Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding

Auteur Topic: Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding  (gelezen 177491 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #150 Gepost op: 11 maart 2012, 19:37:48
Wat ik alleen wel een ''mooie'' grap vind is dat er door media (en het KLPD zelf) verwezen wordt naar de plofkraak op Brinks en voorvallen met dezelfde vluchtwagens ... Veelal gestolen Audi's van de type's RS4 en RS6. Dezelfde auto's als waarvan het KLPD en zo'n beetje alle andere politiemensen zeggen dat je ''op die snelheid niet mee moet willen doen'' in verband met de gevaarszetting en omdat de verdachten zich nergens iets van aantrekken.

Niet dat deze Volvo's in de buurt komen van die Audi's, maar het is in mijn ogen gewoon een ''recht-praat-praatje''. Ik vraag me namelijk af of die verschillen dermate groot gaan worden (tussen de reguliere voertuigen en deze Volvo's) dat ze het verschil gaan maken. Ik zou hier graag wat praktijk-voorbeelden neer zetten, maar gezien de openbaarheid doe ik dat niet.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
Reactie #151 Gepost op: 12 maart 2012, 00:15:49
Kan je die dan niet anonimiseren ?
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #152 Gepost op: 13 maart 2012, 00:48:11
ff inhaken zonder de feiten in het gedrang te brengen:

Audi rs4 avant: 0 naar 200 km/u in 16,9 seconden

VW golf gti: 0-200 km/u in 32,2 seconden

Volvo V60 T5 R-design: 0 naar 200 km/u in 29,9 seconden

ik zeg T6: weg..... :'( weet je hoe verschrikkelijk snel 10 seconden is bij dat soort snelheden ????????????????????
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #153 Gepost op: 13 maart 2012, 05:33:43
Ik weet wel wat dat verschil inhoudt. >:(


ggj

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 186
Reactie #154 Gepost op: 14 maart 2012, 12:09:52
ff inhaken zonder de feiten in het gedrang te brengen:

Audi rs4 avant: 0 naar 200 km/u in 16,9 seconden

VW golf gti: 0-200 km/u in 32,2 seconden

Volvo V60 T5 R-design: 0 naar 200 km/u in 29,9 seconden

ik zeg T6: weg..... :'( weet je hoe verschrikkelijk snel 10 seconden is bij dat soort snelheden ????????????????????
Dat is de V60 T5, het KLPD heeft de V70 T6 AWD.


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #155 Gepost op: 14 maart 2012, 13:07:28
KLPD kiest voor Volvo V70 met Polestar-tuning
ZATERDAG, 10 MAART 2012 04:50    ARNO LOMMERS    AUTONIEUWS   

Deze week werd bekend dat het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) voor zogenoemde hogesnelheiddsurveillance gebruik gaat maken van vier "opgevoerde" Volvo's V70 T6 AWD. Bij hoogesnelheidssurveillance gaat het om achtervolgingen met een snelheid van 200+ km/h en op deze manier hoopt het KLPD de de strijd aan te binden met de georganiseerde criminaliteit.

Fokko Klok van de verkeerspolitie laat in De Telegraaf van afgelopen donderdag weten dat er elke week 1 ŕ 2 van zulke achtervolgingen plaatsvinden. Surveillanten hebben steeds vaker problemen met duistere figuren die er met hoge snelheid vandoor gaan waardoor de achtervolging gestaakt moet worden. Om onder deze omstandigheden de auto's onder controle te kunnen houden krijgen de agenten een extra training. Daarin leren zij ook om te gaan met het gedrag van andere weggebruikers die er, ondanks zwaailichten, geen rekening mee houden dat er opeens een voorrangsvoertuig achter hen rijdt. Het gerucht gaat dat de KLPD voor het bekostigen van deze supersnelle stations elf gewone Volvo's moet verkopen...

In de BNR Nationale Autoshow van maakte Femke Bruggeman, PR-manager van Volvo Nederland, gisteren bekend dat het om motortuning van Volvo's huistuner Polestar gaat. Leuk detail is dat de gewone burgerman dit pakket door de plaatselijke dealer ook op zijn V70 kan laten schroeven. Een standaard V70 T6 AWD haalt 304 pk en 440 Nm uit zijn zes-in-lijnmotor. Genoeg om de 1.700 kg wegende Volvo een topsnelheid van 250 km/h te geven en hem in 6,9 seconden naar 100 km/h te laten sprinten. De politieauto's zijn echter zo'n 300 kg zwaarder door de extra uitrusting die zij met zich mee torsen. Polestar krijgt het voor elkaar om 329 pk en 480 Nm uit de T6-motor te halen. Vooral tussensprintjes gaan zodoende nét wat makkelijker. De sprint naar 100 km/h voltrekt zich nu 0,3 seconden rapper.

Uit de specificaties van Polestar blijkt wel dat het bruikbare toerengebied iets kleiner is. Normaliter is het maximum koppel beschikbaar tussen 2.100 en 4.200 toeren, na de tuningssessie is dit het geval tussen de 3.000 en 3.600 omwentelingen. Het gemiddelde brandstofverbruik blijft volgens de Zweedse ingenieurs gelijk (10,2 liter/100 km).
Bron: Testauto.nl



Dat gemiddelde verbruik telt natuurlijk niet op de topsnelheid...... Lees niks over afmeting brandstoftank, dit zou je ook wat kunnen vergroten!

