Beste DeMassel,
Rijdende Afzettingen worden niet in de avond en nacht gedaan waar géén signalering/verlichting is,dit kan wel bij daglicht en ook nog eens in de werkbare uren (10:00uur-15:00uur)
groeten,
rené
Beste Rene,
Ik weet uit ervaring dat deze dus wel worden gedaan echter wel met goed verlichte signaal bebording(daarmee bovenstaande bebeding bedoeld).
Tevens is het CROW aan het kijken voor een richtlijn waarbij de TMA's zoals gebruikt in België worden ingezet:
http://www.botsabsorbeerder.eu/Botsabsorbeerder/Producten.htmlDeze worden in Nederland gebouwd en irl kun je ze zien bij
www.Verdegro.nl of
www.Waagenaar.nl (er zijn meer TMA bouwers in Nederland maar niet die verhoogden bouwen bij mijn weten.)
Tevens worden er ook voor die rijdende afzettingen meer gebruikt gemaakt van MRS systemen, dit wordt niet veel gedaan omdat dit erg duur is.
Ook die 10:00-15:00 is niet op alle snelwegen gelijk, hier in Flevoland mag je om 09:00 beginnen en ik ken wegen in Friesland en Groningen waar je om 08:00 al mag beginnen en pas om 16:00 moet stoppen.
@Blusdebrand, sinds september 2011 zijn nachtelijke rijdende afzettingen door RWS formeel goedgekeurd en aan specifieke regels gebonden. Dit na een lange periode van testen in (volgens mij) de noordelijke wegendistricten (Drenthe/Groningen). Het plaatje van DeMassel staat ook als voorgeschreven maatregelfiguur in de Toepassingscriteria Rijdende Afzetting met VMS.
Dit plaatje is toegevoegd, echter is deze hele publicatie nog niet goedgekeurd. Dit is nog in test fase.
Zelf zou ik gaan voor de Belgische versie, dit omdat men dan vanaf grotere afstand al wordt geattendeerd.