Reddingsbrigade Blaricum in handen KNRM

Auteur Topic: Reddingsbrigade Blaricum in handen KNRM  (gelezen 26756 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #50 Gepost op: 27 februari 2012, 20:29:45
Zal mij toch benieuwen wanneer de randmeerrrdders de knrm als landelijke organisatie gaan zien , en niet alleen als organisatie die zich in huizen en tegenwoordig ook in blaricum heeft gevestigd. Word iets te vaak over 1 kam geschoren denk niet dat de bemanningsleden van de knrm boten dit kunnen waarderen

Ik ben steeds duidelijk geweest, de reddingsbrigade, straks KNRM Blaricum staat bij mij in een heel hoog aanzien en herhaal voor de onoplettende lezer, Blaricum is een voorbeeld voor menig KNRM station en een aanwinst voor deze maatschappij.

Deze post van mij heb je vast gemist:

Zeker! Één van de best, (zo niet de best) georganiseerde reddingsbrigade van Nederland. Zij waren de eerste met een (zelfdenkend  ;D) on-line piketsyteem, met SMS waarschuwingssysteem waardoor een echte 100% 24/7 dekking ontstond, ook doordat ze kunnen putten uit een zeer grote pool bemanningsleden en schippers. De sfeer is daar prima, toch heerst er discipline. Ze zijn goed geoefend en vakkundig en wij kunnen uitstekend in voorkomende gevallen met ze samenwerken, al gaat hun voorkeur bij een actie natuurlijk uit naar KNRM Huizen als er een keus is.

Menigmaal hebben zij de gaten opgevuld die de KNRM Huizen liet vallen als alle leden daar weer eens tegelijk op vakantie gingen.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #51 Gepost op: 27 februari 2012, 21:22:10
Ondanks dat je alleen maar letters met punten neer zet, vind ik dit ZEER schandelijk.
Toevallig op Boot Holland heb ik mogen kennis maken met deze meneer, en hebben wij het eens gehad over het ten schande maken van zijn naam. IK VIND meneer Henk, dat jij of met die meneer eens om de tafel moet gaan zitten om al jou frustratie uit te praten. Of dat je voor eens en altijd is ophoud met openlijk deze meneer zo door de spreekwoordelijke stont te halen.
Dat jij misschien bewijzen hebt, dat jij misschien het idee hebt, dat jij iets vind over deze meneer, hoef je niet elke keer zo duidelijk te laten weten op een forum als deze, waar een heel aantal van zijn collega's of gelijke als hem ook meelezen.
Jij hebt daar niet het recht toe!

Ach nu je toch over hem begint, hij heeft dat over zichzelf afgeroepen. Ik ben al eens bij 'm langs geweest voor een goed gesprek, in het KNRM gebouw, maar toen ie mij zag zitten heeft hij mij, nadat we amper een woord gewisseld hadden al de deur gewezen. Even later deden ten overstaan van de hele buurt het Agentschap Telecom onder politie begeleiding een inval bij mij thuis en trokken alles overhoop op beschuldigingen van deze mijnheer dat ik illegale zendapparatuur in huis had. Er werd niets gevonden en alle aangiftes werden geseponeerd. Even later groot stuk in de krant waarbij ik beschuldigd werd van piraterij, het hinderen van de hulpverlening en het onrechtmatig uitoefenen van de geneeskunst. Kort daarna werd ons de toegang tot de gemeentelijke haven ontzegd en de ligplaats ontnomen. Deze man is Kandidaat raadslid voor het CDA en goed bevriend met een van de wethouders, de initiatienemer van de actie "gooi HOGE de haven uit".

Tja, zo hebben we allemaal zo onze manier hoe we naar ons doel gaan, de mijne een verbetering van de samenwerking en hij de vernietiging van alles wat niet KNRM is, waarbij ik op geen enkele manier gebruik kan maken van de paden die hij bewandelt, ik heb niet van die hoge vriendjes. Het staat hem echter vrij om hier te reageren. Hij gebruikt de politiek, de krant, agentschap Telecom, de politie, wethouders, projectontwikkelaars en de burgemeester, ik schrijf af en toe wat op een forum.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #52 Gepost op: 27 februari 2012, 21:36:12
De punten voor wat betreft deze man zijn inmiddels gemaakt, ik wil iedereen weer verzoeken om ontopic te gaan met het oorspronkelijke onderwerp:
"Reddingsbrigade Blaricum in handen KNRM"

Alvast bedankt.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


duif

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Reactie #53 Gepost op: 2 maart 2012, 13:51:27
ik kan op de site van de knrm niets vinden over blaricum (zijn volgens de site nog steeds gelieerd aan de knrm)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht


Evert25

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 291
  • 112 daar red je levens mee
Reactie #55 Gepost op: 1 april 2012, 12:24:43
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat het niet lang zal duren voordat de krnm blaricum samenworden gevoegd met de knrm huizen
En ik citeer: Zojuist overleg gehad over 2 knrm stations binnen twee vierkante km en de samenvoeging tot 1 uitrukpunt.


duif

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Reactie #56 Gepost op: 1 april 2012, 13:47:15
vraag me af wie je citeerd.
ga met de reddinsbotendag in ieder geval even rondkijken rondom de randmeren kan daar de mooiste verhalen vinden denk ik.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #57 Gepost op: 1 april 2012, 14:52:04
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat het niet lang zal duren voordat de krnm blaricum samenworden gevoegd met de knrm huizen
En ik citeer: Zojuist overleg gehad over 2 knrm stations binnen twee vierkante km en de samenvoeging tot 1 uitrukpunt.
Dat zou kunnen, maar ik denk toch dat er een mijnheer eerst even het veld moet ruimen dan.