Verkopen van deze auto's en aanschaffen van dikke diesels blijft echter een goedkopere optie lijkt mij! We zullen zien wat er terug komt voor deze Volvo's als deze over een jaar vervangen moeten worden.....


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #156 Gepost op: 14 maart 2012, 14:02:14
KLPD kiest voor Volvo V70 met Polestar-tuning
ZATERDAG, 10 MAART 2012 04:50    ARNO LOMMERS    AUTONIEUWS   

Een standaard V70 T6 AWD haalt 304 pk en 440 Nm uit zijn zes-in-lijnmotor. Genoeg om de 1.700 kg wegende Volvo een topsnelheid van 250 km/h te geven en hem in 6,9 seconden naar 100 km/h te laten sprinten. De politieauto's zijn echter zo'n 300 kg zwaarder door de extra uitrusting die zij met zich mee torsen. Polestar krijgt het voor elkaar om 329 pk en 480 Nm uit de T6-motor te halen. Vooral tussensprintjes gaan zodoende nét wat makkelijker. De sprint naar 100 km/h voltrekt zich nu 0,3 seconden rapper.[/i]

Uit de specificaties van Polestar blijkt wel dat het bruikbare toerengebied iets kleiner is. Normaliter is het maximum koppel beschikbaar tussen 2.100 en 4.200 toeren, na de tuningssessie is dit het geval tussen de 3.000 en 3.600 omwentelingen. Het gemiddelde brandstofverbruik blijft volgens de Zweedse ingenieurs gelijk (10,2 liter/100 km).
Bron: Testauto.nl

Het gewicht van de T6 is lager dan die van een RS6..... en het klinkt allemaal erg "stoer" de V70 getuned  098uo Maar het is niet meer dan een standaard programma weiziging door Volvo en helemaal geen tuning zoals de meesten dat in gedachten hebben. http://www.volvocars.com/nl/sales-services/sales/opties-en-accessoires/pages/volvotuning.aspx
Tuning is mijn ogen het blok optimaliseren op verbruiks- of gebruikscijfers en een benzinemotorblok beperken in toeren is geen tuning! Want benzine motoren zijn juist toerenblokken  ;D

Dat gemiddelde verbruik telt natuurlijk niet op de topsnelheid...... Lees niks over afmeting brandstoftank, dit zou je ook wat kunnen vergroten!

Verkopen van deze auto's en aanschaffen van dikke diesels blijft echter een goedkopere optie lijkt mij! We zullen zien wat er terug komt voor deze Volvo's als deze over een jaar vervangen moeten worden.....

Reserve wiel eruit (bij lek rijden kan je toch niks meer) en extra tank erin. Levert 30 liter op!

We kunnen ook het Ford Turboblokje erin lepelen: zeg de 3.0l V6 van 275pk (0-200 in 28,6 sec) haalt begrenst 250 km/u in een auto van 1840 kilo. Rara welk blok?????
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #157 Gepost op: 14 maart 2012, 14:11:10
Het gewicht van de T6 is lager dan die van een RS6..... en het klinkt allemaal erg "stoer" de V70 getuned  098uo Maar het is niet meer dan een standaard programma weiziging door Volvo en helemaal geen tuning zoals de meesten dat in gedachten hebben. http://www.volvocars.com/nl/sales-services/sales/opties-en-accessoires/pages/volvotuning.aspx
Tuning is mijn ogen het blok optimaliseren op verbruiks- of gebruikscijfers en een benzinemotorblok beperken in toeren is geen tuning! Want benzine motoren zijn juist toerenblokken  ;D

Reserve wiel eruit (bij lek rijden kan je toch niks meer) en extra tank erin. Levert 30 liter op!

We kunnen ook het Ford Turboblokje erin lepelen: zeg de 3.0l V6 van 275pk (0-200 in 28,6 sec) haalt begrenst 250 km/u in een auto van 1840 kilo. Rara welk blok?????
Ik ken een 2,5 liter ford turboblokje?  de 2.5L vijfcilinder turbomotor die de Focus RS van 305pk voorziet...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #158 Gepost op: 18 maart 2012, 13:12:43
In nederland kan je echt wel redelijk snel rijden op de hoofdwegen, het probleem is alleen dat er op veel plekken op en afritten zijn welke gevaarlijk kunnen zijn bij hoge snelheden. En dat op hoge snelheden het anders aanvoelt dat geloof ik best. Maar ook je blik word anders, want elke keer als ik uit duitsland kwam merkte ik dat ik veel verder keek dan als je alleen maar in nederland blijft rijden met max 100.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


jasir

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
  • veiligheidsregio drenthe 03
Reactie #159 Gepost op: 18 maart 2012, 13:39:11
Waarom rijd men in België wel met Volvo's.
En wij in Nederland maar met een klein aantal ?