Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding

Auteur Topic: Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding  (gelezen 180045 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
Is dat dezelfde pit als op de T6 ?
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Naar alle waarschijnlijkheid wel.


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Er komt op de stok een pit met amber en blauw. De eerst wordt nu van binnen opgebouwd, dus nog even wachten tot je ze rijdend op beeld kan vastleggen.  In het totaal zijn er 4.  Zoals jerom al had aangegeven worden alle vp voertuigen ( Volvo), voorzien van deze sticker.

Deze Volvo's vervangen dan de nu rijdende Mercedes voertuigen? Krijgen de Volvo's ook weer zo'n groot wagenpark nummer op de motorkap?
Brandweer Papendrecht


Chopsticks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 302
Ik rijd zelf privé in een van alle opties en extras voorziene 2012 T6 XC70 (Noord Amerikaanse uitvoering) en moet zeggen, ik snap helemaal waarom de KLPD voor de V70 heeft gekozen (De XC70 = de V70 alleen een paar cm hogere wielbasis). Behalve de wegligging, de stuurmans eigenschappen en de snelheid is het een heerlijke auto om in te rijden en is hij prima geschikt voor de hogere snelheden. Hij haalt met gemak de 250 km/h (en sneller, alhoewel dat op de wegen hier niet echt aan te raden is) zonder chiptuning en ligt dan nog uitermate stabiel op de weg. Je hebt echt het gevoel alsof je in een tank rijdt ipv een auto....


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Deze stond nog open.....




Trouwens, wie wil er op nederlandse wegen echt met 250 km/h gaan rijden? De meesten hebben kroost en moeders thuis zitten die ze ook aan het einde van de dienst willen zien. Onze wegen en het verkeer is er niet op gebouwd voor deze snelheden. Er moet maar net iemand een inhaalaktie beginnen als je met 250 aan komt zeilen. De inhaler ligt op een snelheid van rond de 100 tot 130, dat kun je moeilijk afremmen. Daarbij, de volvo had toch altijd last van warme (hete) remmen waardoor er een probleem ontstond. Is dat nog zo?


Extra vraagje erbij.. Wordt er ook nieuw ondergoed bij geleverd?  ;D
(de doordenkers zullen hem wel snappen)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
De keuze voor de V70's snap ik nog steeds niet.
Voor al die V70's had je ook een of twee Porsche panamera Turbo S kunnen hebben €215.300. (plus wat extra voor politieopbouw en keramische remmen) (306kmph)

Een consumenten V70 komt op zo'n 90K in die prijsklasse zit je ook bij bijvoorbeeld een Audi S4 avant of de nieuwe 335i. Neem je ipv 6 snelle wagens er 3 kun je denken aan een 550I x-drive touring of een E63AMG. Precies de auto's waar het geboefte ook mee blaast.

Maar zoals eerder gezegd geloof ik meer in een goede opleiding hele snelle grote verstevigde "rambakken" (de MB AMG en BMW M suv's)

Of bijvoorbeeld op bepaalde hoog-risico wegen technische voorzieningen (ontwikkelen)/aanbrengen die auto's fysiek tot stoppen kunnen dwingen


Mwah als ik bovenstaande lees snap ik de keuze voor de vlovlo's steeds beter.
Freude am Fahren


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Trouwens, wie wil er op nederlandse wegen echt met 250 km/h gaan rijden? De meesten hebben kroost en moeders thuis zitten die ze ook aan het einde van de dienst willen zien. Onze wegen en het verkeer is er niet op gebouwd voor deze snelheden. Er moet maar net iemand een inhaalaktie beginnen als je met 250 aan komt zeilen. De inhaler ligt op een snelheid van rond de 100 tot 130, dat kun je moeilijk afremmen. Daarbij, de volvo had toch altijd last van warme (hete) remmen waardoor er een probleem ontstond. Is dat nog zo?

Dat is aan het begin van de aflevering van de V50 een probleem geweest. Volvo leverde de V50 D5 niet met stalen wielen. Het KLPD wilde persé stalen wielen met wieldeksels waardoor de warmte niet weg kon. Nadat men het een en ander heeft aangepast én er lichtmetaal onder heeft gezet was dit probleem al een stuk minder (er vlogen in ieder geval geen auto's meer in brand).
Zie daarvoor dit topic ; http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=31882.0

Ons wegennet is júist wel geschikt om hoge snelheden te rijden, zéker tijdens de nachtelijke uren (waar deze Volvo's ook gebruikt gaan worden). De Nederlandse wegen zijn kwalitatief véél beter als bijvoorbeeld de Duitse Autobahn en is ook nog eens voor het grootste gedeelte verlicht.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #137 Gepost op: 10 maart 2012, 00:06:18
Dat is aan het begin van de aflevering van de V50 een probleem geweest. Volvo leverde de V50 D5 niet met stalen wielen. Het KLPD wilde persé stalen wielen met wieldeksels waardoor de warmte niet weg kon. Nadat men het een en ander heeft aangepast én er lichtmetaal onder heeft gezet was dit probleem al een stuk minder (er vlogen in ieder geval geen auto's meer in brand).
Zie daarvoor dit topic ; http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=31882.0

O0 Ok, duidelijk. Dank je, Jerommeke,

Ons wegennet is júist wel geschikt om hoge snelheden te rijden, zéker tijdens de nachtelijke uren (waar deze Volvo's ook gebruikt gaan worden). De Nederlandse wegen zijn kwalitatief véél beter als bijvoorbeeld de Duitse Autobahn en is ook nog eens voor het grootste gedeelte verlicht.
Heb je hier zelf ook ervaring mee, Jerommeke? (ik bedoel je laatste opmerking)
Na de winter vindt ik dat er nogal wat slechte plekken in het wegdek zitten n.l.
Ik zou het in ieder geval niet aandurven. (in Duitsland weer wel)
Maar dat heeft ook met het verkeer hier in NL te maken. Weggebruikers hier zijn er niet op berekend.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
Reactie #138 Gepost op: 10 maart 2012, 01:08:03
FF nog terug naar het onderwerp

@mopper heb je er nu al iets meer over gehoord ?
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #139 Gepost op: 10 maart 2012, 01:12:26
Heb je hier zelf ook ervaring mee, Jerommeke? (ik bedoel je laatste opmerking)
Na de winter vindt ik dat er nogal wat slechte plekken in het wegdek zitten n.l.
Ik zou het in ieder geval niet aandurven. (in Duitsland weer wel)
Maar dat heeft ook met het verkeer hier in NL te maken. Weggebruikers hier zijn er niet op berekend.

Mwoa, met onze vorige voertuigen heb ik een aantal keren 210 gereden, harder gingen ze niet. De huidige houden zo'n beetje op rond de 180. Over het algemeen is de conditie van het hoofdwegennet rond de grote steden redelijk oké.
Ik rijd liever 200 over de A9 tussen Alkmaar en Amstelveen als dat ik tussen Arnhem en Oberhausen op de 200 + zit (tijdens de nachtelijke uren)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !