Reddingsbrigade Blaricum in handen KNRM

Auteur Topic: Reddingsbrigade Blaricum in handen KNRM  (gelezen 26190 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

guest11765

  • Gast
Reactie #60 Gepost op: 2 april 2012, 21:54:14
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Wat een lol om dit te lezen zeg!
Wat kan jij je laten kennen......

Dus de grote meneer Henk is toch nog klein te krijgen? Je reageert nu echt als een klein jongentje, waarbij net zijn lollie is afgepakt.

Kom op nou, heb je voorbeelden waarin de KNRM iemand laat verdrinken en vervolgens met de eer gaat strijken?
Denk jij nou echt dat zij dan niet extra hulp zouden inroepen? Of zit je nu echt alleen maar gefrustreerd dingen te verzinnen hoe het niet goed gaat?

Tevens als het maar met 1 incident niet goed zou gaan waaruit blijkt dat de capaciteit niet goed is, dan kan ik je bijna garanderen dat daarna het aardig aangepast gaat worden!! De KNRM is er om levens te redden en niet toe te kijken hoe het fout gaat.


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #61 Gepost op: 2 april 2012, 22:11:45
ik zie het verschil niet nu zijn alle boten ook al bij amsterdam als er iets is, en alle boten varen achter elkaar aan o dan naar bunschoten te varen. volgens mij kan het veiliger worden als je voor een boot die vast ligt met mach tien over het veiliger van wordt???

9910001
9910001


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #62 Gepost op: 2 april 2012, 22:16:22
ik zie het verschil niet nu zijn alle boten ook al bij amsterdam als er iets is, en alle boten varen achter elkaar aan o dan naar bunschoten te varen. volgens mij kan het veiliger worden als je voor een boot die vast ligt met mach tien over het veiliger van wordt???

9910001
Brandweer Bunschoten heeft volgens mij ook nog de boot, dus in noodgevallen..... ;)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #63 Gepost op: 2 april 2012, 23:32:39
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Wat een lol om dit te lezen zeg!
Wat kan jij je laten kennen......

Dus de grote meneer Henk is toch nog klein te krijgen? Je reageert nu echt als een klein jongentje, waarbij net zijn lollie is afgepakt.

Kom op nou, heb je voorbeelden waarin de KNRM iemand laat verdrinken en vervolgens met de eer gaat strijken?
Denk jij nou echt dat zij dan niet extra hulp zouden inroepen? Of zit je nu echt alleen maar gefrustreerd dingen te verzinnen hoe het niet goed gaat?

Tevens als het maar met 1 incident niet goed zou gaan waaruit blijkt dat de capaciteit niet goed is, dan kan ik je bijna garanderen dat daarna het aardig aangepast gaat worden!! De KNRM is er om levens te redden en niet toe te kijken hoe het fout gaat.

Het gaat niet over mij, het gaat over de veiligheid op het water van de Randmeren. Mij laat dat niet koud. En natuurlijk spaar ik daarbij de KNRM en de fans niet, zeker als die fans de KNRM belangrijker vinden dan de hulpverlening zelf, dat zou andersom moeten zijn. De KNRM is slechts een middel, niet het doel. Jij speelt het almaar op de persoon, zonder inhoudelijke onderbouwing, -je moet echt wel een gruwelijke hekel aan mij hebben- maar als je de statistieken bekijkt zie je dat tot nu toe dat die KNRM hier slechs een bijrol speelt. (zie search-and-rescue.nl)  En inderdaad zien de onvoorwaardelijke fans van de KNRM een uitweg: alle concurrentie uitschakelen tot de KNRM weer de hoofdrol kan vervullen. Of de soap dan een drama wordt speelt geen rol. Het draait allemaal om de EGO' s. En in feite speelt ook HOGE maar een heel klein bijrolletje, want als je echt alleen maar geinteresseerd bent in noodgevallen doe je maar een paar keer per jaar mee als je geluk hebt en zal je niet gauw in de kijkerd lopen. Dus ik verkondig hier een mening zonder daar groter van te willen lijken zoals jij suggereerd, als we daar behoefte aan hadden voeren we met veel bombarie naar iedere schuit met een lege accu. Nee, ik moet signaleren dat zowel op het gebied van pech, als op het gebied van redden de hoofdrol is weggelegd voor een berger, de waterhulpdienst.nl. En dat het voor de fans van de KNRM geen lolletje is dat die berger steeds eerder is daar kan ik inkomen, maar om nu zo wild naar iemand te gaan trappen zonder inhoudelijk iets bij te dragen in de discussie dat raakt me wel ja.  

