Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding

Auteur Topic: Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding  (gelezen 181666 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

hdmuo112

• Forum gebruiker
Reactie #630 Gepost op: 19 januari 2014, 13:39:47
Volvo heeft nu nieuwe motoren(zowel diesel als benzine) introduceert op de s60,v70 en de volvo v70
diesel   :D4 (181pk) met 8traps automaat :0-100 : 8.5 c02:119gr
benzine:T5 (245pk) met 8traps automaat 0-100  :6.7 co2 149gr
beide motoren voldoen aan de euro6 normen

volvo is nog van plan om nog nieuwe motoren te introduceren die de oude 5 cilinders moet vervangen zoals een nieuwe d5 motor met 230pk in combinatie met 8trpas automaat

jaguar xf zoals hier eerder gezegd zou ik niet snel nemen , hij heeft wel misschien de Britse charme en redelijk goede prestaties maar op de euroncap crashtest schoort hij maar 4 sterren ,terwijl zo goed als alle auto's in dit segment 5 sterren scoren . en veiligheid voor de inzittenden is toch wel belangrijk ,zeker bij de aanschaf van zo'n voertuigen.
De Duitsers(audi,bmw,mercedes) en de zweden(volvo) blijven toch de veiligste auto's.

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #631 Gepost op: 19 januari 2014, 14:55:51
Citaat van: Professor in fictie link=msg=1237904 date=1390080800
Al lijkt me de 330d x-drive een slimmere keuze je levert wat ruimte in maar krijgt dan voor minder geld meer snelheid, betere handling en wendbaarheid, met power-kit een enorm monster.

Je kunt je afvragen in hoeverre je nu nog zoveel laadruimte nodig hebt. De Volvo's V70 zijn volgens mij destijds o.a. aangeschaft omdat er meer spullen vervoerd moesten worden, zoals kegels, gereedschap, etc. Echter heeft de wegbeheerder voor een belangrijk deel de taak van afzetten en zooi opuimen op zich genomen, wordt de noodhulp in principe door de BPZ gedaan (ja, ik weet dat daar uitzonderingen op zijn) en is de taakstelling van de VP meer naar handhaving en het vangen van hard rijdende boeven gegaan. Kortom, moet je al dat spul nog wel bij je (willen) hebben?

Ik kan me zo voorstellen dat het argument van laadruimte in de toekomst minder zwaar gaat wegen, maar misschien denken de VP'ers daar anders over(?) :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

r1200gs

• Senior gebruiker
Reactie #632 Gepost op: 19 januari 2014, 16:32:02
@ maarten er zijn boze tongen die anders beweren. Dat de VP gewoon weer de rijkswegen gaan doen. Wordt nu op hoog niveau over gepraat.

TDMdR

• Senior gebruiker
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #633 Gepost op: 19 januari 2014, 16:37:46
Waar het volgens mij misgaat is dat de huidige motoren in bepaalde gebieden te veel geknepen worden om aan de milieu-eisen te voldoen. Het is voor de fabrikanten te interessant om een groen(er) label te krijgen voor hun motoren en daarom passen ze deze aan op de test cyclus. (Die trouwens niet echt reëel is, maar dat is een andere discussie). Bijtelling werkt tegenwoordig zwaarder dan prestaties.

Werkt leuk voor de vertegenwoordiger die nu minder bijtelling hoeft te betalen, maar als je de motoren soms behoorlijk moet uitknijpen, ga je op de grens van de prestaties zitten. Vroeger konden die motoren dat aan, want toen was gewicht minder belangrijk, waardoor deze wat sterker gebouwd konden worden. Voor de politie is de milieu-eis ook van belang geworden. Aan de ene kant terecht, want als je wat bij kan dragen, moet je dat doen. Maar aan de andere kant moet je er dan ook rekening mee houden dat je ergens op in gaat leveren. Dan kan de organisatie denk ik meer winnen door al die oude ME voertuigen af te stoten en de nieuwe zo aan te gaan passen dat ze zonder de motor te laten draaien uren ergens kunnen staan.