"Wegens mijn steeds drukker wordende werkzaamheden op een ander vlak en dit gezien in het feit dat een functie bij een plaatselijke commissie van de KNRM eigenlijk op mijn volle aandacht zou moeten kunnen rekenen zie ik genoodzaakt -met pijn in mijn hart- nu het stokje door te moeten geven aan mijn opvolger. Het troost mij te weten dat ook nu weer de functie in uitstekende handen is..."

Zo, nu kan het één station worden.

Maar één uitrukpunt? Waar wordt dat dan, bij Blaricum met een nog grotere aanvaartijd in het westen, of in Huizen met een nog grotere aanvaartijd richting oost...
In ieder geval gunstig voor Menno...


weetniet

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #58 Gepost op: 2 april 2012, 17:21:47
Dat zou kunnen, maar ik denk toch dat er een mijnheer eerst even het veld moet ruimen dan.

"Wegens mijn steeds drukker wordende werkzaamheden op een ander vlak en dit gezien in het feit dat een functie bij een plaatselijke commissie van de KNRM eigenlijk op mijn volle aandacht zou moeten kunnen rekenen zie ik genoodzaakt -met pijn in mijn hart- nu het stokje door te moeten geven aan mijn opvolger. Het troost mij te weten dat ook nu weer de functie in uitstekende handen is..."

Zo, nu kan het één station worden.

Maar één uitrukpunt? Waar wordt dat dan, bij Blaricum met een nog grotere aanvaartijd in het westen, of in Huizen met een nog grotere aanvaartijd richting oost...
In ieder geval gunstig voor Menno...

Mijnheer Henk, Zoals u zal moeten weten wordt er vanaf 2014 operationeel gewerkt met een nieuw alarmeringsysteemn (p2000) hierbij zijn de nieuwe alarm ontvangers gecodeerd en dus niet meer "aftapbaar". Alle alarmen die nu nog afgetapt worden door de "bergers" kan de berger niet meer verkrijgen op zijn alarmontvanger. Dit betekend dus voor een "berger" dat hij alleen nog de meldingen via de marifoon kan horen, dus bij het uitvaren van een reddingboot die net alarm heeft gehad kan de berger alleen maar achter de reddingboot aanvaren om zo te proberen eerder te zijn.

En over het feit dat er een Mijnheer het veld zal moeten ruimen, welke mijnheer bedoelt u dan?


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #59 Gepost op: 2 april 2012, 17:59:53
Mijnheer Henk, Zoals u zal moeten weten wordt er vanaf 2014 operationeel gewerkt met een nieuw alarmeringsysteemn (p2000) hierbij zijn de nieuwe alarm ontvangers gecodeerd en dus niet meer "aftapbaar". Alle alarmen die nu nog afgetapt worden door de "bergers" kan de berger niet meer verkrijgen op zijn alarmontvanger. Dit betekend dus voor een "berger" dat hij alleen nog de meldingen via de marifoon kan horen, dus bij het uitvaren van een reddingboot die net alarm heeft gehad kan de berger alleen maar achter de reddingboot aanvaren om zo te proberen eerder te zijn.

En over het feit dat er een Mijnheer het veld zal moeten ruimen, welke mijnheer bedoelt u dan?

Wat het betekent voor de berger en HOGE is duidelijk. Deze zullen dan alleen nog kunnen reageren op oproepen via de marifoon gedaan.
Als het zover komt dat het nieuwe systeem dat P2000 opvolgt versleuteld gaat worden tenminste, wat nog niet zeker is.
Nu is het voor een KNRM fan goed nieuws, men hoeft niet meer zo gehaast de boot in, wetende dat men toch wel de enige die reageert en dus de eerste zal zijn. En zijn alle twee de KNRM boten in het westen bij Amsterdam op het IJmeer bezig met een hulpverlening, kan men de mensen in het oosten bij Bunschoten op het Eemmeer ook gewoon onbedreigd even laten wachten tot de klus bij Amsterdam klaar is. Als de reddingsboten dan na een tocht van Amsterdam naar Bunschoten (zo'n 45 minuten en toch nog als eerste, wat een luxe!) aankomen bij het incident steekt nog een enorm voordeel de kop op:
waren het tot nu toe bijna met al die reddingsboten altijd slechts kleine niet noemenswaardige incidentjes, de kans is groot dat een incident dat zo lang op hulp moet wachten heeft kunnen uitgroeien tot een volwaardig incident met echte verdrinkingen en zo, waarbij je als KNRM eindelijk weer recht gedaan en in alle kranten komt. Yes!, interviews met veel "ondanks dat wij onze uiterste best deden", "wij hebben niet kunnen voorkomen", "wij kunnen nu eenmaal niet overal tegelijk zijn" en natuurlijk de KNRM bestaat lauter uit vrijwilligers die enz enz en een oproep om toch vooral redder aan de wal te worden, want je ziet toch hoe belangrijk het werk van de KNRM is, vooral de laatste tijd.

Inderdaad weetniet, alle reden voor de KNRM en haar "fans" om met voldoening en trots achterover te leunen, een goed resutaat.

En die naam van de mijnheer wil me even niet te binnen schieten...