Mijn antwoord is altijd uiterst correct, alleen kan het zijn dat het niet de snelste, voor de hand liggende route is.
Ik zou ze overigens niet extreem omsturen of verkeerde kant op sturen. Als ik het niet weet geef ik dat ook aan
@koekerdt
Jij staat er om die reden op die locatie zeg je.
Wij regelaars staan 99 van de 100x op een locatie waar het gaat om doorstroming en de veiligheid, dan hebben wij lang niet altijd tijd om de weg uit te leggen. Afsluitingen staan over het algemeen altijd netjes aangegeven, maar de automobilist heeft of de TomTom aanstaan en kan anders niet de weg vinden of denken dat die borden/omleiding niet voor hen bedoeld is.
Dat klopt als een zwerende vinger. Als iemand een stunt uithaalt op een parkeerterrein, krabbel ik inderdaad even achter de oren en ga verder spelen. Ik heb het meegemaakt dat een grapjurk een spin deed op een nat parkeerveld. Ik heb hem vriendelijk er op gewezen dat hij op dezelfde, inmiddels geruïneerde, veld ook deze kant uit het veld moest verlaten, hehehehe
Op een kruising passeren op een drukke evenement enkele honderden auto's jouw post op de weg. Eén grapjurk die uitgebreid de weg gaat staan vragen, creëert een vrolijke file van een paar kilometers.
Sorry, maar daaaaaar heb ik dus weer géén begrip voor. Veelal staan er snelheidsbeperkingen en routeborden langs de weg. Echter, als je als automobilist te hard rijdt, kun je vaak de routeomleidingen niet lezen.....
Wiens stupiditeit is het dan als zij jou komen lastig vallen met vragen hoe nu te rijden?
Ik heb het zelden meegemaakt dat een omleidingsroute niet goed was aangegeven. Maar als de gemiddelde automobilist de leesvaardigheden heeft een zandgarnaal(sorry zandgarnaal), waarbij het lijkt alsof de tekens op de borden in het Chinees staan, los je niets op. Gedragsverandering begint bij de automobilist.
Voorzover ik ervaren heb, zijn veel collega's op de weg zeer behulpzaam en correct, totdat men halsstarrig weigert consequent te lezen wat er op de borden staat.