'Politie laat spullen slingeren na ontslag'

Auteur Topic: 'Politie laat spullen slingeren na ontslag'  (gelezen 3039 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Gepost op: 21 februari 2012, 16:53:56
'Politie laat spullen slingeren na ontslag'

AMSTERDAM - Een aantal politiekorpsen in Nederland springt zeer onzorgvuldig om met dienstgoederen van ex-agenten. Politiemensen die de dienst hebben verlaten, blijken vaak nog in het bezit van een keur aan spullen, zoals hun legitimatie en uniform, maar ook pepperspray, handboeien en smartphones die toegang verschaffen tot politiesystemen.

Dit zegt voormalig agent in opleiding Rick Franx, die de politie in april van het vorig jaar na een arbeidsconflict verliet. Het conflict vloeide voort uit een door Franx tijdens zijn werk opgelopen posttraumatisch stresssyndroom (ptss).
http://www.gooieneemlander.nl/nieuws/binnenland/article14155863.ece/'Politie-laat-spullen-slingeren-na-ontslag'




MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Reactie #1 Gepost op: 21 februari 2012, 23:23:51
Kan ik persoonlijk beamen,

tijd geleden heb ik een sporttas uit een perscontainer gevist (kreeg ineens een ingeving om die tas eens te bekijken...intuitie zeg maar) en trek er een kogelwerendvest uit.
Deze tas werd door een vrouw op leeftijd weggegooid.

Thuis aangekomen kom ik binnenin het vest het politielogo,naam ed. tegen,
alles terug gedaan en naar buro gereden in Rotterdam.
Iets in mij zei dat ik daarheen moest ermee.
De treurige herkomst is bij mij bekend,
mocht iemand vragen hebben via PM.
betrof RR  District Overschie.

Mijn instinct vertelde me dat ik nadat die vrouw weg was ik die tas moest hebben,
waarom is een lang verhaal maar ik volg die gevoelens.
Zo blijkt maar weer.

Dit werd gewoon weggegooid,
een serieus vest wat mijns inziens in verkeerde handen had kunnen vallen en tegen de goede handen gebruikt had kunnen worden.
Groetjes, Marco


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #2 Gepost op: 22 februari 2012, 10:00:32
een serieus vest wat mijns inziens in verkeerde handen had kunnen vallen en tegen de goede handen gebruikt had kunnen worden.
Iedereen kan in Nederland gewoon zo'n vest kopen, opzich zit er dus geen extra risico aan!
Hobby Bobby eenheid Den Haag


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #3 Gepost op: 22 februari 2012, 10:23:48
Het is niet netjes maar die vesten zijn inderdaad al voor een paar honderd euro te koop.


Natuurlijk is het netjes als de politie er zelf ook achteraan blijft gaan, maar bij ontslag wordt je verzocht je zooi in te leveren. Dat heeft deze Rick blijkbaar ook niet uit eigen beweging gedaan. Ik zie in dit verhaal meer dat beide kanten fout bezig zijn.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #4 Gepost op: 22 februari 2012, 13:01:18
Bovendien wordt het voor de korpsen ook erg onoverzichtelijk wie wat voor artikelen heeft. Ik heb bijv. ook al genoeg 'gekregen' van het bureau en/of collega's wat nergens staat geregistreerd. Het is je eigen verantwoordelijk om deze artikelen terug te brengen en volgensmij ben je zelfs strafbaar als je officieel politiemateriaal in bezit hebt terwijl je hier niet (meer) werkt. Het gaat dan vooral om artikelen met het logo erop.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 22 februari 2012, 14:26:31
Bij defensie blijft ook veel liggen hoor.
Vooral als iemand op uitzending of op oefening is geweest. :o


RemcoV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 299
Reactie #6 Gepost op: 22 februari 2012, 21:43:13
Bovendien wordt het voor de korpsen ook erg onoverzichtelijk wie wat voor artikelen heeft. Ik heb bijv. ook al genoeg 'gekregen' van het bureau en/of collega's wat nergens staat geregistreerd. Het is je eigen verantwoordelijk om deze artikelen terug te brengen en volgensmij ben je zelfs strafbaar als je officieel politiemateriaal in bezit hebt terwijl je hier niet (meer) werkt. Het gaat dan vooral om artikelen met het logo erop.

Kan ik me wel wat bij voorstellen, maar toegang houden via een smartphone lijkt me toch wel erg kwalijk en eenvoudig te verhelpen/voorkomen.

Remco
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #7 Gepost op: 23 februari 2012, 11:21:48
Kan ik me wel wat bij voorstellen, maar toegang houden via een smartphone lijkt me toch wel erg kwalijk en eenvoudig te verhelpen/voorkomen.

Remco

Uiteraard, dit moet niet kunnen gebeuren! Maar dit zijn ook zaken waar het korps wel zicht op heeft en met een simpele druk op de knop wel kan uitschakelen.....
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #8 Gepost op: 23 februari 2012, 23:22:37
Ik zal je een ding verklappen, dit is ook schering en inslag binnen het bedrijfsleven. Ik werk als Process Consultant (FT job) bij 's werelds grootste bedrijven (olie, financiele instellingen, telco's) en daar kom ik exact dit soort dingen ook tegen (telefoons niet ingeleverd, laptops kwijt met bedrijfsgegevens, etc.)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #9 Gepost op: 23 februari 2012, 23:29:56
En zeker bij zaken die voor gemeenschappelijk gebruik zijn bedoeld is de controle daarop nauwelijks uit te voeren. Daarnaast kun je ook niet (exact) aangeven dat je 21 overhemden moet inleveren (omdat je die hebt ontvangen tijdens je loopbaan) omdat de versleten overhemden gewoon weggegooid worden (logo'tjes er af en overhemd in de vuilnisbak)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !