(Tijdelijke) wegafzetting en zichtbaarheid

Auteur Topic: (Tijdelijke) wegafzetting en zichtbaarheid  (gelezen 30395 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Panigale

  • Underthekuffer......
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • Team ABC
Reactie #60 Gepost op: 27 oktober 2012, 18:20:57

ik heb de gemeente eens even gemaild of ik de vergunning waar deze afzetting in toegestaan is eens mag inzien :)

Ik mag hopen dat je een grapje maakt, de gemeenten wel wat anders hebben te doen dan antwoord geven op dit soort vragen.... Kom zeg....


Bremmie

  • Eigenaar Van de Veer Infratransport, verkeersregelaar, specialist verkeersmaatregelen
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
  • Alleen de mens is tot het onmogelijke in staat.
Reactie #61 Gepost op: 27 oktober 2012, 21:17:49
Neuh, wet openbaarheid bestuur. De gemeenten dienen dan ook op verzoek kenbaar te maken hoe de beslissing genomen is en op welke gronden. Tenzij het dossier persoonlijke info bevat, kan Ludovicus inderdaad de boel opvragen.

Nu kan ik me vergissen, maar een dergelijke afzetting ben ik nog niet tegen gekomen in de CROW 96 b.

Iemand anders??
Er is niets dat zo onkennelijk van zichzelf vervreemdt als een mens die in een groep belandt. Bron: Het begeren


Ludovicus

  • Beveiliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
  • Errare humanum est
Reactie #62 Gepost op: 27 oktober 2012, 21:24:23
even nog voor de volledigheid (had dat achteraf gezien ook even in de eerste posting moeten zetten)
ik was daar niet in mijn hoedanigheid als VKR ter plaatse, doch geheel privé
Beveiliger én Beroeps Verkeersregelaar - Ik sta graag in op de weg!


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #63 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:41:10
Je kunt je natuurlijk ook afvragen of je niet beter om andere zaken druk kunt maken  ::)


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #64 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:45:03
Hier maak je eigen toch niet druk om er zijn vele ergere dingen in het leven ^-^
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


I1985

  • Monteur Laad/los
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 242
Reactie #65 Gepost op: 28 december 2012, 17:33:03
Heb die 'nieuwe' ledborden inderdaad ook al een aantal malen mogen aanschouwen. Met name langs de A28 Groningen-Hoogeveen. En ja ze vallen heel erg goed op. Maar naar mijn idee 's nachts soms wat te goed, het is een hele bak licht waardoor je niet kunt missen dat daar een bord staat. Maar zeker op een verder onverlicht stuk weg zijn de borden bij tijds zo fel dat je amper kunt lezen/zien wat er nu eigenlijk op staat. Is de intensiteit van deze borden te regelen? Juist in het donker is teveel licht niet goed voor de leesbaarheid.... opvallen doen ze echter wel.

In het verlengde hiervan, maar OT.... Die (vergelijkbare) led reclameborden die nu steeds meer langs snelwegen verschijnen moeten ze meteen aan banden leggen. Zeker wanneer het om fel knipperende boodschappen gaat. Kuilbanden bij groningen (A7) heeft z'n bord weer verwijderd, evenals geba landrover Tynaarlo... Maar nu is Win Casino Beilen weer bezig.... Leuk die lichtgevende reclame, maar laten ze dat 's nachts langs de weg iig wat zachter zetten. En als dat niet kan.... flinke sancties....


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #66 Gepost op: 9 januari 2013, 15:19:09
Mijn voorstel zou zijn om die peperdure matrix op die RWS te vervangen door gewoon een set van 4 oranje felle lampen op de hoeken. In het midden een kleinere set tweekleuren lampen (wit en rood) en dat je volgende sequenties kunt maken:

4 buitenste lampen flitsen, afwisselend met een Pijl links of rechts
4 buitenste lampen flitsen, afwisselend met een rood kruis.

Als ik nu namelijk kijk naar die RWS matrices, dan valt me gewoon op dat het niet fel is, de symbolen klein en eronder ook nog eens een dual layer knipperende daksetHet wordt op afstand gewoon 1 grote pulserende berg licht.

Door de constructie zijn matrixborden altijd iets minder fel (zijn simpelweg voor andere doeleinden ontworpen dan waarschuwingslampen), maar heel eerlijk. Als dat bordje aanstaat op zo'n auto? Heb je dan behoefte aan een boodschap?

Het gaat erom dat de weggebruiker in een snelle oogopslag moet zien wat hij of zij moet doen. Staat die RWS wagen stil? Nou, dan zal je er of links langs moeten, of rechts langs moeten, of gewoon stoppen, afhankelijk van de aanwijzing op t bord.

Op grote voertuigen, met botsabsorbeerder, is het niet anders.

Deze oplossing zou trouwens ook nog eens de boel betrouwbaarder maken, goedkoper en veel overzichtelijker voor de weggebruiker.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #67 Gepost op: 9 januari 2013, 15:30:10
@Ruud: de laatste reactie hier ging over de RAIN (Rijdende afzetting in de nacht), waarbij de actiewagens zijn uitgevoerd met volledige matrix en het actieraam (wat normaal rood/wit reflecteert) nu ook op de matrix wordt geprojecteerd.

Overigens ben ik het deels met je eens. Die autodrips zijn bedoeld voor het overbrengen van boodschappen, niet als waarschuwing. Die noodzaak is er wel degelijk op allerlei vlakken, van blokrijden en stop tot glad wegdek. Het is niets anders dan een mini-tekstkar. Het pijnpunt wat je terecht noemt is dat ze ook worden gebruikt als pijlwagen en/of vervanger van waarschuwingslampen, en daarvoor zijn ze minder geschikt.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #68 Gepost op: 27 maart 2013, 12:57:21
Crow publicatie 514 (96A) "Maatregelen op autosnelwegen" vervangt publicatie uit 2005.

bron:
http://www.linkedin.com/groupItem?view=&gid=4169018&type=member&item=223642901&commentID=127597991&goback=%2Egmp_4169018&report%2Esuccess=jAz2VI065wzXCASWIfyo2KtkureXBYdnjYpKEoRjuBYXwN-WsrMXjb-ka5tof6d#commentID_127597991

In deze vernieuwde CROW96a staat:
Toepassingscriteria rijdende afzetting;
voorwaarschuwingswagens met Variabel
Message Signs (VMS)
te vinden op: http://www.rijkswaterstaat.nl/images/Toepassingscriteria%20Rijdende%20Afzetting%20met%20VMS_tcm174-328661.pdf

En dan ineens mag de rain wel en wordt hij juist voorgeschreven, echter ook hier en in andere discussiegroepen heb ik nog geen antwoord op de vraag wanneer de BABW is veranderd om deze borden juist wel toe te staan. Iemand hier een antwoord?
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #69 Gepost op: 7 mei 2013, 22:49:36