Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding

Auteur Topic: Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding  (gelezen 177642 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Ik rij 300 km/d in een werkweek van 4 dagen (afgerond) dat is dus 1200km in een week, 40 werkweken in een jaar.... geef mij maar een handbak! Controle over een voertuig is iets dat ik moet hebben, niet een computer  >:D

Wij rijden in de DSG bakken en ik maak gemiddeld net zo veel kilometers (soms meer, soms minder), maar ik ben wel erg blij dat het een automaat betreft. Ben dan ook nog niet in de slip geraakt ermee, misschien is dat maar goed ook dan  :D
Merk wel op het werk dat sinds we een automaat hebben, dat mensen veel meer kilometers maken. Is toch een stukje comfortabeler dan zelf schakelen, maar dat is een persoonlijke mening.

Ik ken dan ook weer zat collega's die zweren bij een handgeschakelde auto, misschien moeten ze maar beiden aanschaffen in de toekomst  O0


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
omdat gepeupel besloten heeft dat een automaat beter is? Net als dat men besloten heeft dat de V70 de beste auto is voor de VP's.

Ja bijzonder he? Het kon makkelijk een PON auto zijn. Dan kon men inderdaad beter een Audi A6 station 3.0 TDI BiTDI 313 pk als standaard hebben.
Net zo duur. Veel zuiniger. Veel sneller. En met chip in minder dan 5 sec naar de honderd.
En geliefder. (Denk ik.)

gezien de poll meest gewild.


ggj

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 186
Ja bijzonder he? Het kon makkelijk een PON auto zijn. Dan kon men inderdaad beter een Audi A6 station 3.0 TDI BiTDI 313 pk als standaard hebben.
Net zo duur. Veel zuiniger. Veel sneller. En met chip in minder dan 5 sec naar de honderd.
En geliefder. (Denk ik.)

gezien de poll meest gewild.
Wilt nog niet zeggen dat het ook de beste is. En een diesel chiptunen die al meer dan 100 pk/liter levert lijkt me niet echt handig. Ik vraag me af of zo'n blok wel zoveel vermogen aankan en helemaal met de rijstijl van de politie.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Ja bijzonder he? Het kon makkelijk een PON auto zijn. Dan kon men inderdaad beter een Audi A6 station 3.0 TDI BiTDI 313 pk als standaard hebben.
Net zo duur. Veel zuiniger. Veel sneller. En met chip in minder dan 5 sec naar de honderd.
En geliefder. (Denk ik.)

gezien de poll meest gewild.

U vraagt, wij draaien:

260 km/h en Audi A6 Avant BiTDI (Option Auto)
Filmpje begint met tussenacceleraties, vanaf 1.10 acceleratie vanaf 0.
260 km/h en Audi A6 Avant BiTDI (Option Auto)
Gepubliceerd op 29 mrt 2012 door OptionAuto


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Ik wil er wel 2. In te ruilen voor:

- 7131 staat stuk ivm ernstige olie lekkage km stand 177.000 (V50)
- 7132 computer defect, airco defect km stand 174.000 (V50)
- 7133 total loss (V50)
- 7134 staat stuk ivm ernstige boordcomputer storing, achterstallig onderhoud km stand 147.000 (V50)
- 7140 in prima staat km stand 150.000 (vw golf GTi)
- 7141 in prima staat km stand 70.000 (vw golf)
- 7007 in prima staat km stand 42.000 (vw golf)
(km standen zijn bij benadering)

of zal de audi dealer daar niet mee akkoord gaan????
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Wilt nog niet zeggen dat het ook de beste is. En een diesel chiptunen die al meer dan 100 pk/liter levert lijkt me niet echt handig. Ik vraag me af of zo'n blok wel zoveel vermogen aankan en helemaal met de rijstijl van de politie.

Ja helaas de Volvo's van tegenwoordig zijn niet meer de onverwoestbare Volvo's van vroeger. Ik ken beide wagens. De Audi is superieur op elk vlak. Motorisch, verbruik, acceleratie, topsnelheid, kwaliteit, ruimte, wegligging, en ga zo maar door.
En by the way. 1.9 tdi's van 10 jaar oud worden zonder problemen gechipt naar 250-300 pk. En het blijft gewoon heel. Belangrijk: warmrijden en nadraaien.


ggj

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 186
Ja helaas de Volvo's van tegenwoordig zijn niet meer de onverwoestbare Volvo's van vroeger. Ik ken beide wagens. De Audi is superieur op elk vlak. Motorisch, verbruik, acceleratie, topsnelheid, kwaliteit, ruimte, wegligging, en ga zo maar door.
Volvo's zijn vele malen comfortabeler, hebben mooiere materialen en zijn beter afgewerkt. Althans, dat vind ik.

En by the way. 1.9 tdi's van 10 jaar oud worden zonder problemen gechipt naar 250-300 pk. En het blijft gewoon heel. Belangrijk: warmrijden en nadraaien.
Dat kan, maar autofabrikanten leveren nog maar sinds heel kort diesels die 100+ pk/liter leveren. En zoals je zelf al zegt, als je zo'n diesel rijdt moet je hem goed warmrijden en nadraaien, maar dat doet de politie niet. Dus dan vraag ik me af of zo'n diesel wel een goede keuze zou zijn geweest.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Volvo's zijn vele malen comfortabeler, hebben mooiere materialen en zijn beter afgewerkt. Althans, dat vind ik.

Haha, over smaak valt inderdaad niet te twisten. Volvo heeft een fijn interieur maar kennelijk ben je niet bekend met Audi-materiaal. Ik prijs Audi niet op en top de lucht in hoor. Volvo's hebben inderdaad vaak VEEL betere stoelen. Absoluut waar! Maar afwerking...nee daar wint Volvo het niet van.

Oo en de eerste productieauto's met standaard 100 pk/L werd al 5 jaar geleden op de markt gebracht...

Dan het warmrijden: Het KLPD is toch een controlepolitie geworden... geen noodhulp meer. Dan is warmrijden ook geen probleem meer! O0


ggj

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 186
...maar kennelijk ben je niet bekend met Audi-materiaal. Ik prijs Audi niet op en top de lucht in hoor. Volvo's hebben inderdaad vaak VEEL betere stoelen. Absoluut waar! Maar afwerking...nee daar wint Volvo het niet van.
Heb vaak zat in Audi's en Volvo's gereden en ik vind Volvo's op die gebieden gewoon veel beter dan Audi.

Oo en de eerste productieauto's met standaard 100 pk/L werd al 5 jaar geleden op de markt gebracht...

Dan het warmrijden: Het KLPD is toch een controlepolitie geworden... geen noodhulp meer. Dan is warmrijden ook geen probleem meer! O0
Relatief kort dan ;) Maar hoeveel diesels zijn er nou die 100 pk/liter leveren? Ik kan me alleen een paar BMW's, Audi's en Lancia's bedenken.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Volvo's zijn vele malen comfortabeler, hebben mooiere materialen en zijn beter afgewerkt. Althans, dat vind ik.

Plastic plastic plastic :) Volvo heeft de strijd al lang verloren, en het doodvonnis werd getekend in 2010 toen ze werden overgenomen door een Chinese koelkastproducent. Comfort en veiligheid blijf je terugzien, maar materialen ? Beter afgewerkt ?  Nope...alles is zo goedkoop mogelijk gedaan en ik kan mijn hele auto uit elkaar halen met een simpele botermesje. ;) Kijk eens voor de gein in een mooie buurt...rijden ze in een nieuwe (slecht) of oude Volvo (goed) ?

Ik sluit me aan bij CopVR6  ;)