Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding

Auteur Topic: Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding  (gelezen 177641 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

ggj

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 186
Plastic plastic plastic :) Volvo heeft de strijd al lang verloren, en het doodvonnis werd getekend in 2010 toen ze werden overgenomen door een Chinese koelkastproducent. Comfort en veiligheid blijf je terugzien, maar materialen ? Beter afgewerkt ?  Nope...alles is zo goedkoop mogelijk gedaan en ik kan mijn hele auto uit elkaar halen met een simpele botermesje. ;) Kijk eens voor de gein in een mooie buurt...rijden ze in een nieuwe (slecht) of oude Volvo (goed) ?

Ik sluit me aan bij CopVR6  ;)
Ik heb een aantal malen in een V70 (ouder en nieuw type), XC70 (ook ouder en nieuw type) en V60 gereden en die vond ik toch beter dan Audi's.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Ik heb een aantal malen in een V70 (ouder en nieuw type), XC70 (ook ouder en nieuw type) en V60 gereden en die vond ik toch beter dan Audi's.

Ondanks alle minpunten is Volvo zeker een leuk merk met mooie historie. Maar we moeten ons wel bewust zijn van het feit dat de politie ze gebruikt. Dus niet als 2e auto voor het vrouwtje die kinderen naar school brengt, ook niet als auto waarmee je een week of 2 naar Scandinavië gaat en beetje offroaden, en ten slotte ook niet voor een regiomanager van de ING.

Nee zelfs in ons klein plat kikkerlandje zal Mopper en zijn collega's van VP en KLPD het voertuig continu stressen om hun taak/werk te kunnen verrichten. En dan laat Volvo...met name de dieselversies het afweten helaas. Ooit zal de leiding van (vul in) het licht moeten zien denk ik, je kunt problemen niet continu negeren.

ps: In augustus zit ik 1,5week in Zweden, ik zal eens proberen om langs een paar bureau's te gaan en vragen hoe het met hun Volvo's zit  ;)


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
U vraagt, wij draaien:

260 km/h en Audi A6 Avant BiTDI (Option Auto)
Filmpje begint met tussenacceleraties, vanaf 1.10 acceleratie vanaf 0.
260 km/h en Audi A6 Avant BiTDI (Option Auto)
Gepubliceerd op 29 mrt 2012 door OptionAuto
Die acceleratie vanaf 0 zag ik vandaag ook in mijn dienst auto en dat met alleen de D en niet op de S stand 998765

Laten we eerlijk zijn, het enige waarom het KLPD heeft gekozen voor de Volvo is omdat de hoge heren dat kennen en blijkbaar heeft er iemand bij het KLPD inkoop een goed contactje met hun. Want sinds dat ze van de porche zijn afgestapt heeft er volgens mij niks anders meer gereden bij hun. Kijk maar naar de regio daar idem, VW kennen we dus daar blijven we bij. En het liefst ook een touran als auto want die passat die kennen we niet dus die is eng. Had er net zo goed ipv een BMW een SKoda Ocatvia of Superb kunnen staan dan hadden ze er ook niet naar gekeken. En dat terwijl die laatste 2 toch echt niet meer dat hoopje schroot zijn van vroeger.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Panigale

  • Underthekuffer......
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • Team ABC
Los van alle technische aspecten is het toch algemeen bekend dat Volvo de auto's die door de KLPD worden ingezet ook ziet als een mooi stukje promotie. Ze (Volvo) wil in dat geval heus wel een tweede keer naar de kostprijs kijken. Ik ben het wel met de gene eens die schrijven dat op de stoelen na beter auto's zijn te vinden voor de (verkeers)taken.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Die betere was er ook tijdens de aanbesteding. Waar het niet dat sommige van een bepaalde dienst het daar niet mee eens waren. Vervolgens werd er door deze dienst besloten om te gaan voor een Zweeds landbouwvoertuig. Kijk nu moet er met twee soorten motoren worden gereden anders kan men niet normaal werken. Waren we gegaan voor de Duitse degelijkheid dan kon je volstaan met een soort motor, zijnde een diesel.

Dus misschien waren we in aanschaf duurder geweest had het geheel op de langere termijn zich terug verdient door de kosten op brandstof en onderhoudt.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Ik wil er wel 2. In te ruilen voor:

- 7131 staat stuk ivm ernstige olie lekkage km stand 177000 (V50)
- 7132 computer defect, airco defect km stand 174000 (V50)
- 7133 total loss (V50)
- 7134 staat stuk ivm ernstige boordcomputer storing, achterstallig onderhoud km stand 1470000 (V50)
- 7140 in prima staat km stand 150000 (vw golf GTi)
- 7141 in prima staat km stand 70000 (vw golf)
- 7007 in prima staat km stand 42000 (vw golf)
(km standen zijn bij benadering)

of zal de audi dealer daar niet mee akkoord gaan????

Met welk voertuig wordt nu de noodhulp gereden door jullie? Of hebben jullie toch nog een 7135+ (ik dacht dat het maar tot 7134 ging hedendaags). Zag vanmorgen wel een V50 staan op de A1, oprit naar de A10 Oost bij een kop-staart aanrijding. Geen idee of dit A-A was of KLPD.


ggj

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 186
- 7134 staat stuk ivm ernstige boordcomputer storing, achterstallig onderhoud km stand 1470000 (V50)
Bij zo'n tellerstand zal de motor ook wel op zijn ;)


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Bij zo'n tellerstand zal de motor ook wel op zijn ;)

Het zijn dieselmotoren he, die kunnen met gemak het dubbele aan.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Het zijn dieselmotoren he, die kunnen met gemak het dubbele aan.
Staat een nulletje te veel..

1.470.000Km... of heeft ie echt bijna 1.5 miljoen kilometer gereden? Dat is best een eind namelijk ;)


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Staat een nulletje te veel..

1.470.000Km... of heeft ie echt bijna 1.5 miljoen kilometer gereden? Dat is best een eind namelijk ;)

Hmmm, wel eens op de teller van een gemiddelde Connextion bus gekeken. Maar goed ik had dat nulletje te veel niet gezien... 98uiye