Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding

Auteur Topic: Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding  (gelezen 182082 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #580 Gepost op: 12 januari 2014, 16:04:16
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1236241 date=1389514819
De 3-serie zal arbo technisch niet worden goedgekeurd. De V50 is al te klein van binnen als je groter bent als 1.90. Een maatje(is lid op het forum, dus als hij wil reageren zal hij dat ongetwijfeld doen) van mij mocht na onderzoek van de ARBO niet meer in de V50 dienst doen.
Deze zal het nooit gaan worden, aangezien deze niet in een snelle diesel uitvoering te krijgen is. De snelste benzine uitvoering voldoet misschien wel vwb koppel en snelheid maar heeft een energielabel van F of G en alleen daarom zullen ze niet worden ingevoerd. De wegligging van een 5-serie of een E-klasse is ook vele malen beter.

Nee dat snap ik, maar een 3 serie of i.d. is toch niet zo klein voorin?


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #581 Gepost op: 12 januari 2014, 16:13:50
Citaat van: r1200gs link=msg=1236337 date=1389538066
>:D ik dacht dat je dat schreef. >:D
Het is alleen te hopen dat we snel kunnen overstappen op een duits merk en niet die van de pon groep.
Die hebben toch met Audi, Bugatti en Porsche toch ook een paar leuke modellen. De A6 3l diesel is denk ik toch wel een gedroomd alternatief als je binnen deze groep kijkt.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #582 Gepost op: 12 januari 2014, 16:56:32
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1236352 date=1389539630
Die hebben toch met Audi, Bugatti en Porsche toch ook een paar leuke modellen. De A6 3l diesel is denk ik toch wel een gedroomd alternatief als je binnen deze groep kijkt.

Ik denk ook niet dat het zozeer over de PON gaat als het betrekking heeft op de auto's, maar wel over de signalering  O0
Want totzelfs de golf GTDi en de passat zijn nog overheen te komen   O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #583 Gepost op: 12 januari 2014, 16:58:56
Citaat van: HAPRPAA link=msg=1236347 date=1389539056
Nee dat snap ik, maar een 3 serie of i.d. is toch niet zo klein voorin?

Maar toont alleen dat al niet aan dat je niet met 1 soort voertuig toe kan? Naast allerlei werk technische zaken die aantonen dat er niet 1 voertuig geschikt is, tonen ook praktische zaken als engte van personeel aan dat het beter is om aankopen te doen in 2 of 3 soorten voertuigen. Ik zie bijvoorbeeld oudere collega's ook nou niet zo heel soepel een gti of V50 of v70 uitkomen. En toch moeten zij tot hen 65e blijven werken van de overheid......
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #584 Gepost op: 12 januari 2014, 17:04:50
Nee vergelijk ze nu eens met elkaar dan zie je het verschil in nm.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #585 Gepost op: 12 januari 2014, 17:13:15
Heel leuk en aardig, maar zoals ik daar straks al heb gesteld zal er eerst eens een pakket van eisen nav het werkproces geschreven moeten worden ipv naar een voertuig. Alleen dan kan er een objectieve keuze worden gemaakt. En vwb 010 en 020 zal er aan dat pakket van eisen tov de laatste x dat dat is opgesteld weinig veranderen. Maar ja, dan al er wel iemand (of meerdere) moeten durven stellen dat de laatste keuze qua voertuigen niet de juiste is geweest, althans niet op de juiste gronden gestoeld, en pas dan zal daar verandering in komen. Zolang er alleen maar naar bepaalde diensten/personen wordt geluisterd zal er vwb het soort en merk niet veel veranderen vrees ik.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #586 Gepost op: 12 januari 2014, 18:07:21
Via het Wis toch begrepen dat er een aantal aanpassingen komen zo staat nu beschreven dat een voertuig +200 moet gaan. Men zal nu meer beschrijven het aantal NM en de tijdsduur van 0 tot 100 en van 100 tot 200 gezien ons werkgebied. Ook zal men kijken naar een diesel die snel en nog een redelijk gebruik van brandstof consumptie. Niet als nu dat als je met een 70 litertank ( met een snelheid van omme nabij de 200 km/u) een afstand van iets meer dan 300 km haald.

En ja daar ga ik weer onze oude vertrouwde C320 reed toch echt een stuk zuiniger en beter.
Maar ja er gaat ook niks boven Duitse degelijkheid.


