Klopt, bij 30 graden ga je geen lange fluoriderende mouwen nemen. Maar het gaat puur om.. wat is nou het beste voor de mensen die jij een teken moet geven.
Wat het beste is, is echt situatie afhankelijk. Het belangrijkste is dat je de tekens (lees: aanwijzingen) goed en duidelijk geeft.
En of je dat al dan niet met gele of ander kleurige mouwen doet vind ik niet echt relevant.
Alles valt en staat in mijn ogen bij duidelijkheid naar de verkeersdeelnemer(s) in combinatie met de oplettendheid van de desbetreffende verkeersdeelnemer(s).
En laat het nou regelmatig juist fout gaan met de oplettendheid van de verkeersdeelnemer(s) die regelmatig nog vindt zelf te moeten denken wat hij of zij wel of niet moet doen daar waar ik dat voor hem of haar doe.
Goed voorbeeld is afgelopen middag waarbij ik vanwege de (lichte) regen in me parkajas stond.
Ik sta zeker 5 seconden een stopteken te geven aan een automobilst die iets sneller als stapvoets komt aanrijden en nog denkt hij dat rechtsaf doormocht rijden terwijl zijn achterligger netjes stopt.
Op dat moment komt een vrachtwagen (betonpompwagen) al achteruit aanrijden in de rijrichting van het normale verkeer wat netjes stilstond na mijn stopteken waarop ik 1 stap naar hem toe doe.
Hij kijkt me zeer verbaasd aan en zegt met koptelefoon op zijn hoofd en beide oren mag ik niet doorrijden ?
Waarop ik zeg ik dacht dat u blind was want achter u stoppen ze wel. Zegt hij ja ik dacht dat ik mocht doorrijden.
Mijn antwoord was: In het verkeer moet je opletten en dingen zeker weten meneer denken doe ik wel voor u.
Waarop hij toch maar achteruit is gegaan.
Moraal van deze situatie, je kan aantrekken qua kleding wat je wil maar zolang men niet (goed) oplet en aanwijzingen die duidelijk zijn gegeven negeert en zijn/haar eigen plan trekt maakt het geen moer uit of je donkere of gele mouwen hebt.