Familie Saunders in aanvaring met stadstoezicht - Hoorn 22-02-2012

Auteur Topic: Familie Saunders in aanvaring met stadstoezicht - Hoorn 22-02-2012  (gelezen 4440 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Saunders-broers ruziën met Stadstoezicht

Laatste update:  21 februari 2012 16:18 info.


HOORN - Een verontwaardigde Ben Saunders deed dinsdagmiddag op Twitter verslag van een aanvaring met ambtenaren van Stadstoezicht in Hoorn, waar de politie aan te pas moest komen.

"Mijn broertje is net geduwd door stadstoezicht", schreef de Voice of Holland-zanger op Twitter.
Uit zijn relaas wordt duidelijk dat er ruzie ontstond doordat de Hoornse ambtenaar vond dat Jamie Saunders te dichtbij kwam.
Toen de vader van de broers erbij kwam, zou deze een "getatoeëerde aap" zijn genoemd. "Mijn god!!!" schrijft Saunders. ''Politie komt er nu bij!!!''

Ben plaatste via zijn Twitterpagina ook foto's van het voorval, onder meer van Jamie die door de politie wordt meegenomen. Ook laat hij weten dat zijn vader aangifte gaat doen wegens discriminatie.


Dean
Zijn broer Dean liet zich op Twitter ook niet onbetuigd: ''Waarom denken die parkeerwachters maar dat ze alles mogen doen en zeggen? Sommige lijken wel verdomde nazies!!'' aldus Dean.

De gebroeders Saunders stonden op het punt te vertrekken naar de Huishoudbeurs, waar Dean een optreden verzorgt. Ben is daar vrijdag te bezichten.


Bron: Nu.nl


E.e.a. was ook te zien in RTL Boulevard. Hier was een filmpje te zien van het gebeuren met een interview. Wat er geroepen en gezegd is lusten de honden geen brood van.


Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #1 Gepost op: 21 februari 2012, 20:18:50
Zie nog meer over bovenstaande (je was me net voor Skippy)
http://www.hoorngids.nl/nw-7951/nieuws
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #2 Gepost op: 21 februari 2012, 20:23:48
Ik denk dat er ook nog wel wat video (film) materiaal tevoorschijn getoverd kan worden.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #3 Gepost op: 21 februari 2012, 20:29:18
Schijnt een filmpje te zijn. Ik heb RTL niet gezien, wel ergens gelezen dat Jamie bonnenboekje wilde afpakken van de stadswacht. Da's niet slim.
Enne...5 meter verderop blokkeer je niet de weg met de auto.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #4 Gepost op: 21 februari 2012, 20:42:11
Dreigende woorden Dean Saunders van onze redactie

AMSTERDAM -  Dean Saunders kan niet geloven dat zijn broertje Jamie na een ruzie met stadstoezicht in een cel is gezet. Dean is zó boos, dat hij de man met wie Jamie een woordenwisseling kreeg, iets aan wil doen.
Dean is woest. "Ik kan die man wel bij zijn nek pakken. Het liefst schiet ik hem gewoon dood omdat hij mijn broertje heeft meegenomen", vertelt hij aan RTL Boulevard.

De onenigheid begon toen de parkeerwachter een bon uitschreef omdat Jamie zijn auto hard geparkeerd waar dat niet mocht. Een discussie liep uit de hand en volgens Dean zou de parkeerwachter Dean sr., de vader van de Saunders-broers, hebben uitgemaakt voor "vuile allochtoon". Tot overmaat van ramp werd Jamie vervolgens door de politie meegenomen.

Jamie zit nog steeds in de cel. Pa Saunders gaat aangifte doen van discriminatie door een ambtenaar.

Bron: Telegraaf.nl


 :-X
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #5 Gepost op: 21 februari 2012, 21:55:47
Dreigende woorden Dean Saunders van onze redactie

AMSTERDAM -  Dean is woest. "Ik kan die man wel bij zijn nek pakken. Het liefst schiet ik hem gewoon dood omdat hij mijn broertje heeft meegenomen", vertelt hij aan RTL Boulevard.

En omdat ik (denk) dat ik kan zingen mag ik ook een agent bedreigen.... van een (zogenaamde) BN-er mag je toch wat meer nuance verwachten tenzij de schijnwerpers elke vorm van zelfreflectie natuurlijk verblinden
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #6 Gepost op: 21 februari 2012, 22:49:09
Je zou toch denken dat je , als je zo goed in je recht bent als fam. Saunders beweert, niet op de nationale TV gaat roepen dat je iemand het liefste wilt dood schieten... ::)
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #7 Gepost op: 21 februari 2012, 22:57:15
Ik zeg optreden  (en dan niet die Saunders)    
Bedreiging?     of doet de woordjes "het liefste "  de bedreiging ten niet?  

Maar aangezien Saunders (voor sommige) een bn-er is, denk ik, dat het juist van belang is betrokkene op zijn gedrag aan te spreken.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #8 Gepost op: 22 februari 2012, 11:03:04
How sad... So sorry... Never mind.

Onwaardig topic. Meer iets voor de roddelbladen dan dit forum.
Behalve als de fam. Saunders de consequenties voelt van een overheid die nu eindelijk eens werk maakt van agressie tegen ambtenaren met een publieke taak.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #9 Gepost op: 22 februari 2012, 19:55:48
How sad... So sorry... Never mind.

Onwaardig topic. Meer iets voor de roddelbladen dan dit forum.
Behalve als de fam. Saunders de consequenties voelt van een overheid die nu eindelijk eens werk maakt van agressie tegen ambtenaren met een publieke taak.

Onwaardig topic? Dit topic is overgegaan van "in de media" naar dit topic.  :)

Ik denk dat dit topic juist aan moet tonen dat ook voor artiesten de nederlandse wet geldt.
Verder ben ik van mening dat als je een publiek figuur bent (bekende nederlander) je een voorbeeldfunctie vervult.
Juist deze BN'ers dienen zich ervan bewust te zijn dat alles wat zij zeggen breeduit in de pers aangemeten wordt.
Als je je zo opstelt zoals de familie Saunders gedaan heeft denk ik dat dit niet in je voordeel gaat werken.
Sterker nog, het zou je hele reputatie zo erg kunnen schaden dat je in no-time BN'er af bent.

Als mensen de filmpjes en interviews zien dan wordt duidelijk dat er kennelijk een hetze gevoerd wordt/is tegen de stadstoezichthouders. Als beiden, (zowel toezichthouders als ook de fam. Saunders) zich netjes gedragen hadden dan was deze schamelijke aktie helemaal niet ontstaan.
Ik denk dat doordat de fam. Saunders zich net even een beetje meer vinden, de zaak ge-escaleerd is.

En een uitspraak van een toezichthouder met de woorden "We zullen wel zien wie er gaat winnen" hoort ook niet.
Beide partijen zijn in mijn ogen niet echt verstandig (volwassen) bezig geweest.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.