En zeker, de brandweer Bunschoten zou een rol kunnen spelen, mits een betere marifoon installatie aangeschaft wordt. Maar een brandweerboot is geen haarlemmer olie.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #64 Gepost op: 2 april 2012, 23:51:37
ik zie het verschil niet nu zijn alle boten ook al bij amsterdam als er iets is, en alle boten varen achter elkaar aan o dan naar bunschoten te varen. volgens mij kan het veiliger worden als je voor een boot die vast ligt met mach tien over het veiliger van wordt???

9910001

Je hebt daar gelijk in, daar zouden afspraken over gemaakt moeten worden, dat de reddingsboten niet als vanzelfsprekend keer op keer voor Jan Doedel achter de berger aan varen, maar dat dat even overlegd wordt.

Dat is heel lastig, binnekort plaats ik een interessante dicussie tussen de Frans Verkade en de kustwacht afgelopen zondag, waanin de Frans vraagt -omdat de Blizzartd inmiddels al de zeilboot bij Block van Kuffeler 8 meter voor de dijk nog net weet veilig te stellen- de kustwacht of het nog zin heeft om door te varen. De kustwacht antwoordt: "dat kan ik van hieruit niet zien, ik zit in Den Helder. U kunt even contact op nemen met de Blizzartd, of als u het echt zeker weten moet u even doorvaren en zelf even gaan kijken."  De net uit Marken vertrokken frans Verkade kan zelf ook wel nagaan dat het een vergeefse trip wordt naar het Block van Kuffeler als de Blizzartd al een sleep verbinding heeft met het schip daar en keert netjes terug.
Dus dat moet hier inderdaad ook beter kunnen 910001. Misschien is er ergens nog een tafel te vinden waar die gasten hier eens omheen kunnen gaan zitten.


guest11765

  • Gast
Reactie #65 Gepost op: 3 april 2012, 06:31:45
Het gaat niet over mij, het gaat over de veiligheid op het water van de Randmeren. Mij laat dat niet koud. En natuurlijk spaar ik daarbij de KNRM en de fans niet, zeker als die fans de KNRM belangrijker vinden dan de hulpverlening zelf, dat zou andersom moeten zijn. De KNRM is slechts een middel, niet het doel. Jij speelt het almaar op de persoon, zonder inhoudelijke onderbouwing, -je moet echt wel een gruwelijke hekel aan mij hebben- maar als je de statistieken bekijkt zie je dat tot nu toe dat die KNRM hier slechs een bijrol speelt. (zie search-and-rescue.nl)  En inderdaad zien de onvoorwaardelijke fans van de KNRM een uitweg: alle concurrentie uitschakelen tot de KNRM weer de hoofdrol kan vervullen. Of de soap dan een drama wordt speelt geen rol. Het draait allemaal om de EGO' s. En in feite speelt ook HOGE maar een heel klein bijrolletje, want als je echt alleen maar geinteresseerd bent in noodgevallen doe je maar een paar keer per jaar mee als je geluk hebt en zal je niet gauw in de kijkerd lopen. Dus ik verkondig hier een mening zonder daar groter van te willen lijken zoals jij suggereerd, als we daar behoefte aan hadden voeren we met veel bombarie naar iedere schuit met een lege accu. Nee, ik moet signaleren dat zowel op het gebied van pech, als op het gebied van redden de hoofdrol is weggelegd voor een berger, de waterhulpdienst.nl. En dat het voor de fans van de KNRM geen lolletje is dat die berger steeds eerder is daar kan ik inkomen, maar om nu zo wild naar iemand te gaan trappen zonder inhoudelijk iets bij te dragen in de discussie dat raakt me wel ja.  

En zeker, de brandweer Bunschoten zou een rol kunnen spelen, mits een betere marifoon installatie aangeschaft wordt. Maar een brandweerboot is geen haarlemmer olie.

Ik heb geen hekel aan jou als persoon, ik heb een hekel aan jou teksten.
Het enige wat ik doe is elke keer jou een spiegel voor houden!

