Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding

Auteur Topic: Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding  (gelezen 181494 keer)

0 gebruikers (en 21 gasten bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #560 Gepost op: 11 januari 2014, 21:22:29
Ik ken geen VROS die 5 serie rijdt! Bedoel je niet de VROS 330d's?
Dat zijn inderdaad kleine wagens met alleen rwd, perfecte wegligging maar soms beetje stuiterig, en sommige mensen vinden de besturing wat nerveus. (wel goed voor circuit)
5 serie is wezenlijk anders.


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #561 Gepost op: 11 januari 2014, 21:40:46
Enigste op flitsservice 134   BMW   530D   NRW43752   Grijs   250   Twente en Duitsland   GPT

330D: http://www.flitsservice.nl/cm_php/kenteken/kenteken_view.php?id=1066


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #562 Gepost op: 11 januari 2014, 22:06:45
Alles wat jullie beschreven hebben, is allemaal te klein voor een verkeersvoertuig het moet een E of een 5 serie zijn.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #563 Gepost op: 11 januari 2014, 23:20:05
Misschien nog beter een A6 quattro. Nothings beats Quattro.  ^-^


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #564 Gepost op: 11 januari 2014, 23:32:39
De VROS wagens komen uit een landelijke poule waarin wordt gerouleerd. Een voertuig rijdt een bepaalde tijd in bijv Haaglanden en wordt dan doorgeschoven naar bijv Twente, die van Twente gaat naar Brabant etc.
Wellicht dat sommige korpsen daarnaast nog hun 'eigen' VROS hebben, dat weet ik niet.

Één van de voertuigen is zeker een bmw 530 OF 535d xdrive touring, ik heb hem al in twee regio's gezien. Er zitten in de poule inderdaad ook Audi's en zelfs VW.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #565 Gepost op: 11 januari 2014, 23:59:50
Citaat van: r1200gs link=msg=1236142 date=1389474405
Alles wat jullie beschreven hebben, is allemaal te klein voor een verkeersvoertuig het moet een E of een 5 serie zijn.

Te klein? Als je ruimte wilt moet je een Superb rijden. Daar kan een E en een 5 niet tegen op.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #566 Gepost op: 12 januari 2014, 00:35:12
Citaat van: HAPRPAA link=msg=1236179 date=1389481190
Te klein? Als je ruimte wilt moet je een Superb rijden. Daar kan een E en een 5 niet tegen op.
Heb je wel eens de ruimte in een Transporter gezien, kan je ook wel aardig wat kwijt  998765. Denk dat je met een 3 serie toch al aardig wat spul mee kan nemen (toch minimaal wat je met een V50 mee kan nemen). Iets met je spullen praktisch indelen
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #567 Gepost op: 12 januari 2014, 09:19:03
Kijk daar ga je dus jullie roepen allemaal maar wat en weten niet eens waaraan dit soort voertuigen moeten voldoen.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #568 Gepost op: 12 januari 2014, 09:20:19
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1236195 date=1389483312
Heb je wel eens de ruimte in een Transporter gezien, kan je ook wel aardig wat kwijt  998765. Denk dat je met een 3 serie toch al aardig wat spul mee kan nemen (toch minimaal wat je met een V50 mee kan nemen). Iets met je spullen praktisch indelen

De 3-serie zal arbo technisch niet worden goedgekeurd. De V50 is al te klein van binnen als je groter bent als 1.90. Een maatje(is lid op het forum, dus als hij wil reageren zal hij dat ongetwijfeld doen) van mij mocht na onderzoek van de ARBO niet meer in de V50 dienst doen.

Citaat van: HAPRPAA link=msg=1236179 date=1389481190
Te klein? Als je ruimte wilt moet je een Superb rijden. Daar kan een E en een 5 niet tegen op.
Deze zal het nooit gaan worden, aangezien deze niet in een snelle diesel uitvoering te krijgen is. De snelste benzine uitvoering voldoet misschien wel vwb koppel en snelheid maar heeft een energielabel van F of G en alleen daarom zullen ze niet worden ingevoerd. De wegligging van een 5-serie of een E-klasse is ook vele malen beter.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Is er ergens een overzicht van de randvoorwaarden (bepakkingseisen, arbo, prestaties, onderhoudsintervallen en kosten) waaraan een VP-wagen moet voldoen?

Daarnaast lijkt het mij sterk dat een BMW 3 serie station arbotechnisch zo slecht uit de hoek zou komen. Ze rijden bijv. in München bij tientallen bij de politie, aangevuld met een kleiner aantal 5 serie stations (voor VP maar ook in de stad), én, maar niet verder vertellen :-X, een paar eenzame Tourans. Nou is de gemiddelde Münchense agent wat kleiner dan de Nederlandse, maar zoveel zal het toch niet schelen, en de lange agenten zullen dan wel op de 5 rijden.

Overigens zag ik tot mijn verbazing eergisteren nog een minstens 15 jaar oude 5 sedan (e39 vóór facelift) in actieve dienst, deed een staandehouding... dus de houdbaarheid is OK (ook eigen ervaring maar ik rij geen politiediensten natuurlijk ;) ).
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")