Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding

Auteur Topic: Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding  (gelezen 182118 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #520 Gepost op: 25 december 2013, 11:08:27
Een dienst een V50 was last hebben van mijn nek rug en heup. Dus nee doet mij maar een V70 bij geen beter alternatief.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #521 Gepost op: 25 december 2013, 11:19:30
Citaat van: r1200gs link=msg=1231373 date=1387966107
Een dienst een V50 was last hebben van mijn nek rug en heup. Dus nee doet mij maar een V70 bij geen beter alternatief.

en betere alternatieven hebben we aangedragen, maar ja wie doet wat met een advies van een hoofdagent he


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #522 Gepost op: 25 december 2013, 13:16:51
Ik was redelijk sceptisch over de automaat, maar ik zou niet meer terug willen. Als je maar weet hoe je er mee moet rijden geeft het zo veel meer rust en kan je nog steeds bepalen in welke versnelling je rijdt.


knarf1990

  • Team Verkeer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 180
Reactie #523 Gepost op: 25 december 2013, 15:34:09
Ik heb de broa handgeschakeld gereden, nu dat ik in een automaat rijd, is het dus maar wat uitproberen. Ik zou nog best eens een cursus automaat willen volgen.
--Niets is wat het lijkt--


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #524 Gepost op: 27 december 2013, 08:35:59
Citaat van: TDMdR link=msg=1231409 date=1387973811
Als je maar weet hoe je er mee moet rijden geeft het zo veel meer rust en kan je nog steeds bepalen in welke versnelling je rijdt.

Citaat van: knarf1990 link=msg=1231435 date=1387982049
nu dat ik in een automaat rijd, is het dus maar wat uitproberen. Ik zou nog best eens een cursus automaat willen volgen.

even twee quotes die precies aanhalen wat van belang is. Waarom wordt er door rijscholen les gegeven in "automaat rijden" en doet de politie opleiding daar helemaal niks mee? Een automaat vereist in ALLE opzichten een andere rijstijl en techniek dan een handbak. En omdat vrijwel geen enkele diender die techniek onder de knie heeft is mijn zeer bescheiden mening dat er veel te veel onervaren en niet opgeleide dienders achter het stuur zitten van een voertuig dat niet geschikt is voor ze. Komt eigenlijk neer op het lekker laten rijden terwijl ze geen rijopleiding hebben. En ik kan me herinneren dat we dat nou juist NIET willen. Maar goed....

En @dielangemotormuis: ik heb het ook niet over comfort, dan verslaat de V70 de veel kleinere V50 met gemak. Want ook ik (zelfs dit kleine moppersmurfje!) vindt de V50 te klein, maar het bodemplaatje van de V50 is nou eenmaal wel een van de allerbeste die er bestaat en daar komt de 70 niet eens in de buurt. En dan kies ik voor kwaliteit en stap ik wel wat vaker uit. Ik rij echt veel liever met hoge snelheid in een fregat als de V50 dan in een slagschip als de V70. Maar het is en blijft behelpen dat ben ik zeer zeker met jullie eens.
Eigenlijk is dus de keus voor 1 voertuig niet zo'n goede keus en zo de LAPTV 2 voertuigen moeten gaan omvatten. We hebben alles in verschillende maten (zelfs het handvat van het nieuwe dienstwapen) behalve dienstvoertuigen.

Eigenlijk zullen we dus naar verschillende verkeerspolitie voertuigen moet toe gaan. 1 voor surveillance, 1 voor achtervolgingen, 1 voor ongevallen. Of spits, buitenspits en nachtdiensten. Zo iets.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #525 Gepost op: 27 december 2013, 08:46:57
Citaat van: moppersmurf link=msg=1231673 date=1388129759
Eigenlijk zullen we dus naar verschillende verkeerspolitie voertuigen moet toe gaan. 1 voor surveillance, 1 voor achtervolgingen, 1 voor ongevallen. Of spits, buitenspits en nachtdiensten. Zo iets.
Hoor ik hier een knipoog richting de engelse collega's?

Maar mopper even over de rijopleiding. Hoe vaakt komt het niet voor dat agenten zonder gedegen rijopleiding niet in een pitauto worden gezet en van melding naar melding gestuurd worden? En dan verwacht jij ook dat ze voor een automaat weer een nieuwe opleiding starten, ik dacht dat jij al wel iets meer ervaring had ;). Let wel ik onderschrijf jij mening zeker, want heb zelf sinds een jaar van dienstwege ook de overschakeling gemaakt naar de automaat. En ondanks dat het in mijn ogen relaxter rijd mis je bepaalde handelingen bij de automaat welke je bij een handbak wel kan doen (ondanks de flippers). Echter word er vaak gezwaaid met de opmerking dat je toch al een rijbewijs hebt en dus als je opleiding gehad hebt. En zolang men daar niet van afstapt verwacht ik eigenlijk niet zo heel veel op dit vlak.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #526 Gepost op: 27 december 2013, 12:11:21
@ moppersmurf het is maar wat de leiding wil, de onze luisterd in de meeste gevallen wel naar ons. Zo hebben wij een bus ( net als de voa ) een sprinter voor het opnemen van de zware ongevallen. Ook hebben ze alles geprobeerd om voor de nachten een ander voertuig te krijgen, maar daar werd een stokje voor gestoken door een andere afdelingen van de NP.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #527 Gepost op: 10 januari 2014, 02:26:18
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1231674 date=1388130417
Hoor ik hier een knipoog richting de engelse collega's?

