Reddingsbrigade Blaricum in handen KNRM

Auteur Topic: Reddingsbrigade Blaricum in handen KNRM  (gelezen 26191 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #80 Gepost op: 28 april 2012, 16:53:03
Vandaag in Blaricum geweest voor de reddingsbotendag.
Het kwam op mij over dat men daar nog van twee walletjes eet, her en der nog officeel reddingsbrigade nederland logo en KNRM.
Donateurs hadden voorrang met varen, echter dat snapte men daar klaarblijkelijk ook niet, wat een berebende daar.
Gastvrijheid kent men daar (nog) niet, wat een aanfluiting

Een demo gezien, voorzien van commentaar.
Het sigma team zat net te eten toen zij ten tonele moesten verschijnen. Al etende kwam men aangewacheld.
Het commentaar wat gegeven werd, was voor een leek alles behalve duidelijk echter werd de KNRM geweldig opgehemeld en hoe goed men wel niet was. Tevens werd duidelijk dat de KNRM ongelovelijk veel inzetten had langs de randmeren.

Ik ging misselijk weer van het terrein af, niet van zeeziekte want na 3/4 uur wachten en nog geen zicht op meevaren, terwijl er een halve man en paardenkop liep ben ik weggegaan.

Henk succes daar, blij dat het langs de noorzeekust iets anders werkt :-\


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #81 Gepost op: 28 april 2012, 19:34:51
Dat klinkt alsof men het nog niet allemaal goed op de rit heeft, jammer. Dat ophemelen herken ik direct. Dat men lang moet wachten komt ook omdat alle voorradige reddingsboten een bootje met pech gingen zoeken, ver op het IJmeer.  Dan ben je ze een uurtje kwijt, kun je niet rondvaartbootje spelen en loop je een achterstand op. Zo gaat het als je met vijf boten naar één pechgeval vliegt. Huizen had nota bene nog een extra boot gekregen, beschikte over de Mare 6 én de Nikolaas Wijsenbeek.

Ik zie het voor me, Sigma sloffend met een broodje in de hand naar de gewonden, echt reclame voor de hulpverlening  :'( .


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #82 Gepost op: 28 april 2012, 19:45:14
Dat klinkt alsof men het nog niet allemaal goed op de rit heeft, jammer. Dat ophemelen herken ik direct. Dat men lang moet wachten komt ook omdat alle voorradige reddingsboten een bootje met pech gingen zoeken, ver op het IJmeer.  Dan ben je ze een uurtje kwijt, kun je niet rondvaartbootje spelen en loop je een achterstand op. Zo gaat het als je met vijf boten naar één pechgeval vliegt. Huizen had nota bene nog een extra boot gekregen, beschikte over de Mare 6 én de Nikolaas Wijsenbeek.

Ik zie het voor me, Sigma sloffend met een broodje in de hand naar de gewonden, echt reclame voor de hulpverlening  :'( .

Henk,'

Er lagen gewoon twee boten, er was niets weg voor een actie.
Het was puur organisatie en familieleden die voorrang kregen


Evert25

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 291
  • 112 daar red je levens mee
Reactie #83 Gepost op: 29 april 2012, 00:20:00
Vandaag in Blaricum geweest voor de reddingsbotendag.
Het kwam op mij over dat men daar nog van twee walletjes eet, her en der nog officeel reddingsbrigade nederland logo en KNRM.
Donateurs hadden voorrang met varen, echter dat snapte men daar klaarblijkelijk ook niet, wat een berebende daar.
Gastvrijheid kent men daar (nog) niet, wat een aanfluiting

Een demo gezien, voorzien van commentaar.
Het sigma team zat net te eten toen zij ten tonele moesten verschijnen. Al etende kwam men aangewacheld.
Het commentaar wat gegeven werd, was voor een leek alles behalve duidelijk echter werd de KNRM geweldig opgehemeld en hoe goed men wel niet was. Tevens werd duidelijk dat de KNRM ongelovelijk veel inzetten had langs de randmeren.

Ik ging misselijk weer van het terrein af, niet van zeeziekte want na 3/4 uur wachten en nog geen zicht op meevaren, terwijl er een halve man en paardenkop liep ben ik weggegaan.

