Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding

Auteur Topic: Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding  (gelezen 177640 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Sabas

  • Hoofdagent
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Alle nieuwe V70's zijn inmiddels al gechipt of worden binnenkort gechipt.
Dit om met name de acceleratietijd te versnellen.
De top zal iets toenemen maar wereldschokkend zal dit niet zijn.

De auto's worden via Volvo gechipt, neem aan dat dit via Polestar is aangezien dit de huistuner van Volvo is.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363

De auto's worden via Volvo gechipt, neem aan dat dit via Polestar is aangezien dit de huistuner van Volvo is.
Duidelijk, thanks! Heico Sportiv is ook sinds een tijdje officiële partner van Volvo, vandaar mijn vraag.
Polestar V70 D5 dus: http://www.polestar.se/nl/modellen/v70-d5-awd-automaat-2012/


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Werken aanwezig zijn bedoel je  >:D


Sabas

  • Hoofdagent
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Of rondrijden.
Er zijn slechtere manieren om je dag door te komen hoor ;)  ;D


ggj

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 186
Ik werk zelf bij het KLPD Verkeer en ik kan vertellen dat de V50's die nu nog bij het KLPD zijn, alle niet gechipt zijn.
Daarentegen zijn de nieuwe V70's die we hebben onlangs (twee weken geleden) wel gechipt.

Het verhaal dat de nieuwe v70 langzamer zal zijn dan de oude v50 klopt ook niet helemaal.
We hebben ze naast elkaar gezet en de 7v0 is toch echt sneller, nu zeker nadat deze gechipt zijn.
Echter de de snelheidsbeleving is niet zo groot als in de v50.
Wanneer ik in de v50 180 k/u rij dan lijkt het wel 220, de v70 daarentegen is veel stiller en comfortabeler waardoor je erg makkelijk hoge snelheden rijdt.

Grootste probleem bij de nieuwe v70 is alleen dat de apparatuur nog niet naar behoren werkt (mobipol) maar goed de telfoon doet ook wonderen!
Wat ik me afvraag: waarom zijn de nieuwe V70's niet met een handbak uitgerust? Dat rijdt veel fijner en in de praktijk sneller dan zo'n trage Geartronic automaat. Valt (op papier) qua brandstofkosten en aanschafprijs ook nog eens gunstiger uit.

http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=61628&id2=68262&id3=61627


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Wat ik me afvraag: waarom zijn de nieuwe V70's niet met een handbak uitgerust? Dat rijdt veel fijner en in de praktijk sneller dan zo'n trage Geartronic automaat. Valt (op papier) qua brandstofkosten en aanschafprijs ook nog eens gunstiger uit.

http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=61628&id2=68262&id3=61627
Geartronic is idd 3x niks vergeleken met Duitse merken...maar je kunt wel bij de D5/T6 automaat overgaan op M (manueel), en het zelf regelen  ;) En volgens mij is het zeker voor dienders die als taakaccent/functie verkeer hebben, geen pretje om met een handbak op de weg te zitten.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Wat ik me afvraag: waarom zijn de nieuwe V70's niet met een handbak uitgerust? Dat rijdt veel fijner en in de praktijk sneller dan zo'n trage Geartronic automaat. Valt (op papier) qua brandstofkosten en aanschafprijs ook nog eens gunstiger uit.

http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=61628&id2=68262&id3=61627

omdat gepeupel besloten heeft dat een automaat beter is? Net als dat men besloten heeft dat de V70 de beste auto is voor de VP's.

Citaat
Het is daar ook niet snel goed he  ;D Weet nog wel in het begin van de V50 dat er veel gezeur was dat het te klein was en de V70 veel beter was. Nu hebben ze weer een V70 en is het weer niet goed. Ach zal gewoon even wennen zijn en dan komt het wel goed.
Dat is kattepis vergelijken met olifantenzeik. Een V50 is niks anders dan een Ford Focus met een ander embleem. Een V70 is de Ford Mondeo. Als je van een groot model naar een klein model gaat is dat inderdaad ff wennen. Ik stop nu mijn zakje drop in de tas op de achterbank en prop mijn flesje water in het portiervakje, meer ruimte is er niet. Maar gelukkig is de kofferbak zo groot dat er een een-gezinsbank in kan  98uiye

En nee zolang wij Volvo rijden is het niet goed! Gister een V50 waarvan de boordcomputer met alarmlichten begon te waarschuwen dat een bezoekje aan de garage echt nodig was en vandaag weer (binnen 2 dagen) een V50 aan de kant moeten zetten vanwege ernstige olielekkage. Het is en blijft niet geschikt voor dit werk. Vraag de eerste de beste bouwvakker wat zijn merk gereedschap is, en hij zal 100% zeker geen bosch of black & decker zeggen. En wij rijden met B&D.....

dat zegt genoeg  :'(
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Geartronic is idd 3x niks vergeleken met Duitse merken...maar je kunt wel bij de D5/T6 automaat overgaan op M (manueel), en het zelf regelen  ;) En volgens mij is het zeker voor dienders die als taakaccent/functie verkeer hebben, geen pretje om met een handbak op de weg te zitten.

ga een slipcursus volgen en vraag een rondje met een automaat aan. Je zal het verschil binnen 2 seconden zien.......

Ik rij 300 km/d in een werkweek van 4 dagen (afgerond) dat is dus 1200km in een week, 40 werkweken in een jaar.... geef mij maar een handbak! Controle over een voertuig is iets dat ik moet hebben, niet een computer  >:D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
ga een slipcursus volgen en vraag een rondje met een automaat aan. Je zal het verschil binnen 2 seconden zien.......

Ik rij 300 km/d in een werkweek van 4 dagen (afgerond) dat is dus 1200km in een week, 40 werkweken in een jaar.... geef mij maar een handbak! Controle over een voertuig is iets dat ik moet hebben, niet een computer  >:D
Hahaha, je hebt dus geen last van je linkerbeen als ik het zo lees !  Als ik eerlijk tegen je ben Mopper...maar dat had je vast gemerkt: Ik ben de Kim Jong-un mbt Volvo's hier op het hvforum. Ben 19 jaar opgegroeid met de 340, 440, S40 I en S40II...maar dat spul dat ze nu voor jullie aanschaffen: Alsof je de scheids- en grensrechters bij een voetbalwedstrijd uitrust met zware Timberland's, maar toch zelfde niveau verwacht als top/bestuur  :-X

Ik wacht even mijn sollicitatie af...zou zomaar kunnen dat ik dan een cursus van het korps krijg >:D


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
ga een slipcursus volgen en vraag een rondje met een automaat aan. Je zal het verschil binnen 2 seconden zien.......

Ik rij 300 km/d in een werkweek van 4 dagen (afgerond) dat is dus 1200km in een week, 40 werkweken in een jaar.... geef mij maar een handbak! Controle over een voertuig is iets dat ik moet hebben, niet een computer  >:D
Het is ook net wat je gewend bent en hoe je rijd. Zelf hebben we 1 automaat op de post (zie de douane voertuigen) en die rijd toch erg relaxed. Geen gezeik als je snel achter een auto aan moet dat je loopt te kutten met de pook of dat je in de verkeerde versnelling zit. Ja als je echt slipt dan geloof ik best dat het wat lastig is, maar heb zelf liever iets wat goed werkt en wat ik dagelijks gebruikt dan dat ik iets heb wat in het dagelijks gebruik toch wat minder "handig" is. En dat slippen doe ik niet dagelijks  ;)
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v