Nieuwe Franse boetes

Auteur Topic: Nieuwe Franse boetes  (gelezen 5368 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Gepost op: 22 februari 2012, 13:31:11
Dus vakantiegangers let op. :P
-----------------------------
Nieuwe Franse boetes

AMSTERDAM -  Frankrijk heeft een aantal nieuwe verkeersboetes bedacht waar vakantiegangers deze zomer rekening mee moeten houden. Afgelopen maand is een wet in werking getreden die navigatieapparatuur verbiedt die de locatie van camera’s toont die de snelheid meten. Zelfs als de navigatie uit is, bedraagt de boete 1500 euro.

Bovendien wordt in juli mogelijk een verkeersmaatregel van kracht die automobilisten (ook buitenlandse) verplicht een ademtester in de auto te hebben. De ademtester kan door de rijder gebruikt worden om zelf te testen of hij te veel alcohol op heeft.
De werking van de apparaatjes is echter omstreden. „Wij raden ze af, omdat ze erg onbetrouwbaar zijn en je er dus niks aan hebt”, zegt een woordvoerder van Veilig Verkeer Nederland. De tester kost ongeveer 2 euro. Het niet bij je hebben van het hulpmiddel levert een boete van 11 euro op.




sylvester1986

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 22 februari 2012, 13:34:10
Hoe kijken jullie er tegen aan als dit in Nederland zou gebeuren?


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #2 Gepost op: 22 februari 2012, 13:34:45
Dus vakantiegangers let op. :P
-----------------------------
Nieuwe Franse boetes

AMSTERDAM -  Frankrijk heeft een aantal nieuwe verkeersboetes bedacht waar vakantiegangers deze zomer rekening mee moeten houden. Afgelopen maand is een wet in werking getreden die navigatieapparatuur verbiedt die de locatie van camera’s toont die de snelheid meten. Zelfs als de navigatie uit is, bedraagt de boete 1500 euro.
Bovendien wordt in juli mogelijk een verkeersmaatregel van kracht die automobilisten (ook buitenlandse) verplicht een ademtester in de auto te hebben. De ademtester kan door de rijder gebruikt worden om zelf te testen of hij te veel alcohol op heeft.
De werking van de apparaatjes is echter omstreden. „Wij raden ze af, omdat ze erg onbetrouwbaar zijn en je er dus niks aan hebt”, zegt een woordvoerder van Veilig Verkeer Nederland. De tester kost ongeveer 2 euro. Het niet bij je hebben van het hulpmiddel levert een boete van 11 euro op.
Zijn er navigatie systemen die die optie niet hebben?


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #3 Gepost op: 22 februari 2012, 13:38:08
Persoonlijk vind ik het rare boetes om uit te schrijven.

Wat betreft de flitsers, zou het het verkeer niet ten goede komen als ik wordt gewaarschuwd voor de aanwezigheid van een flitser. Als ik al te hard rijdt met de auto, let ik altijd even extra op als dat belletje van de TT gaat. Is dat ook niet het doel van de boetes die uit die flitsers voort vloeien? Ik vind het overigens een exorbitant hoog bedrag E1500,=

Zo'n alcohol tester gaat helemaal nergens over, want ik kan nog steeds besluiten achter het stuur te kruipen. Een tester van E2,= lijkt me inderdaad verre van betrouwbaar.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


sylvester1986

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 22 februari 2012, 13:40:26
Die wegwerp testers zijn zeker niet betrouwbaar, dat heb ik met een aantal mensen getest na flink gedronken te hebben. 0098


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #5 Gepost op: 22 februari 2012, 13:48:44
Zijn er navigatie systemen die die optie niet hebben?

Ik ken ze niet, volgens mij hebben alle gerenomeerde merken het er in staan. In mijn navigatiesystemen zitten ze standaard, alleen kan ik ze uitschakelen. Dit is handig aangezien het in Zwitserland ook verboden is om het aan te hebben(1x op gecontroleerd door de Zwitsere politie, maar stond keurig uit.).

Die ademtesters gaat natuurlijk helemaal nergens over. Zal wel een contract hebben met de overheid


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #6 Gepost op: 22 februari 2012, 14:00:31
Ik ken ze niet, volgens mij hebben alle gerenomeerde merken het er in staan. In mijn navigatiesystemen zitten ze standaard, alleen kan ik ze uitschakelen. Dit is handig aangezien het in Zwitserland ook verboden is om het aan te hebben(1x op gecontroleerd door de Zwitsere politie, maar stond keurig uit.).

Die ademtesters gaat natuurlijk helemaal nergens over. Zal wel een contract hebben met de overheid
Daarom vraag ik me af hoe ze dit willen controleren... Als jij snel de optie uit zet op het moment dat je politie ziet, hoe willen ze gaan bewijzen dat je het uit hebt gezet?
- Je zat aan je navigatie! Zeker de flitsers uit gezet het!
* Nee, ik deed het volume uit zodat we rustig kunnen praten...


sylvester1986

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 22 februari 2012, 14:12:35
In welke landen is het nog meer verboden om flitslocaties in je navigatie te hebben?


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #8 Gepost op: 22 februari 2012, 14:31:49
In welke landen is het nog meer verboden om flitslocaties in je navigatie te hebben?

Volgens mij kan je dat op de site van de ANWB vinden.


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear