Het zal toch niet zo zijn dat de brigades in de aanbieding zijn omdat de gemeente geen subsidie meer geeft ? en als laatste de media is niet altijd even betrouwbaar weet ik uit ervaring
Je moet toch wat als je geen of amper geld meer krijgt... En het is tevens ook zo dat de KNRM probeert om reddingsbrigades buiten spel te zetten door onderhandelingen met de gemeente. Er gebeurt achter de schermen veel meer dan dat je zou denken, ik heb zelf echt niks tegen de KNRM. Wel met de manier waarop het bestuur omgaat met RN en de reddingsbrigades in het algemeen, en andere "vieze" spelletjes.
Persoonlijk (en met mij ook RN) zou ik liever één dienst zien, maar dan niet zo'n enorm reclamebureau als het nu is bij de KNRM... Als men samen zou gaan als gelijkwaardige partners en daarbij iedereen in hun waarde laat prima, maar van allerlei overnamens en trucjes krijg ik niet echt een lekker gevoel. Een van de dingen die ik bij een eventuele "nieuwe dienst" niet zou willen zien is dat men de RNLI blijft na-aapen, zorg gewoon voor een eigen koers in overleg met de rijksoverheid. Als men RN en de KNRM bij elkaar veegt, waarbij alle taken en de uitvoering daarvan in staat blijft, krijgen we hier een unieke hulpdienst met mogelijkheden die je nergens anders ter wereld gaat aantreffen...
Je hebt dan een dienst (Koninglijke Nederlandse Reddingsbrigade??
) die het het volgende doet:
Eigen opleidingen (Van simpel reddend zwemmen tot aan uitgebreide praktijkopleidingen)
Actieve preventie, patrouilles, etc.
SAR (kustwachttaken)
Kusthulpverlening (Combinatie van KHV teams en de RB taken)
kust, binnenwater en evenementenbewaking in de huidige RB vorm
Algemene waterhulpverlening in den landen (Als we toch bezig zijn, kunnen we hiermee de brandweer ontlasten zoals al op sommige plekken gebeurd)
Overstromings en rampenbestrijding
Ondersteuning andere hulpdiensten (First respondertaken, patienten transport, logistieke ondersteuning etc etc)