Want bijna al jou teksten (op een paar na) zijn tegen de KNRM gericht.
Als je Geert Wilders zou heten, zouden er nou al 12 rechtzaken tegen je lopen wegens het zaaien van haat tegen de KNRM.
En waarom komt dat steeds elke keer weer bij jou vandaan? Andere hebben af en toe ook wel een kritische noot, maar die onderbouwen het goed. Jij ziet alleen maar problemen die er niet zijn, en dat dan botvieren op de KNRM. In jou ogen is KNRM Huizen ook repesentatief voor de hele KNRM.

Spreek je ongenoegen uit over een situatie uit het verleden, kom met voorbeelden en feiten. Niet met meningen en dingen die mogelijk nog zouden moeten gebeuren. Daarmee zaai je paniek, angst en haat. En van die mensen zijn er al zoveel in dit land.


Lichtboei

  • nautisch verkeersmanagement
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Reactie #66 Gepost op: 3 april 2012, 07:39:18
zonder iemand voor te trekken of in het gelijk te stellen, moet ik concluderen, dat het in 2011 voorgekomen is, dat de reddingsboot van Lemmer een jachtje naar binnen aan het slepen was vanaf de Noordermeergeul, en ondertussen een berger (Maxima) 2 te water geraakte kinderen uit het water moest halen bij Stavoren.
En neem nu de gekapseizde boot bij de pampusgeul vorig jaar zomer.
De opvarenden zijn door de berger van boord gehaald, en zo zijn er wel meer voorbeelden,
Wat ik hiermee zeggen wil is : 'Schoenmaker houd je bij je leest.
een berger bergt en een KNRM is er voor mens en dier in nood.


guest11765

  • Gast
Reactie #67 Gepost op: 3 april 2012, 13:20:34
kijk dat zijn voorbeelden en daar kan ik dan ook niet anders als gelijk in geven.

Het hele sleep verhaal van de KNRM is ook soms niet helemaal juist te verklaren. Alleen wanneer is het een overbodige sleep en wanneer niet? In diverse gebieden heeft de KNRM ook een samenwerking met een berger. En worden sleepjes als de berger te plaatsen is overgedragen. Maar dit zijn vaak de gebieden waar niet zoveel haat en nijd is. Volgens mij heb ik ook aangegeven dat bedrijven als Hoge zich nu in deze situatie flexibel moeten opstellen en dat misschien de KNRM vanzelf inziet dat zij graag zouden willen samen werken, omdat zij het misschien niet alleen af kan. Zeker als het om de sleepjes gaat en net zoals hierboven aangedragen ergens anders de nood hoger is.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #68 Gepost op: 3 april 2012, 19:07:21
kijk dat zijn voorbeelden en daar kan ik dan ook niet anders als gelijk in geven.

Het hele sleep verhaal van de KNRM is ook soms niet helemaal juist te verklaren. Alleen wanneer is het een overbodige sleep en wanneer niet? In diverse gebieden heeft de KNRM ook een samenwerking met een berger. En worden sleepjes als de berger te plaatsen is overgedragen. Maar dit zijn vaak de gebieden waar niet zoveel haat en nijd is. Volgens mij heb ik ook aangegeven dat bedrijven als Hoge zich nu in deze situatie flexibel moeten opstellen en dat misschien de KNRM vanzelf inziet dat zij graag zouden willen samen werken, omdat zij het misschien niet alleen af kan. Zeker als het om de sleepjes gaat en net zoals hierboven aangedragen ergens anders de nood hoger is.

Ik heb wat problemen met je woordgebruik. Je zegt dat je geen hekel aan mij hebt, maar probeert wel mij persoonlijk aan te vallen op punten die niets met inhoud te maken hebben. P2000 lezen wij niet mee, maar "tappen het af" alsof dat net als stroom aftappen een criminele activiteit is, je hebt het over " de grote Henk die toch nog klein te krijgen is" en daar heb je de grootste lol in en nu is HOGE weer een bedrijf en ik te vergelijken met Geert Wilders en zouden eigenlijk rechtzaken tegen mij gevoerd moeten worden wegens haatzaaien. Makkelijk zo anoniem trappen. En maar beweren dat het alleen om mening gaat. Je bent lekker bezig zo en het verbaast me niets dat ik het met jou niet eens kan worden.


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #69 Gepost op: 3 april 2012, 19:40:25
Is er al meer over bekend? Krijgen ze dan één post met meerdere boten? Of gaat het om een samenvoeging van de vrijwilligers? Waar zou die post dan kunnen komen. Lijkt mij dat als voor één van de bestaande posten gekozen wordt het voor de andere groep onmogelijk wordt om nog een uitruk te halen?