Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding

Auteur Topic: Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding  (gelezen 180042 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Wel grappig dat de KLPD dit in de media brengt,
reden temeer dat de gemiddelde crimineel die de achtervolging uitdaging wel wil aangaan zijn/haar auto van alle begrenzingen laat ontdoen.
Loopt het hok 300/320km/h

"HB,
we gaan achtervolgen..
HB,
we rijden nu 250 en lopen niet in.
Sterker nog,
de achterlichten die we zien worden steeds kleiner en kleiner...
Oh..nou...eh,
we zijn ze kwijt hoor.."
Komen ze met Volvo's die wel tweehonderdvijftig hele kilometers per uur kunnen..

ZwaaiZwaai !
Succes  0098 ;D


Jaren geleden toen we nog mee mochten luisteren op de scanner hoorde ik een achtervolging,
waren verdachte voertuigen gesignaleerd in een indistriegebied langs de Hoofdweg in Capelle aan den ijssel,
daadwerkelijke achtervolging met voertuigen van de verkeerspolitie erbij.
Rijksweg was zeer dichtbij en daar ging de achtervolging verder,
binnen 5 minuten waren de boefjes gevlogen.
Tot nu toe vreemd genoeg is dit tot zeker 2 keer gebeurd en iedere keer was het klaar toen men eenmaal op volle snelheid op de A20 richting Gouda/Utrecht vloog.

250km/h lijkt veel maar de crimineel die echt weg wil komen gaat wel hoger dan dat.

Aan de andere kant: ik kan me een filmpje herinneren waarbij een Opel Zafira van de politie achter een Audi A4 van criminelen aanzit. Uiteindelijk is het de Zafira gelukt om de A4 in de kraag te vatten (het filmpje laat dat helaas niet zien, want die beelden heeft de politie voor zichzelf gehouden). Wat ik dus wil zeggen, is dat stuurmanskunst meer vaak meer kan zeggen dan het vermogen van de auto.


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Leuk om te zien dat een sticker op het stuur zit met: max 240 km/h ivm winterbanden, terwijl de topsnelheid volgens de fabriek 220 km/h is :P


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Mischien toch deze moeten overwegen, de Carbon E7 die nu in de States ontwikkeld wordt en in 2012/2013 op de markt komt. Geheel voor de politie ontwikkeld, snel, safe, duurzaam en zuinig met een 'schone' BMW Diesel...

http://www.muchocars.com/bmw-carbon-e7-carbon-motors-corporation-with-bmw-engine.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Carbon_Motors_E7

 0098 098uo O0
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
6 cilinder turbo motoren  :D
Zolang het geen Volvo T6 6 Cilinder Turbo vind ik het best  098uo
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Aan de andere kant: ik kan me een filmpje herinneren waarbij een Opel Zafira van de politie achter een Audi A4 van criminelen aanzit. Uiteindelijk is het de Zafira gelukt om de A4 in de kraag te vatten (het filmpje laat dat helaas niet zien, want die beelden heeft de politie voor zichzelf gehouden). Wat ik dus wil zeggen, is dat stuurmanskunst meer vaak meer kan zeggen dan het vermogen van de auto.
Ik heb nog een filmpje in mijn geheugen staan van een Lada van de russische politie die ook een audi bij houd, dus waarom dan een volvo aan schaffen  098uo

Edit, even het filmpje gezocht en excuus tis geen audi maar een BMW 525
http://www.youtube.com/watch?v=JRLZJ1ykDTE
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Snelweglogo is toch voorbehouden aan de landelijke politie (KLPD/ELP) ?

Alle Verkeersdiensten gaan er mee rijden, zo heb ik begrepen  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
Ik kan mijn voorgaande reactie niet meer bewerken dus maar een nieuwe:
Leuk om te zien dat een sticker op het stuur zit met: max 240 km/h ivm winterbanden, terwijl de topsnelheid volgens de fabriek 220 km/h is :P

Mischien is deze ook opgevoerd netzo als de T6(alleen dan zal deze minder verbruiken).
Modteam is deze foto genomen op politieterrein op boezembocht ?
@hieronder stond door iemand dat de foto is genomen op koperstraat

Nog een vraag:  ik mis de blauw en herrie knopjes ?
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Beste heren, hoe waren jullie ervaringen met de S70 (T5?) vergeleken met de T6 nu tijdens achtervolgingen/hoge snelheid ? Of ga ik nu way back in time   e050 Ik kan me namelijk nog wat succesjes herinneren (waarvan één bijna een einde aan mijn leven heeft gemaakt) met de S70 en dat betreffende KLPD'ers zeer tevreden waren over hun werkpaard.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Heeft de Volvo naast blauw ook amber flitsers in de grill?
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Er komt op de stok een pit met amber en blauw. De eerst wordt nu van binnen opgebouwd, dus nog even wachten tot je ze rijdend op beeld kan vastleggen.  In het totaal zijn er 4.  Zoals jerom al had aangegeven worden alle vp voertuigen ( Volvo), voorzien van deze sticker.