Maar mopper even over de rijopleiding. Hoe vaakt komt het niet voor dat agenten zonder gedegen rijopleiding niet in een pitauto worden gezet en van melding naar melding gestuurd worden? En dan verwacht jij ook dat ze voor een automaat weer een nieuwe opleiding starten, ik dacht dat jij al wel iets meer ervaring had ;). Let wel ik onderschrijf jij mening zeker, want heb zelf sinds een jaar van dienstwege ook de overschakeling gemaakt naar de automaat. En ondanks dat het in mijn ogen relaxter rijd mis je bepaalde handelingen bij de automaat welke je bij een handbak wel kan doen (ondanks de flippers). Echter word er vaak gezwaaid met de opmerking dat je toch al een rijbewijs hebt en dus als je opleiding gehad hebt. En zolang men daar niet van afstapt verwacht ik eigenlijk niet zo heel veel op dit vlak.

Ja zeker! een dikke vette knipoog naar de Engelse collega's. Daar snapt men wél dat er specialisme's nodig zijn. Trouwens dat is het geval in heel veel landen om ons heen: België, Frankrijk, Duitsland, Spanje, Italië en zelfs.... Luxemburg! Maar ja het braafste jongetje van de klas gelooft in sprookjes en gooit rode roosjes en geeft een hand kusje naar de boef want daar voelt de boef zich prettig bij en dan betert hij zijn leven

En mbt de rijopleidingen, kijk eens onder mijn bijdrage's: ik steek .... nee ik ga het nog iets sterker zeggen: ik roep al zeer geruime tijd dat het gros van de dienders gewoon  :'( rijdt. Een rijbewijs is voor de meeste Nederlandse automobilisten al iets dat ze kado hebben gekregen bij een pakje boter, voor de dienders is een BROA/ PVRT opleiding al niet anders. Het gaat echt nergens over!
En dan vallen collega's over elkaar heen om elkaar belachelijk te maken over aanrijdingen die ontstaan zijn, maar als ik dan bij de "commentator" in de auto zit ben ik al blij dat ik aan het einde van de dienst heel huids thuis gekomen ben. Nee! De rijkwaliteiten van de gemiddelde diender is een afspiegeling van het niveau op de Nederlanse wegen. Gewoon om te huilen!

Ik begrijp dat ik nu een heleboel collega's recht voor de raap schop, maar het zij zo. Wie zich aangesproken en/of beledigd voelt: kijk in de spiegel! Voelt u aangesproken en begin a.s  maandag met een beter leven. Op het asfalt wel te verstaan! Wat u buiten uw werk doet interesseert mij geen bal in tegenstelling tot onze NaPo chef die daar een mooi stukje proza over heeft geschreven en die zich weer niet druk maakt over de ellende die u veroorzaakt op het asfalt.

Nee, de kwaliteit was slecht, wordt slechter en als je denk dat je de bodem bereikt hebt.... nee hoor want er gaat een flink bergje Fulva's ingeruild worden voor Hoeran's want daar kan ook prima een surveillance mee gereden worden. Zeker! En in het kader van het rijvaardigheids niveau ben ik het daar volledig mee eens. Maar ik zie een betere en goedkopere oplossing in opleiden en niet in het aanschaffen van Hoeran's. Zie jij ooit een bouwvakker zonder opleiding en met een B&D of Gamma eigenmerk lopen? Dacht het niet! Dus waarom moet een diender met een Hoeran of Fulva rijden en dan zonder opleiding aanklooien op het werk terrein? Gewoon omdat het niemand ene bal uitmaakt wat je doet, het is toch niet goed. Dan dus maar zo goedkoop mogelijk. En geef ze daar nou eens ongelijk in?!
Nog sterker: Ik stel voor dat we voor onze tak van sport buitenlanders in gaan huren, dat doen we o.a. in de (land)bouw en het vrachtverkeer ook al dus waarom in dat andere afvalputje van de maatschappij ook niet? Dat heeft veel voordelen: het is goekoop, men spreekt de taal, het komt goed over bij Groen Links en de PvdA. Én er is vast wel een potje subsidie bij de EU te vinden die dan het overheids-te-kort weer een beetje dicht. ;D (waarbij ik aanteken dat (land)bouw en vrachtverkeer géén afvalputjes zijn maar wel als zodanig gebruikt worden!)

Dammm ik ben weer lekker op dreef e050

(aldus moppersmurf)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #528 Gepost op: 10 januari 2014, 05:35:28
Ook zo'n rustige nacht mopper! hier ook!


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #529 Gepost op: 10 januari 2014, 23:17:08
Citaat van: Jerommeke link=msg=1174107 date=1371407515





Dienst: Nationale Politie
Eenheid: Midden Nederland
District: Utrecht
Bureau: Verkeerspolitie Utrecht
Soort voertuig: Surveillancevoertuig Verkeerspolitie / ANPR
Wagenparknummer: 6.33
Merk & type: Ford Focus ST225
Kenteken: 46-TF-LT
Byzonderheden: Voorzien van ANPR, gechipt tot ongeveer 300pk
Vandaag was het dan zover.. zijn laatste dag.  :'(