Reddingsbrigade Blaricum in handen KNRM

Auteur Topic: Reddingsbrigade Blaricum in handen KNRM  (gelezen 26179 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

guest11765

  • Gast
Reactie #40 Gepost op: 27 februari 2012, 10:55:42
Persoonlijke aanvallen zijn niet nodig en dus verwijderd

@ Joost, kan jij mij uitleggen wat er aan de werkwijze van de RNLI gekopieerd wordt, wat niet zou werken in NL? Deze vraag stel ik niet om jou er mee aan te vallen, maar puur omdat ik niet weet in welke richting jij verwijst. En ik probeer inzicht te krijgen waarom je dat schrijft. Zoals ik er tegen aan kijk "lijkt" het hier in NL goed te werken. Dus ben ik zeer nieuwsgierig wat jou visie er op is.


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #41 Gepost op: 27 februari 2012, 11:35:35
Ik zie geen nadeel in een kopie van de overkant, het lijkt me daar te werken waarom niet in Nederland? Over de vraag wie wat betaald maakt mij persoonlijk niet zo veel uit, van belang is een goede hulpverlening en dit te organiseren. Welke vlag er op het gebouw wappert is het minst intressant.

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #42 Gepost op: 27 februari 2012, 11:53:40
Ik zie geen nadeel in een kopie van de overkant, het lijkt me daar te werken waarom niet in Nederland? Over de vraag wie wat betaald maakt mij persoonlijk niet zo veel uit, van belang is een goede hulpverlening en dit te organiseren. Welke vlag er op het gebouw wappert is het minst intressant.

9910001

Ik denk niet dat het enkel zomaar een vlag is, volgens mij staat ie ergens voor.
Bij de KNRM staat de KNRM voorop. De reddingsbrigades voorkomen graag dat iemand in moeilijkheden komt en stellen dat op de eerste plaats. De KNRM snijdt zichzelf liever niet in de vingers en beperkt preventie tot een minimum en hindert anderen die sneller zijn dan zij.
Om maar wat te noemen.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #43 Gepost op: 27 februari 2012, 16:16:59
Voor de discussie over wel of geen preventietochten op de wateren : http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=61166.0


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #44 Gepost op: 27 februari 2012, 16:18:41
@Joost, Volgens mij is er nog een verdieping beschikbaar bij KNRM HQ voor de Reddingsbrigade. Dat is een eerste stap!

Draai hem om en we praten verder: er ligt nog een stukje land braak naast het HQ van RN, mooie plek voor de KNRM!?

 098uo




Sorry, maar het ligt gewoon allemaal erg gevallig bij veel mensen, vooral ook door wat -Joost- noemt: de 'streken' van het KNRM-bestuur richting de Reddingsbrigades en RN. Kan me helemaal vinden in zijn verhaal: als we er 1 club van kunnen maken dan hebben we een van de beste en grootste waterhulpverleningsdiensten ter wereld. Ben wel bang dat dat door de ego's aan beide kanten nooit zal lukken onder de bestaande namen, dat wordt net zoiets als Ajax en Feijenoord laten fuseren: een bende-oorlog. Dus kom maar op met die nieuwe naam, dan kunnen we aan de slag ;)

Vind trouwens de 'toon' van die persartikelen wel een beetje jammer. Weet niet of het persbericht van de KNRM ook die toon had, want dan zou ik het van RB Blaricum toch niet echt netjes vinden om zo na te trappen richting de bond die jarenlang ook jouw bond was?! Zeg dan gewoon: onze manier van werken past beter bij die van de KNRM, dus we stappen over, maar we hadden het ook naar ons zin bij RN, ofzo!?
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Highlander

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Reactie #45 Gepost op: 27 februari 2012, 16:56:59
...
>knip>
...
Vind trouwens de 'toon' van die persartikelen wel een beetje jammer. Weet niet of het persbericht van de KNRM ook die toon had, want dan zou ik het van RB Blaricum toch niet echt netjes vinden om zo na te trappen richting de bond die jarenlang ook jouw bond was?! Zeg dan gewoon: onze manier van werken past beter bij die van de KNRM, dus we stappen over, maar we hadden het ook naar ons zin bij RN, ofzo!?
Ik heb nog geen persbericht van de KNRM hierover voorbij zien komen. Staat ook nog niets van op hun site.
Mocht iemand een persbericht van de KNRM hierover onder de neus hebben gehad, dan houden wij ons aanbevolen...


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #46 Gepost op: 27 februari 2012, 17:09:31
als we er 1 club van kunnen maken dan hebben we een van de beste en grootste waterhulpverleningsdiensten ter wereld. Ben wel bang dat dat door de ego's aan beide kanten nooit zal lukken onder de bestaande namen, dat wordt net zoiets als Ajax en Feijenoord laten fuseren: een bende-oorlog.

Ach, dat dachten velen ook over de Noord en de Zuid ;)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #47 Gepost op: 27 februari 2012, 18:19:57
Ach, dat dachten velen ook over de Noord en de Zuid ;)

Maar dat klopt ook. Joost zegt ook "niet onder dezelfde namen"...

Ik zie er ook echt niet van komen dat Blaricum onder het bewind -lees plaatselijke commissie- van H.B. te H gaat vallen, Allah esirgesin, "daarvoor zijn de cultuurverschilen te groot".


fishermensfriend

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
Reactie #48 Gepost op: 27 februari 2012, 18:56:02
Zal mij toch benieuwen wanneer de randmeerrrdders de knrm als landelijke organisatie gaan zien , en niet alleen als organisatie die zich in huizen en tegenwoordig ook in blaricum heeft gevestigd. Word iets te vaak over 1 kam geschoren denk niet dat de bemanningsleden van de knrm boten dit kunnen waarderen


guest11765

  • Gast
Reactie #49 Gepost op: 27 februari 2012, 20:04:22
Maar dat klopt ook. Joost zegt ook "niet onder dezelfde namen"...

Ik zie er ook echt niet van komen dat Blaricum onder het bewind -lees plaatselijke commissie- van H.B. te H gaat vallen, Allah esirgesin, "daarvoor zijn de cultuurverschilen te groot".

Ondanks dat je alleen maar letters met punten neer zet, vind ik dit ZEER schandelijk.
Toevallig op Boot Holland heb ik mogen kennis maken met deze meneer, en hebben wij het eens gehad over het ten schande maken van zijn naam. IK VIND meneer Henk, dat jij of met die meneer eens om de tafel moet gaan zitten om al jou frustratie uit te praten. Of dat je voor eens en altijd is ophoud met openlijk deze meneer zo door de spreekwoordelijke stont te halen.
Dat jij misschien bewijzen hebt, dat jij misschien het idee hebt, dat jij iets vind over deze meneer, hoef je niet elke keer zo duidelijk te laten weten op een forum als deze, waar een heel aantal van zijn collega's of gelijke als hem ook meelezen.
Jij hebt daar niet het recht toe!