Henk succes daar, blij dat het langs de noorzeekust iets anders werkt :-\

nou volgens de tweet van hun denken zij er duidelijk anders over

KNRM BLARICUM @knrm_blaricum
#rbd2012 fantastische dag gehad, droog tussen 10 en 16 uur en veel bezoekers. Dag gezellig afgesloten met bemanning bbq. #knrm #blaricum


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #84 Gepost op: 29 april 2012, 02:22:18
nou volgens de tweet van hun denken zij er duidelijk anders over

KNRM BLARICUM @knrm_blaricum
#rbd2012 fantastische dag gehad, droog tussen 10 en 16 uur en veel bezoekers. Dag gezellig afgesloten met bemanning bbq. #knrm #blaricum

Tja, twee boten en 350 mensen die mee willen. Regel dat maar eens naar ieders tevredenheid. Ik hoorde ook enthousiaste verhalen.

Dat met die PR, op 6FM:

In Huizen moesten bezoekers rond het middaguur een uur wachten op een rondvaart, omdat er assistentie moest worden verleend bij een omgeslagen boot op het IJmeer. Bij de post in Blaricum bij de Stichtse brug was er ook veel belangstelling voor een rondvaart.
 
Een omgeslagen boot op het Gooimeer was een man die voor het eerst in zijn bootje vaarde en angst kreeg omdat het bootje bewoog op de golven en niet stil bleef liggen zoals hij in de haven gewend was. Er is een opstapper overgezet en die heeft het bootje verder naar de haven gevaren.
Dat is dus de "PR over de top".
Teruggekeerd kon de Nikolaas Wijsenbeek een daverend applaus in ontvangst nemen van het publiek aan de kant van de haven. Ik heb nog even teruggeluisterd: het waren de Mare 6 en de Huizer die zich over het bootje hadden ontfermd. Geen vijf maar slechts drie reddingsboten, Blaricum is dus niet meegeweest, en gewoon blijven varen ten behoeve van de reddingsbootdag, mijn fout.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #85 Gepost op: 29 april 2012, 09:07:55
Open dag bij reddingsbrigade Eemmeer  
BLARICUM - Het is een beetje moeilijk voor te stellen met al die grijze lucht en regen, maar het vaarseizoen is begonnen. Dat betekent dat ook de reddingsbrigrade vaker het water op moet om levens te redden.

Zaterdag was er een open dag aan het Eemmeer in Blaricum. Bezoekers konden meevaren in een reddingsboot van het KNRM. De reddingsboten aan het Eemmeer varen zo'n honderd keer per jaar uit om boten in nood te redden.


Bron met filmpje: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/428232/open-dag-bij-reddingsbrigade-eemmeer


Wadlopertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #86 Gepost op: 2 mei 2012, 14:02:16
Stukje van TV utrecht komt wel mooi professioneel over hoor. Deden zij als Reddingbrigade ook al aan reddingbootdag?


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #87 Gepost op: 2 mei 2012, 15:25:39
 Open dag bij reddingsbrigade Eemmeer  
BLARICUM - Het is een beetje moeilijk voor te stellen met al die grijze lucht en regen, maar het vaarseizoen is begonnen. Dat betekent dat ook de reddingsbrigrade vaker het water op moet om levens te redden.

Zaterdag was er een open dag aan het Eemmeer in Blaricum. Bezoekers konden meevaren in een reddingsboot van het KNRM. De reddingsboten aan het Eemmeer varen zo'n honderd keer per jaar uit om boten in nood te redden.


Bron met filmpje: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/428232/open-dag-bij-reddingsbrigade-eemmeer

open dag = reddingbotendag


Wadlopertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #88 Gepost op: 2 mei 2012, 15:38:41
Ja, nee ja, ik bedoelde: Deden zij dat ook al toen ze alleen nog reddingbrigade waren, of is dat als KNRM-station voor het eerst dat ze dit doen.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #89 Gepost op: 2 mei 2012, 16:44:14
Ja, nee ja, ik bedoelde: Deden zij dat ook al toen ze alleen nog reddingbrigade waren, of is dat als KNRM-station voor het eerst dat ze dit doen.

Een reddingbootdag houden doen ze al 13 jaar. Dit was wel de eerste keer dat ze het als volwaardig KNRM station doen.