Daarnaast zijn het vaak verenigingen die dit soort evenementen organiseren en deze hebben ook geen liggende gelden om dure spullen te kopen. Misschien zijn deze hesjes wel gedoneerd door een welwillende burger of de plaatselijke winkeliersvereniging.
Deze hesjes zijn op deze manier niet in de markt te vinden, ergo ze zijn speciaal op bestelling gemaakt. Deze hesjes hebben namelijk nooit tot de "vereiste" kleding behoort. Geen fabrikant zal deze dus maken met de verwachting ze niet te kunnen verkopen.
Maar wèl met de mededeling dat men van gemeentewege geaccrediteerd is en tijdens de betreffende evenementen mag functioneren als officiële en juridisch afgedekte vkr....
Gewoonweg zeer ontoereikend dus allemaal, maar ik plaats daar dus wel de kanttekening bij dat de meeste burgers die op zo'n avond aanwezig zijn geweest de weg opgaan met het idee het allemaal goed te doen en afgedekt te zijn. De organisaties zijn niet gewezen op de regeling verkeersregelaars 2009, de gemeente heeft alleen als verplichting dat alle te gebruiken vkr's op één van de voorlichtingsavonden moet zijn geweest, alwaar men te horen heeft gekregen een oranje of geel-oranje vestje te moeten hebben met de tekst verkeersregelaar.
Juridisch afgedekt heb ik mijn twijfels over in dit geval, omdat deze meneer zo is gekleed namelijk tijdens een feest waar men over het algemeen verkleed gaat. Zeker met zijn hoofddeksel op.
Verzekeringstechnisch gezien denk ik dat de organisatie, en zeker burgermeester en politie, blij mogen zijn dat er niets is gebeurd. Ik weet namelijk uit ervaring dat verzekeringsmaatschapijen tegenwoordig bij het niet navolgen van VKR eisen 2009 uitgekeerde schade's verhaald op de vergunning houder, en als dat niet mogelijk is op de verstrekker.
Mensen kom op. Die bestuurder rijdt tegen iemand aan en jullie maken je druk over de hesjes?
Tuurlijk is de beste man fout, hij kan totzelfs een aanklacht krijgen voor "poging tot mishandeling" welke als ik er had gestaan of een van mijn medewerkers er ook had gekomen. Echter weet ik ook dat dit op niets uit loopt, al zijn er genoeg getuigen in dit geval. Ik ken alleen zaken waarbij er ook daadwerkelijk letsel was die door de OvJ zijn aanhankelijk gemaakt. Ik ken er geen waarbij er geen letsel zijn dus, dit is ook een klein puntje van ongenoegen bij veel VKR's.