen (in het donker).

Hier een voorbeeld op de snelweg:



Hier een voorbeeldje in de scherming/donker. (Het was werkelijk veel donkerder dan het op de foto lijkt)



Ik heb het maar even onderstreept en vet gedrukt. Dit is echt iets wat ik ook nog steeds niet begrijp! Jij zet er nog bij in het donker tussen haakjes. Maar dat mag je m.i. gewoon weglaten. Bij zulke situatie is het gewoon je hesje aan. Toevallig dat ik laatst in het donker onverhoops bij een ernstig ongeval kwam te staan, toen heb ik even een hesje geleend. Was namelijk in burger aan het werk met burger voertuig. Maar dat was voor mij ook weer even een wakker schud momentje. En sindsdien heb ik weer gewoon mijn tas mee  met alles erin. Waaronder ook een hesje.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #269 Gepost op: 21 mei 2013, 19:42:10
En dan kijken ze nog met 4 man naar het SO en de verpleger (eerste foto) maar niemand houdt een oogje op het verkeer.