Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar

Auteur Topic: Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar  (gelezen 144868 keer)

0 gebruikers (en 18 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #290 Gepost op: 21 mei 2013, 22:52:45
Geldt de wet voor Rijkswaterstaat ook?  >:D

Op zich kan ik me het in de functie van WIS wel voorstellen dat ze dat kenbaar willen maken, maar daar was de blauwe band ook voor

Inderdaad heel scherp VKRC.  O0
Ook RWS moet gewoon voldoen aan het maximaal 11 cm bij 11 cm aan de voorzijde op de borst om zich herkenbaaar te maken met een logo of bedrijfsnaam.
Ben eigenlijk wel benieuwd welke stappen er tegen te ondernemen zijn. Of een proefproces uitlokken door het zelfde te doen als wat RWS nu doet.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #291 Gepost op: 21 mei 2013, 22:55:46
@Lt. Col. Me.
Ik heb paar weken terug al de WIS jas zien hangen in een dienstauto van de provincie dat was in Zuid - Holland.

Wat ik overigens niet begrijp is waarom de blauwe band op de voorzijde ook niet op de rug is doorgetrokken omdat het dan van alle kanten duidelijk zichtbaar is.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #292 Gepost op: 21 mei 2013, 23:04:39
Even voor de beroepsmannen, wanneer je in het bezit bent van een aanstelling voor een evenement oid en je draagt dit 'ouderwetse ding'. Ben je dan volgens de wet aangemerkt worden als verkeersregelaar?



Ik zat even te snuffelen op wat website's en ik dat dat deze nog 5 jaar gedragen mocht worden.. (in 2009 is het nieuwe hesje ingevoerd)

Dus.. tot 2014?


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #293 Gepost op: 21 mei 2013, 23:05:38
Ja, tot 1 maart 2014 als het goed is.

Tja, RWS......een apart verhaal, misschien eens een WOB doen
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #294 Gepost op: 21 mei 2013, 23:06:48
Even voor de beroepsmannen, wanneer je in het bezit bent van een aanstelling voor een evenement oid en je draagt dit 'ouderwetse ding'. Ben je dan volgens de wet aangemerkt worden als verkeersregelaar?



Waarom alleen dat hesje? Het 'gewone' hesje (met driehoekje) mag ook gewoon gedragen worden!
Ik zat even te snuffelen op wat website's en ik dat dat deze nog 5 jaar gedragen mocht worden.. (in 2009 is het nieuwe hesje ingevoerd)

Dus.. tot 2014?
Per 01-01-2014 mag alleen bovenkleding met het driehoekje worden gebruikt.


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #295 Gepost op: 21 mei 2013, 23:09:48
Waarom alleen dat hesje? Het 'gewone' hesje (met driehoekje) mag ook gewoon gedragen worden!Per 01-01-2014 mag alleen bovenkleding met het driehoekje worden gebruikt.

Ik zag afgelopen week diverse verkeersregelaars bij mij in de woonplaats die deze hesjes droegen. Vandaar mijn vraag.


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #296 Gepost op: 21 mei 2013, 23:21:37
In de Staatscourant van februari staat toch duidelijk het volgende:
http://www.vng.nl/files/vng/vng/Documenten/Extranet/Mobiliteit/Regeling%20verkeersregelaars%202009.pdf

Citaat
9 februari 2009

Artikel 16
Citaat
Kleding die op het moment van inwerkingtreding van de regeling in gebruik is, mag tot uiterlijk vijf jaar na inwerkingtreding van de regeling worden gebruikt

Dus tot 09-02-2014  0098
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #297 Gepost op: 21 mei 2013, 23:23:22
In de Staatscourant van februari staat toch duidelijk het volgende:
http://www.vng.nl/files/vng/vng/Documenten/Extranet/Mobiliteit/Regeling%20verkeersregelaars%202009.pdf

Artikel 16
Dus tot 09-02-2014  0098

Thnx VKRC


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #298 Gepost op: 21 mei 2013, 23:25:37
Graag gedaan Rutger, toevallig (Nou niet geheel toevallig) bewaar ik deze editie van de Staatscourant op de computer  998765
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


I1985

  • Monteur Laad/los
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 242
Reactie #299 Gepost op: 21 mei 2013, 23:46:12
Al gaat het hier de laatste pagina's vooral over de kleding, denk ik dat mijn verhaal hier het beste past.

Vanmorgen was er in de plaats waar ik werkzaam ben een vrachtwagen stil komen te staan met pech (vermoed schade aan de asophanging van de trailer), dit net bij het verlaten van een (mini)rotonde. Hierbij bleef de rotonde zelf net vrij maar de rijbaan er vanaf werd geblokkeerd, verder gehinderd door de daar aanwezige vluchtheuvel. Dit is ook nog eens een van de voornaamste doorvoerwegen in de omgeving, en dus vanochtend rond spitstijd toen dit plaatsvond erg druk.

Nu was hier een wis van de provincie aanwezig. Had zijn wagen redelijk duidelijk opgesteld met feest verlichting aan. En hij zelf stond (met wis/vkr jas) het verkeer op de rotonde te regelen. Oftewel verkeer uit 4 richtingen (nabijgelegen zijwegen nog maar even buiten beschouwing gelaten), waarbij hij steeds rond het verhoogde middenpunt moest lopen om zijn tekens duidelijk te maken. En ik moet eerlijk zeggen dat ging hem vrij goed af, ondanks dat ik zijn tekens niet altijd even duidelijk vond.

Vlak voor mij rijd/staat een wis wagen van een aangrenzende provincie, niet zo gek aangezien we bijna op de provinciegrens staan. Deze man rijd zodra hij de weg voor zich vrij heeft snel door naar z'n eigen werkgebied.

Terwijl ik in de ondertussen vrij lange rij stond te wachten zie ik vanuit een andere richting een politieauto met 2 agenten erin naderen, die netjes in zijn rij wacht. Maar bij het passeren van de wis even stopt om te overleggen (neem ik aan). Om vervolgens weer rustig verder te rijden.

Ik snap dat dit een momentopname is, en dat het om een pechgeval gaat en geen geplande werkzaamheden. En ik weet ook niet in hoeverre er contact geweest is tussen de verschillende diensten en/of wat er gezegd is. Maar het lijkt me toch eigenlijk niet verantwoord om op zo'n plek in je eentje het verkeer te regelen. En kan ik het moeilijk begrijpen dat de agenten doorrijden en niet bijspringen. Al zou het zijn totdat er hulp in andere vorm zich aandient. Maar ook dat een 'collega' wis uit de nabijgelegen provincie die daar dus ook al ter plekke is hem ook aan z'n lot overlaat.

Maar is het nu echt een cultuur onder elkaar van het is niet mijn vakje? je redt je maar?