FlyingDutchman

  • HV-geīnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Ik denk ook niet dat het zozeer over de PON gaat als het betrekking heeft op de auto's, maar wel over de signalering  O0
Want totzelfs de golf GTDi en de passat zijn nog overheen te komen   O0

Daar kan ik in meegaan, en die worden in D dan ook veelvuldig voor politiewerk gebruikt (de Golf misschien niet zo vaak in GT(D)I, maar OK), in andere deelstaten dan Beieren dan (daar bijna exclusief BMW en Audi, VW voor de bussen en die enkele Tourans).

Hoe zit dat overigens met de signalering, heb ik het goed dat dat in één pakket was/(is) opgenomen samen met het voertuig zelf?

Wat betreft de selectiemethode - inderdaad, de enige rationele wijze is volgens mij iets wat lijkt op de volgende:
1. Uit empirisch onderzoek verwachte gebruiksprofiel(en) opstellen (hieruit zal al vrij snel blijken dat bijvoorbeeld "Noodhulp" een te groot laatje is om met slechts 1 soort auto en 1 soort bus af te dekken - denk aan factoren als uitgestrektheid van een gemeente, soorten wegen - breedte, ligging van de weg, aantallen kruispunten en rotondes etc. -, bevolkingsdichtheid, benodigde uitrusting voor specifieke doelen afhankelijk van inzetgebied, noem maar op, dus zullen dit een aantal verschillende profielen worden voor verschillende inzetgebieden, alleen al voor Noodhulp, laat staan voor andere inzettypes).
2. Voor elk van die profielen een eisenpakket samenstellen qua voertuig
3. Idem dito qua signalering en andere modificaties
... en dan pas
4. Geschikte kandidaten (-combinaties) op een lijst zetten
5. Voor elke kandidaat bekijken hoe goed ze aan de eisenpakketten voldoen
6. Aantallen benodigde wagens berekenen (a.h.v empirische gegevens over inzetten, met reserve)
7. Āls blijkt dat het toevallig zo is dat 1 soort auto voor meerdere gebruiksprofielen voldoet, so much the better, dit is dan een factor die in het totaalplaatje meegerekend kan worden (er zijn vast formules voor kwantumkorting die dan meespelen).
8. Voor elke kandidaat Total Cost of Ownership (TCO) berekenen aan de hand van inkoopsprijs, verwachte verkoopsprijs, dan wel leaseprijs, plus onderhoud, plus brandstofkosten en andere consumables
9. n x herhalen in iteratieslagen om invloeden van afhankelijkheden tussen bovenstaande punten op sterkte en TCO in te schatten
10. Voor elke kandidaat uitschrijven, offertes afwachten enz.
NB: Bij het bovenstaande is het niet verboden naar soortgelijke inzetten en kandidaten/keuzes in het naburige buitenland te kijken! Waarom het wiel opnieuw uitvinden?

Of moet ik mijn roze bril nu dringend afzetten? :P
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #588 Gepost op: 12 januari 2014, 18:35:14
Citaat van: Red link=msg=1236248 date=1389517996
Ik begrijp dat de lengte van collega's bij sommige voertuigen een heikel punt is... Maar om eerlijk te zijn vind ik dat iets waar men pas in uitzonderlijke gevallen rekening mee zou moeten houden.

Als de beste keus zou inhouden dat iemand van 2 meter er niet meer in past dan is dat helaas voor hem, dan kan je altijd nog op een andere afdeling gaan werken. Er zijn genoeg collega's te vinden van normale lengte en omvang die wel zonder problemen in deze voertuigen passen. Er is jaren een minimum lengte eis geweest bij de aanname, bij defensie is er voor diverse takken ook een maximum lengte eis. (ze passen f16's en apaches ook niet aan omdat je er anders niet in past)

Oftewel: Kies de beste/meest geschikte auto. Houd dat in dat bepaalde collega's er niet in passen? Helaas.. ;)

Volledig met je eens.


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #589 Gepost op: 12 januari 2014, 20:41:14
Citaat van: r1200gs link=msg=1236388 date=1389546441
Via het Wis toch begrepen dat er een aantal aanpassingen komen zo staat nu beschreven dat een voertuig +200 moet gaan. Men zal nu meer beschrijven het aantal NM en de tijdsduur van 0 tot 100 en van 100 tot 200 gezien ons werkgebied. Ook zal men kijken naar een diesel die snel en nog een redelijk gebruik van brandstof consumptie. Niet als nu dat als je met een 70 litertank ( met een snelheid van omme nabij de 200 km/u) een afstand van iets meer dan 300 km haald.

En ja daar ga ik weer onze oude vertrouwde C320 reed toch echt een stuk zuiniger en beter.
Maar ja er gaat ook niks boven Duitse degelijkheid.

 O0
Hopelijk geen 10 jaren plan...