Nieuwe Franse boetes

Auteur Topic: Nieuwe Franse boetes  (gelezen 5463 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 22 februari 2012, 14:43:12
Super. O0
In een aantal landen heb ik gewoon gereden met flitslocaties aan, nooit geweten. e050


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #11 Gepost op: 22 februari 2012, 14:44:19
Ik heb dus net ook maar een 'brandmailtje' naar huis gestuurd...vrijdag rijden mijn mannen ook vrolijk met alle flitspalen info aan naar Oostenrijk. Nu dus maar niet ;) Even zoeken hoe het eigenlijk uit moet *grinnik*
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


sylvester1986

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 22 februari 2012, 14:47:06
De mannen zullen weer blij zijn. 0098


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #13 Gepost op: 22 februari 2012, 19:55:35
Super. O0
In een aantal landen heb ik gewoon gereden met flitslocaties aan, nooit geweten. e050

Ze mogen er zelfs niet in staan.....


jordi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #14 Gepost op: 22 februari 2012, 19:58:12
Ik heb dus net ook maar een 'brandmailtje' naar huis gestuurd...vrijdag rijden mijn mannen ook vrolijk met alle flitspalen info aan naar Oostenrijk. Nu dus maar niet ;) Even zoeken hoe het eigenlijk uit moet *grinnik*

hoef je niet uit te zetten kijk maar op de site van de anwb.
dit staat er bij oostenrijk: GPS apparatuur die gebruik maakt van een openbare databank is toegestaan.
alleen in duitsland moet die officieel uit


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #15 Gepost op: 22 februari 2012, 20:33:17
Het is toch eigenlijk van de zotte dat we in 1 Europa wonen en dat ieder land zijn eigen boetes kan bepalen, zijn eigen regels enz.
Ik was me ook nooit bewust van het feit dat b.v. een Tom Tom met alle services in Duitsland dus verboden is.
Tot nu toe reed ik altijd met het apparaat (volledig met flitsservice) aan.
Nu blijkt dat je het ding nog niet eens in je kofferbak mag hebben.

Ik denk dat Tom Tom maar gauw aan een oplossing moet werken. B.v. een service op je myTomTom voor bepaalde landen. Voordat je weggaat even instellen op het land en voila, je flitsinformatie wordt automatisch verwijderd.
Bij terugkomst even weer downloaden en hoppa... het ding gaat weer piepen.  ;)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #16 Gepost op: 22 februari 2012, 21:57:15
Euhm nu wil ik niet de hele discussie omver helpen, maar ik las op RTL nieuws.nl het volgende in het stukje over de adem testers

Citaat
Voorlopig is er nog geen lijst met erkende ademtests, de Franse overheid stelt nog richtlijnen op. In april wordt meer duidelijk verwacht over de Franse maatregel.


http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/buitenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2012/02_februari/22/buitenland/Frankrijk_verplicht_ademtest_ook_voor_toeristen.xml

Bij mij ging er toen al een amber lampje knipperen  O0
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


.G illes

  • Criminoloog (UGent)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #17 Gepost op: 22 februari 2012, 21:58:52
Het is toch eigenlijk van de zotte dat we in 1 Europa wonen en dat ieder land zijn eigen boetes kan bepalen, zijn eigen regels enz.

In één Europa wonen?  ??? Zo ver zijn we (gelukkig) nog lang niet. Ik vind het niet meer dan normaal dat 'n land zelf beslist wat wel en niet kan op zijn wegen.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #18 Gepost op: 22 februari 2012, 22:13:51
Ik vraag me af of er voor mijn motornavigatie (Garmin nuvi 210) uberhaupt kaarten bestaan zonder flitslocaties en of ik die gewoon kan downloaden en installeren zonder de kaarten waar ik voor betaald heb die er nu op zitten kwijt te raken....

Zit er niks anders op dan die agenten er uit te rijden als ze mijn Garmin willen controleren :P natuurlijk wel remmen bij de aangegeven flitspalen  >:D


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #19 Gepost op: 22 februari 2012, 22:18:39
hoef je niet uit te zetten kijk maar op de site van de anwb.
dit staat er bij oostenrijk: GPS apparatuur die gebruik maakt van een openbare databank is toegestaan.
alleen in duitsland moet die officieel uit

Het grootste deel rijden ze door Duitsland ;) Nou ja, ik ben toch niet mee  >:D

En ja, ik vind het zot dat je je navigatie dan niet eens kan aan hebben staan, omdat de mogelijkheid erop zit dat je het aan zou kunnen zetten.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear