Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar

Auteur Topic: Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar  (gelezen 144853 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #270 Gepost op: 21 mei 2013, 19:42:51
Het lijkt me duidelijk dat dit geen praktische kleding is voor het regelen van het verkeer. Wat is duidelijker voor een automobilist... een stopteken zien van iemand met een zwarte arm, of een geel fluoriderende jas? Lijkt me duidelijk. Wanneer je voor het eerste kiest heb je totaal geen inzicht in het regelen van verkeer!

Het is o.a. afhankelijk van wat voor weertype is het (zon, regen, mist enz...) en is het bij daglicht of tijdens de donkere uren.
Wat mezelf betreft bij mooi en lekker weer overdag als het even kan in me korte mouwen met me hesje met rits of me fleece zonder mouwen.
Afhankelijk van de temperatuur in de avond als het donker wordt of al is altijd me streamlight met rode kegel.
Bij slechter weer me fleece en nog slechter me parka erover heen en dan heb ik altijd gele mouwen en me lamp met kegel.

Dus om nu te zeggen donkere mouwen is per defenitie geen praktische kleding nee, maar het gaat erom wat je er bij gebruikt en afhankelijk van de weersomstandigheden.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #271 Gepost op: 21 mei 2013, 19:42:58
Citaat
En dan kijken ze nog met 4 man naar het SO en de verpleger (eerste foto) maar niemand houdt een oogje op het verkeer.

Welk verkeer?
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Gast

  • Gast
Reactie #272 Gepost op: 21 mei 2013, 19:46:30


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #273 Gepost op: 21 mei 2013, 19:46:51
Het is o.a. afhankelijk van wat voor weertype is het (zon, regen, mist enz...) en is het bij daglicht of tijdens de donkere uren.
Wat mezelf betreft bij mooi en lekker weer overdag als het even kan in me korte mouwen met me hesje met rits of me fleece zonder mouwen.
Afhankelijk van de temperatuur in de avond als het donker wordt of al is altijd me streamlight met rode kegel.
Bij slechter weer me fleece en nog slechter me parka erover heen en dan heb ik altijd gele mouwen en me lamp met kegel.

Dus om nu te zeggen donkere mouwen is per defenitie geen praktische kleding nee, maar het gaat erom wat je er bij gebruikt en afhankelijk van de weersomstandigheden.

Klopt, bij 30 graden ga je geen lange fluoriderende mouwen nemen. Maar het gaat puur om.. wat is nou het beste voor de mensen die jij een teken moet geven.


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #274 Gepost op: 21 mei 2013, 19:48:50
Welk verkeer?

Op deze weg komt toch wel wat verkeer hoor ;)


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #275 Gepost op: 21 mei 2013, 19:51:57
Ja, maar dat zie ik op de foto niet  0098
Eigenlijk was het ook een beetje sarcastisch bedoeld.....is de weg misschien niet geheel afgezet geweest o.i.d.
Om gelijk maar te stellen "maar niemand houdt een oogje op het verkeer" is erg kort door de bocht en voegt niets toe aan de discussie "Zichtbaarheid" welke nu in dit topic gebezigd is....
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #276 Gepost op: 21 mei 2013, 19:53:35
Ja, maar dat zie ik op de foto niet  0098
Eigenlijk was het ook een beetje sarcastisch bedoeld.....is de weg misschien niet geheel afgezet geweest o.i.d.
Om gelijk maar te stellen "maar niemand houdt een oogje op het verkeer" is erg kort door de bocht en voegt niets toe aan de discussie "Zichtbaarheid" welke nu in dit topic gebezigd is....

Wel dat ze niet zichtbaar zijn en niet op het verkeer letten. 'beetje dom' :'(


Gast

  • Gast
Reactie #277 Gepost op: 21 mei 2013, 19:54:16
Klopt, bij 30 graden ga je geen lange fluoriderende mouwen nemen.

Nee, je moet ook fluoriserende mouwen hebben  ;)


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #278 Gepost op: 21 mei 2013, 19:56:57
 O0 O0 O0
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #279 Gepost op: 21 mei 2013, 20:19:35
Heren,

Mag ik u allen verzoeken om de discussie over fluorescerende mouwtjes niet tot op de spelling van het woord fluorescerend door te voeren? Het topic is bedoeld voor een discussie over het optreden en de kleding van de verkeersregelaar.

Voor de gele jassen voor agenten is een ander onderwerp op het forum beschikbaar. Voor de afsluiting van wegen en de zichtbaarheid van afzettingen hebben we ook een ander topic.

Voor de spelling is er vast een ander forum.  0098

Graag hier dus weer on-topic met de werkwijze en kleding van verkeersregelaars!

Met dank,
Lt. Col. Me
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill