Het gaat niet over mij, het gaat over de veiligheid op het water van de Randmeren. Mij laat dat niet koud. En natuurlijk spaar ik daarbij de KNRM en de fans niet, zeker als die fans de KNRM belangrijker vinden dan de hulpverlening zelf, dat zou andersom moeten zijn. De KNRM is slechts een middel, niet het doel. Jij speelt het almaar op de persoon, zonder inhoudelijke onderbouwing, -je moet echt wel een gruwelijke hekel aan mij hebben- maar als je de statistieken bekijkt zie je dat tot nu toe dat die KNRM hier slechs een bijrol speelt. (zie search-and-rescue.nl) En inderdaad zien de onvoorwaardelijke fans van de KNRM een uitweg: alle concurrentie uitschakelen tot de KNRM weer de hoofdrol kan vervullen. Of de soap dan een drama wordt speelt geen rol. Het draait allemaal om de EGO' s. En in feite speelt ook HOGE maar een heel klein bijrolletje, want als je echt alleen maar geinteresseerd bent in noodgevallen doe je maar een paar keer per jaar mee als je geluk hebt en zal je niet gauw in de kijkerd lopen. Dus ik verkondig hier een mening zonder daar groter van te willen lijken zoals jij suggereerd, als we daar behoefte aan hadden voeren we met veel bombarie naar iedere schuit met een lege accu. Nee, ik moet signaleren dat zowel op het gebied van pech, als op het gebied van redden de hoofdrol is weggelegd voor een berger, de waterhulpdienst.nl. En dat het voor de fans van de KNRM geen lolletje is dat die berger steeds eerder is daar kan ik inkomen, maar om nu zo wild naar iemand te gaan trappen zonder inhoudelijk iets bij te dragen in de discussie dat raakt me wel ja.
En zeker, de brandweer Bunschoten zou een rol kunnen spelen, mits een betere marifoon installatie aangeschaft wordt. Maar een brandweerboot is geen haarlemmer olie.
Ik heb geen hekel aan jou als persoon, ik heb een hekel aan jou teksten.
Het enige wat ik doe is elke keer jou een spiegel voor houden!
Want bijna al jou teksten (op een paar na) zijn tegen de KNRM gericht.
Als je Geert Wilders zou heten, zouden er nou al 12 rechtzaken tegen je lopen wegens het zaaien van haat tegen de KNRM.
En waarom komt dat steeds elke keer weer bij jou vandaan? Andere hebben af en toe ook wel een kritische noot, maar die onderbouwen het goed. Jij ziet alleen maar problemen die er niet zijn, en dat dan botvieren op de KNRM. In jou ogen is KNRM Huizen ook repesentatief voor de hele KNRM.
Spreek je ongenoegen uit over een situatie uit het verleden, kom met voorbeelden en feiten. Niet met meningen en dingen die mogelijk nog zouden moeten gebeuren. Daarmee zaai je paniek, angst en haat. En van die mensen zijn er al zoveel in dit land.