Citaat van: Maarten link=msg=1238047 date=1390139751
Ik kan me zo voorstellen dat het argument van laadruimte in de toekomst minder zwaar gaat wegen, maar misschien denken de VP'ers daar anders over(?) :)

Ja... :D  998765  >:D

Als je nu kijkt achterin de Volvo's hebben we niet eens zoveel extra bij ons dan de Touran volgens mij. Alleen de kegels zijn groter en dan voldoen ze nog niet eens aan de eisen.

RWS is inderdaad verantwoordelijk voor de afzetting, maar je moet soms best wel even wachten voor ze er zijn. Ze moeten zich aan de snelheid houden en krijgen vaak geen ruimte om langs de file te komen, als ze er al langs kunnen komen omdat er toevallig nog een stukje vergeten vluchtstrook ligt  :P

Tegenwoordig moet de politie ook weer gewoon aanrijdingen in het systeem zetten, de zgn kenmerken+ melding. We gaan dus ook weer vaker naar aandrijdingen toe.

Daarnaast klaagt RWS steen en been over het wegvallen van de expertise van het werken op de snelweg. Ik weet dat er op wat hoger niveau inderdaad druk over overlegt wordt.

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #634 Gepost op: 19 januari 2014, 17:00:01
Citaat van: TDMdR link=msg=1238087 date=1390145866
Daarnaast klaagt RWS steen en been over het wegvallen van de expertise van het werken op de snelweg.
Zet daar de verzekeringsmaatschappijen ook maar bij ivm. de soms nauwelijks, of totaal onduidelijk ingevulde schadeformuieren.

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #635 Gepost op: 19 januari 2014, 18:26:31
Als je nu kijkt achterin de Volvo's hebben we niet eens zoveel extra bij ons dan de Touran volgens mij. Alleen de kegels zijn groter en dan voldoen ze nog niet eens aan de eisen.
Die zijn er tegenwoordig ook in opvouwbare uitvoering toch? :)
RWS is inderdaad verantwoordelijk voor de afzetting, maar je moet soms best wel even wachten voor ze er zijn. Ze moeten zich aan de snelheid houden en krijgen vaak geen ruimte om langs de file te komen, als ze er al langs kunnen komen omdat er toevallig nog een stukje vergeten vluchtstrook ligt  :P
Daarom zou RWS ook OGS moeten hebben vind ik, maar dat is een andere discussie 8)

Daarnaast klaagt RWS steen en been over het wegvallen van de expertise van het werken op de snelweg. Ik weet dat er op wat hoger niveau inderdaad druk over overlegt wordt.
Tsja, weinig verrassend... Hetzelfde zie je ontstaan bij de spoorwegpolitie. Toevallig vandaag een artikeltje over geplaatst. Ben benieuwd wat het oordeel van de hogere heren en dames wordt.

Citaat van: NikonDirk link=msg=1238097 date=1390147201
Zet daar de verzekeringsmaatschappijen ook maar bij ivm. de soms nauwelijks, of totaal onduidelijk ingevulde schadeformuieren.

...en wiens probleem is dat? ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
Reactie #636 Gepost op: 19 januari 2014, 18:29:02
Citaat van: Maarten link=msg=1238107 date=1390152391
...en wiens probleem is dat? ;)
De burger? Geen idee..

JBV

• Forum gebruiker
Reactie #637 Gepost op: 19 januari 2014, 18:37:04
Citaat van: NikonDirk link=msg=1238109 date=1390152542
De burger? Geen idee..

Van de verzekeringsmaatschappijen. Moeten ze collectief iets oprichten om mensen er bij te assisteren.

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
Reactie #638 Gepost op: 19 januari 2014, 19:00:40
Of gewoon ter zake kundige mensen op de weg houden. Als alles op het gebied van verkeer soepel verloopt scheelt dat de economie ook een boel schade. En daar kun je de VP dan weer van onderhouden..  :)

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #639 Gepost op: 19 januari 2014, 19:23:56
Citaat van: NikonDirk link=msg=1238097 date=1390147201
Dat is niet het probleem van de politie in ieder geval.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.